Mei 24, 2012, 14:14:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Pasta met verse kapucijners en vegaspek - Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 173 174 175 [176] 177 178 179 ... 215   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kookvragen  (gelezen 393142 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #3500 Gepost op: Oktober 08, 2010, 11:33:10 »

Met schoonmaken bedoelde ik inderdaad iets anders dan wassen. Namelijk de minder gewenste delen er uit snijden.
wenche
Bekende op het forum
**

« Antwoord #3501 Gepost op: Oktober 11, 2010, 16:15:46 »

Moet je linzen altijd 8 uur laten weken??? Of kun je ze ook meteen koken??
Ik wil dit gerecht http://www.tastyweb.nl/recept/linzencurry maken, en heb dat dus net pas besloten en 8 uur weken gaat hem dan niet worden...
Ik heb trouwens groene linzen...
Of is het verstandig om naar de winkel te fietsen voor een pot voorgekookte linzen
RvO
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #3502 Gepost op: Oktober 11, 2010, 16:20:01 »

Van curry heb ik  geen verstand, maar groene linzen kook ik zonder te weken. Ongeveer een half uurtje geloof ik.
wenche
Bekende op het forum
**

« Antwoord #3503 Gepost op: Oktober 11, 2010, 16:25:40 »

Ok, dat was wat ik wilde weten... Of ik ze daadwerkelijk 8 uur moet wellen (zoals op de verpakking staat) of dat ik ze ook zo kan koken...
Had inmiddels op diverse internetsites ook al gevonden dat je ze zonder wellen kunt koken maar dat het dan wat langer duurt voor ze klaar zijn
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #3504 Gepost op: Oktober 11, 2010, 16:28:25 »

Ik week linzen nooit.
Nevyn
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #3505 Gepost op: Oktober 11, 2010, 16:34:59 »

Ik ook niet.
Fynnya
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #3506 Gepost op: Oktober 11, 2010, 16:51:47 »

Ik wil dit gerecht http://www.tastyweb.nl/recept/linzencurry maken, en heb dat dus net pas besloten en 8 uur weken gaat hem dan niet worden...
Ik heb trouwens groene linzen...
Of is het verstandig om naar de winkel te fietsen voor een pot voorgekookte linzen
Ik heb nog nooit een linzensoort gehad die je moet weken. Soms staat het wel eens op de verpakking, maar dat is dan het standaardverhaaltje dat dat merk op ál hun producten zet, en in de praktijk is dat weken bij hun linzen dan helemaal niet nodig.
Bij oranje linzen zou ik het sowieso nooit doen, die koken vanzelf al kapot, als je ze ook nog weekt, hou je helemaal geen structuur meer over.
willem
Super-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #3507 Gepost op: Oktober 13, 2010, 15:49:23 »

De eerste week van januari staat bij Koken & Zo in het teken van het 'Fatima Bakkeren'. Vandaag: Chatapi gevuld met tomatensalsa, gebakken spitskool met yoghurtsausje.
Wat zijn chatapi???

wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken
Joske
Super-forummer

josine.martens
« Antwoord #3508 Gepost op: Oktober 13, 2010, 16:48:37 »

Chapati misschien?
wenche
Bekende op het forum
**

« Antwoord #3509 Gepost op: Oktober 13, 2010, 17:24:37 »

Van die soort wraps inderdaad... Erg lekker Smiley
willem
Super-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #3510 Gepost op: Oktober 14, 2010, 17:00:50 »

Chapati misschien?
Oh, dan stond het verkeerd op de receptendeel van onze Vegatopia. Daar heb ik het van gekopieerd.

wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken
IneN
Super-forummer

« Antwoord #3511 Gepost op: Oktober 15, 2010, 12:48:29 »

Hoe lang kan je een gehalveerde rauwe witte kool in de koelkast bewaren?
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #3512 Gepost op: Oktober 15, 2010, 12:55:48 »

Kolen bewaar ik nooit in de koelkast. Ook halve niet. Ik snij er desnoods een klein laagje af. Een paar dagen moet geen probleem zijn.
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #3513 Gepost op: Oktober 15, 2010, 12:56:31 »

Rode kool kun je afgedekt met stukje huishoudfolie best lang bewaren (in de koelkast), tot meerdere weken. Op een gegeven moment zie je dat de snijrand niet meer mooi recht is, maar wat uitstulpinkjes krijgt: volgens mij groeit ie nog een beetje door  Embarrassed
Even ruim wegsnijden en hij is nog prima eetbaar. Ik neem aan dat het met witte kool net zo werkt.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
IneN
Super-forummer

« Antwoord #3514 Gepost op: Oktober 15, 2010, 13:05:57 »

Hmm eens proberen Smiley Want mijn witte kolen zijn altijd véél te groot om in één keer soep mee te maken. En invriezen is niet lekker, dan zijn mijn stukjes groente in de soep altijd zo kledderig als ze weer ontdooien.

(de biologische witte kooltjes zijn trouwens perfect van grootte, maar heb ik alleen al in de Colruyt gevonden, ietsje te ver van huis om enkel voor een kooltje te gaan. Ik koop ze geregeld op de markt)
Fynnya
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #3515 Gepost op: Oktober 15, 2010, 16:14:46 »

Hoe lang kan je een gehalveerde rauwe witte kool in de koelkast bewaren?
Van witte kool weet ik het niet, maar halve spitskool en rode kool kan je minstens 2 weken bewaren in de koelkast.
Meisie
Nieuw op het forum
*

« Antwoord #3516 Gepost op: Oktober 16, 2010, 15:25:11 »

Wat ik heb gemerkt met alle krop groenten, dus zowel kolen als sla, dat het handiger is om de bladeren eraf te pellen die je nodig hebt, en wat er dan overblijft is nog onaangetast, dus blijft even lang goed als wanneer je het niet gesneden had.
IneN
Super-forummer

« Antwoord #3517 Gepost op: Oktober 16, 2010, 18:32:20 »

Hmm interessante opmerking!
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #3518 Gepost op: Oktober 16, 2010, 18:37:44 »

Ja, dat is handig als je idd een aantal bladeren ofzo nodig hebt. Gebruik je een kool (of sla) om dun te schaven, snij ik deze ook gewoon in 2 of 4 en dan in smalle reepjes snijden of over de mandoline. Het snijvlak verlept dan iets sneller, maar onder goede condities bewaard, hoef je deze nog niet gelijk na 2 dagen weg te gooien.

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #3519 Gepost op: Oktober 16, 2010, 23:50:40 »

Bij sterke ineen gevouwen kool is het lastig, maar bij (ijsberg)sla haal ik gewoon de benodigde blaadjes los. In de moestuintijd haalde ik zo vaak ook wat ik nodig had van de plant en liet ik de rest staan. Werkte perfect.
Sowieso geldt voor alle snijvlakken dat het product veel langer goed blijft wanneer je het snijvlek afdekt met folie.
En caafjes worden altijd gelukkig van een ruim weggesneden stukje snijvlak. 

Volgens het voedingscentrum zou ik 2 keer 50 kilo aan eten moeten verspillen per jaar. Nou, echt niet, dankzij het veestapeltje: cavia's, hanen en een stelletje tuinvogels. Zelfs de poezen leveren hun bescheiden bijdrage. En verder ben ik gewoon erg goed in restjes opmaken en in afgepaste porties koken  Grin

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Pagina's: 1 ... 173 174 175 [176] 177 178 179 ... 215   Omhoog
  Print  

Ga naar: