Vegetarisch - voor iedereen > Koken

Fondue/gourmet

<< < (2/20) > >>

bart:
Ik weet nog dat we voor Silent Seadragon ooit een gourmet-draad van enkele meters hadden, maar wat daarmee is gebeurd?

Anyway, hier een draad met wat frituurgoed

Als je je niet druk maakt om je cholesterol raad ik aan om te frituren in ghee (of zelfgeklaarde roomboter), spat minder, smaakt beter.

de_veelvraat:
Dank!

o zwijgzame zeedraak, die draad toevallig niet bewaard?

J@n:
Ik kreeg via de mail de vraag waar de kaasfondue-recepten in Vegatopia stonden. Vreemd genoeg blijk ik die hier dus helemaal niet te hebben.

Iemand zin om de hare/zijne te delen? Wat voor kaas gooien jullie erin? Die kant-en-klare pakjes? Of een bijzonder eigen mengsel? En wat kan er eigenlijk verder nog in?

Ik zal zelf eens gaan speuren naar een knaloranje jaren-zeventig-boekje met fondue-recepten dat bij ons thuis ergens moet rondslingeren.

ellen:
We hebben ze wel eens gehad.

Ik maak nooit kaasfondue, want dat is een culinair genot dat een beetje aan mij voorbij gaat. (een soort existentiele angst meer ;)).

Het is niet zo moeilijk om te maken en vast veel lekkerder.

De AH heeft ook een boekje met fondues, met ook heel veel kaasfondues, heb ik volgens mij ergens gezien.

Christiaan:
Hier staat een recept wat mij redelijk origineel lijkt voor de echte Zwitserse kaasfondue. Wat ik mij weet te herinneren is dat toen ik het in Zurich heb gehad ze er ook aardappeltjes in de schil bij hadden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie