Vegatopia Forum

Kookvragen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Kookvragen
« Reactie #4980 Gepost op: 13 januari 2015, 14:35:51 »
KlopKlop? Ja:
http://www.ah.nl/producten/product/wi108643/klop-klop-instant-slagroom

Hier trouwens de ingrediënten: http://www.goedgeweten.be/producten/dr_oetker/klopklop/
Zou dat spul op die toetjes zitten?
In de eerste link staan ook de ingrediënten vermeld. Andere dan in de tweede link overigens.
Ik zou denken dat er dus verschillende verianten in omloop zijn, wel en niet van dr. Uhtker.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Kookvragen
« Reactie #4981 Gepost op: 13 januari 2015, 14:38:43 »
Nu ben ik dus een beetje aan het rondkijken naar miso, en dan het liefst de witte, om eens mee te beginnen. Maar ik heb geen idee welke merken lekker zijn? Bij de Ekoplaza hebben de alleen rode, en bij de estafette ook, dacht ik. Het was in ieder geval met gerst, terwijl de witte toch van o.a. rijst is? Ik moet nog wel eens langs de Oriental fietsen, daar zullen ze het wel hebben, denk ik zo?

Hé ik dacht dat Ekoplaza de shiromiso van Terrasana gewoon had (qua kleur is ie lichtbruin). Ik heb die al een tijdje niet meer gehad, ik geloof dat ik hem vrij zout vond, maar het is uiteraard miso, dus zout. Verkeerd is ie zeker niet.

Als je naar de toko gaat: kijk naar de lichtste, en die met het minste zoutgehalte als dat erop staat. En witte miso heet dus shiro miso.
En zorg dat je met Japanse thuiskomt, niet Koreaanse (doenjang) daar is niks mis mee, maar het is een ander product.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Kookvragen
« Reactie #4982 Gepost op: 13 januari 2015, 14:40:57 »
Klopperdeklopperdeklopklopklop
Kan meteen door naar de liedjes in je hoofd.
Tsjonge, dat moet na WC-eend wel de best beklijvende reclame aller tijden zijn. Zelfs het gezicht van die man (Cocktail trio) springt me meteen helder voor de geest.

Mij zegt het eigenlijk niks.
Deze wel daarentegen:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4983 Gepost op: 13 januari 2015, 14:46:58 »
Allebei, bij het plaatje vd AH is iets afgesneden: http://www.oetker.be/be-nl/onze-producten/bakhulpjes/klop-klop.html

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Kookvragen
« Reactie #4984 Gepost op: 13 januari 2015, 18:56:43 »
Klopperdeklopperdeklopklopklop

Kan meteen door naar de liedjes in je hoofd.
Tsjonge, dat moet na WC-eend wel de best beklijvende reclame aller tijden zijn. Zelfs het gezicht van die man (Cocktail trio) springt me meteen helder voor de geest.

Ik vond het best lekker spul eigenlijk ook nog. Bestaat het nog?

Ja, nu heb ik dat dus de rest van de avond in mijn hoofd. Compleet met het gezicht erbij. Dank u, dank u.  >:(

En ik vond het lekkerder dan slagroom vroeger... In mijn studententijd ook nog wel gegeten. Op Saroma, nog zoiets gruwelijks.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4985 Gepost op: 13 januari 2015, 21:13:02 »
Welk merk gebruik jij? Dat maakt het zoeken weer wat makkelijker  :)

Ehm, er staat alleen Japanse tekst op, dus geen idee hahaha.  In elk geval een doorzichtige verpakking, met Japanse tekst dus...

Re: Kookvragen
« Reactie #4986 Gepost op: 14 januari 2015, 09:23:14 »
Ik heb meestal deze miso van de toko. Bepaald niet wit van kleur, maar er staat wel shiro miso op het etiket op de achterkant. Ekoplaza verkoopt deze, maar die heb ik nog nooit gehad.

Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4987 Gepost op: 15 januari 2015, 07:44:07 »
Ja, dat is dezelfde als die ik heb. Wit is ie niet, maar wel de lichtste die ze hebben qua kleur.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Kookvragen
« Reactie #4988 Gepost op: 15 januari 2015, 12:56:51 »
Bedankt voor de tips, volgende keer bij de Oriental eens naar zoeken :)

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4989 Gepost op: 25 februari 2015, 17:14:08 »
Ik weet niet of het hier goed staat maar ik ben op zoek naar een recept voor een taartje, cupcake of iets anders leuks voor de eerste verjaardag van mijn dochter.
Nou is dat op zich nog niet zo lastig maar ik zoek dus een recept zonder graan en zonder honing, en aangezien ik nog geen oven heb liefst ook die niet gebakken hoeft te worden :P En lekker is, en dus gegeten kan worden door een baby die 1 wordt en maar 2 tandjes heeft. Oja, als het dan ook nog gezond kan ben ik helemaal blij :P
Het enige wat ik mij kon verzinnen is arretjescake gemaakt met rijstwafel ipv koekjes maar weet niet hoe lastig dat te eten is en gezond is het zeker niet.

Alvast heel erg bedankt :D

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Kookvragen
« Reactie #4990 Gepost op: 25 februari 2015, 17:32:09 »
Heb je wel een magnetron Muis?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Kookvragen
« Reactie #4991 Gepost op: 25 februari 2015, 17:33:36 »
Zonder graan of zonder gluten? Mag ze wel iets van agavestroop ofzo?

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Kookvragen
« Reactie #4992 Gepost op: 25 februari 2015, 17:38:27 »
Als je wel een magnetron hebt, kun je "mug cakes" maken, dat is cakebeslag in een beker. Als je de beker bekleedt met bakpapier kun je hem er na het bakken uithalen en dan als cupcake versieren. Google eens op wheat free mug cake, dan kom je aardig wat recepten tegen. Als je geen magnetron hebt, kun je ook stomen in een pan op het vuur, dat werkt ook maar duurt iets langer voor het beslag gaar is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4993 Gepost op: 25 februari 2015, 18:07:32 »
Een magnetron heb ik dus dat scheelt :D
Gaat echt om granen helaas en niet gluten. Is nog niet duidelijk of het een allergie is of het puur toeval was en wanneer poging 3 zal beginnen met granen introduceren maar neem liever ff het zekere voor het onzekere en ga alvast op zoek naar recepten zonder en wil ook niet dat ze buikpijn heeft op haar verjaardag :(

Agavestroop heeft ze nooit gehad en probeer liever niet te veel nieuws te geven op korte termijn en is ook erg zoet. Ja weet het, ik ben erg, arm kind haha. Het enige van snoep wat ze ooit gekregen heeft is een stukje popcorn proeven met de carnaval en dat was alles. En vind het heel moeilijk het los te laten en haar toch es wat ongezonds te eten te geven :( Ze heeft zelfs nog nooit eten uit een potje gekregen, behalve yoghurt (naturel natuurlijk :P, haha)

Zal es googlen op wheat free mug cake :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4994 Gepost op: 25 februari 2015, 18:39:24 »
En gewoon versgeklopte slagroom met fruit? Of wil je een taartje waar je bv een kaarsje in kunt zetten?

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4995 Gepost op: 25 februari 2015, 21:36:59 »
En gewoon versgeklopte slagroom met fruit? Of wil je een taartje waar je bv een kaarsje in kunt zetten?

Taartje met kaarsje hoort er een beetje bij vind ik :P Lastige ben ik he. Maar fruit en versgeklopte slagroom is ook een goed idee, met iets eronder dan, haha.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.333
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Kookvragen
« Reactie #4996 Gepost op: 25 februari 2015, 21:57:53 »
Misschien een wild idee: pompoensoufflé uit de magnetron (zoals dit of zo)
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4997 Gepost op: 25 februari 2015, 22:12:50 »
Misschien een wild idee: pompoensoufflé uit de magnetron (zoals dit of zo)

Ook een leuk idee :) Zat ook al te denken in de richting van pompoencake maar dacht dat dat perse met een oven moest. Maar is dat ei wel gaar dan?
Pompoen heeft ze wel es gehad en at ze prima, banaan wat minder maar was misschien nog niet zacht genoeg. Ze leek vooral de structuur ervan vreemd te vinden.

Dalijk wordt het nog lastig kiezen! Hahaha, had ik niet verwacht :P

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4998 Gepost op: 25 februari 2015, 23:10:35 »
Een flan!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Kookvragen
« Reactie #4999 Gepost op: 26 februari 2015, 00:58:48 »
Van die american pancakes, die kleine dikke, van bv sojameel gemaakt? En dan een stapeltje maken met yoghurt of slagroom ertussen, met fruit