|
Muis
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: Januari 29, 2005, 22:28:50 » |
|
Ze zien er erg apart uit, ze moeten nog heel ff in de oven en dan kan ik proeven of ze ook smaken als loempia's.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bart
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: Januari 29, 2005, 22:37:53 » |
|
Gelatinedropjes kun je oplossen in warm water, maar kan dat ook met laurierdrop?
|
|
|
|
|
|
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll
|
|
|
|
Muis
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: Januari 29, 2005, 22:42:53 » |
|
Gelatinedropjes kun je oplossen in warm water, maar kan dat ook met laurierdrop?
Misschien in kokend water wel, in koud water niet. Mij lijkt dat ze opzich wel kunnen oplossen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanja
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: Januari 29, 2005, 23:29:02 » |
|
Oeps, het broodmes is van Tefal (Prep'line)...
|
|
|
|
|
|
If you were a river in the mountains tall, The rumble of your water would be my call
|
|
|
|
Viz
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: Januari 30, 2005, 13:33:10 » |
|
misschien een rare of domme vraag,
maar wat is eigenlijk het verschil tussen bloem en zelfrijzend bakmeel? (ook het verschil in toepassingen)
Groetjes, Isa die van bloem pizzadeeg, maar misschien ook wel koekjes wilde maken...
|
|
|
|
|
|
'fish are friends, not food!'
|
|
|
|
Christiaan
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: Januari 30, 2005, 13:35:52 » |
|
Bij zelfrijzend bakmeel is bakpoeder gemengd, zodat je dat niet zelf meer hoeft te doen.
|
|
|
|
|
|
"Never lift more than you can eat."
|
|
|
|
Sven
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: Januari 31, 2005, 11:03:21 » |
|
Hoe lang moeten borden in de oven om ze voor te verwarmen? En op welke temperatuur?
|
|
|
|
|
|
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.
|
|
|
|
Kiwi
Gast
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: Januari 31, 2005, 11:04:44 » |
|
Als je ze nat maakt kun je ze in de magnetron opwarmen (als je die hebt), gaat volgens mij een stuk sneller. Wel even afdrogen daarna.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Januari 31, 2005, 11:05:10 door Kiwi »
|
|
|
|
|
|
Sven
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: Januari 31, 2005, 11:29:28 » |
|
merci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Viz
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: Januari 31, 2005, 18:25:20 » |
|
Bij zelfrijzend bakmeel is bakpoeder gemengd, zodat je dat niet zelf meer hoeft te doen.
wat is bakpoeder dan eigenlijk? Hetzelfde als gist?... En waar kan ik het beste van die 'standaard' zandkoekjes mee maken? Heeft iemand hier toevallig het recept? groetjes, Isa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bart
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: Januari 31, 2005, 19:28:44 » |
|
Bakpoeder is 'baking soda' - natriumcarbonaat - verrijkt met wat e-nummertjes zodat het niet klontert en beter rijst enzo. Als je veel bakt, ben je een stuk goedkoper uit met zo'n pak baking soda van twee ons dan met van die kleine peperdure zakjes van de Baukje. Voor zandkoekjes gebruik je gewone bloem. Zelfrijzend bakmeel is geschikter voor bijvoorbeeld cakes en pannenkoeken.
|
|
|
|
|
|
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll
|
|
|
|
Sven
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: Januari 31, 2005, 20:16:41 » |
|
Ik maak mijn zandkoekjes wel met zelfrijzend bakmeel. Ingrediënten: 160 Gram Zelfrijzend bakmeel 120 Gram Margarine of Roomboter 80 Gram Basterdsuiker
Bereidingswijze: Alles bij elkaar doen goed kneden. 2 rollen maken en deze een 1/2 uur in de koelkast, laten opstijven. Oven voorverwarmen op 170 graden. Deeg in ongeveer 20 plakkies per rol snijden. deze op een met bakpapier beklede bakplaat in 7 minuten goudbruin bakken. Wel even laten afkoelen voordat je ze op eet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Viz
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: Februari 01, 2005, 01:43:53 » |
|
hmmm,ik heb nu alleen gewone bloem in huis... wat is het recept voor eenvoudige koekjes met gewone bloem?... Ook heb ik kleine zakjes gist gekocht, maar dat is dan zeker beter voor pizzadeeg? (ik wilde er ook geen koekjes van maken, hoor  ) Ik wilde eigenlijk koekjes maken die je op een plaat legt en waar je dan met een vormpje figuurtjes uit snijdt. Ik ben nl laatst bij de hema op een konijnen-koek vormpje gestuit  groetjes, Isa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Apraxia
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: Februari 01, 2005, 12:45:27 » |
|
Gist is perfect voor pizzadeeg ja. En verder....zie recept Sven.
|
|
|
|
|
|
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!
|
|
|
|
Viz
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: Februari 02, 2005, 14:58:15 » |
|
Dus het zelfrijzend bakmeel van Sven kun je gewoon vervangen door bloem?... Rijzen de koekjes dan wel op in de oven???
Groetjes, Isa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ligfietsertje
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: Februari 02, 2005, 21:53:56 » |
|
Een schitterende website voor alle vragen over bakaangelegenheden is: http://www.bakkerswereld.org/Ook als je op zoek bent naar originele broodrecepten of vragen hebt over bloemsoorten, meelsoorten, broodverbeteraars, ... vind je daar zeker het antwoord.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
de_veelvraat
Gast
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: Februari 03, 2005, 14:40:38 » |
|
Wanneer in een recept (rode) wijn voorkomt, kan je dat eigenlijk vervangen door druivensap? Of beter bouillon ofzo gebruiken?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: Februari 03, 2005, 16:47:45 » |
|
Wanneer in een recept (rode) wijn voorkomt, kan je dat eigenlijk vervangen door druivensap? Of beter bouillon ofzo gebruiken?
nou, dat ligt een beetje aan wat voor recept het is 
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
Gabs
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: Februari 03, 2005, 22:21:55 » |
|
ik kan me niet voorstellen dat druivensap lekker is in een gerecht waar wijn in moet, die krachtige wijn/alcohol smaak zul je niet krijgen. ik denk dat je het dan beter gewoon weg kunt laten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|