Vegatopia Forum

Fondue/gourmet

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #80 Gepost op: 08 december 2010, 17:24:26 »
oesterzwammen en halumikaas zijn ook lekker te bakken met wat groentjes..

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #81 Gepost op: 08 december 2010, 18:30:05 »
Cocktail- of knoflooksaus zonder vis bijvoorbeeld, lastig te vinden.

Knoflooksaus met vis? Waar haal je die vandaan? Dan ben ik nou nog nooit tegengekomen.
En heb je onze gourmettips al gevonden: http://www.vegatopia.com/vega/kerst/kerstarchief/kerst/kerstarchief/aan-tafel-koken/8589-eerste-hulp-bij-gourmet-2005

De verse van bijna alle supermarkten behalve die van de AH bevatten ansjovis. Sommige niet verse ook.
Maar die verse zijn zoveel lekkerder dan die uit een potje. Gelukkig ben ik AH fan, dus dat is niet zo moeilijk.

@Dot die AH recepten vind ik ook wel apart, volgens mij zijn al die pakjes currypasta altijd voorzien van een flinke dosis vis/trassi/niet-vega spul. Of heb ik dat mis? Hoop hoop hoop?


@Greet; oeiii jaaa de balletjes van Djooiss.. shit nou heb ik honger.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #82 Gepost op: 08 december 2010, 18:33:50 »
Cocktail- of knoflooksaus zonder vis bijvoorbeeld, lastig te vinden.

Knoflooksaus met vis? Waar haal je die vandaan? Dan ben ik nou nog nooit tegengekomen.
En heb je onze gourmettips al gevonden: http://www.vegatopia.com/vega/kerst/kerstarchief/kerst/kerstarchief/aan-tafel-koken/8589-eerste-hulp-bij-gourmet-2005

@Dot die AH recepten vind ik ook wel apart, volgens mij zijn al die pakjes currypasta altijd voorzien van een flinke dosis vis/trassi/niet-vega spul. Of heb ik dat mis? Hoop hoop hoop?

De currypasta van Patak's is geschikt voor vegetariërs! Hier de ingrediëntenlijst.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #83 Gepost op: 09 december 2010, 10:26:25 »
Staat er iets in de krokettendraad dat bruikbaar is? Ach ja, er gaan zeker al een heleboel lekkere salades zijn.


De tofubitterballen (http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,10158.msg284486.html#msg284486) zijn misschien ook wel wat voor de olie-fondue, met een lekkere mostersaus erbij. En boerenkoolkroketjes? http://www.vegatopia.com/vega/kerst/kerstarchief/uitgebreid/9654-nieuw-hollands-menu-voor-kerst-2004#Boerenkoolkroketjes
,,,,فلافل

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #84 Gepost op: 09 december 2010, 14:24:59 »
De currypasta van Patak's is geschikt voor vegetariërs! Hier de ingrediëntenlijst.

Jeeejjj!! Tnx.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #85 Gepost op: 10 december 2010, 02:02:13 »
In sommige culturen is het niet de bedoeling om met lege handen aan te komen, gewoon zelf meenemen. En anders maak je daar gewoon een nieuwe traditie van ;)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #86 Gepost op: 29 maart 2013, 21:12:26 »
Gaan er nog mensen gourmetten met Pasen? Nog tips?
Hier ook 7 leuke tips http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/9545-gourmetten-zonder-vlees
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #87 Gepost op: 29 maart 2013, 22:19:16 »
Ja bij mijn schoonouders  ::) 1epaasdag. De zus van lief neemt haar nee vriend mee, die is flexetarier. Vrees dat die dus gewoon vlees gaat eten :( schoonpaps koopt op nadrukkelijk verzoek van mij voor mij geen vegaburgers. Ga de eerste x veganistisch eten met een feestdag dus wel beetje spannend. Misschien maak ik nog vegan pannenkoekenbeslag. Weinig nieuwe tips eigenlijk. Ik zorg altijd voor genoeg kruiden en gewoon dingen die je wel lekker vindt ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #88 Gepost op: 30 maart 2013, 11:46:35 »
Vorige keer heb ik er meer een wokdingetje van gemaakt. Langs de toko, en tofusnippers gekocht, van die noedels die je alleen nog maar moet wokken, er was ook quorn, veel groentjes. En een paas sausjes.
En ook zelfgemaakte lookboter en bospaddestoelen. Ooooh, die heb ik veel gegeten, het waren gele stekelzwammen en nog iets, waar de naam me van ontsnapt.
Was een wat rare combinatie, zeker omdat de vleeseters ook halloumi wilden, en ik daar dan ook maar een stukje van at. Maar het was goed  ;D

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #89 Gepost op: 30 maart 2013, 13:15:50 »
Hier weer Chinese fondue. Ik moet eigenlijk eens in de garage kijken, want ik herinner me vaag nog dat we iets van een gourmetding hadden.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #90 Gepost op: 30 maart 2013, 14:28:18 »
Leuk idee Greet, om een wok-maaltijd te maken van gourmet, nooit aan gedacht. Sugarsnaps enzo lijken me er erg lekker bij. Eventueel de groente julienne snijden en dan heel kort bakken en in van dat rijstvel wikkelen lijkt me ook leuk.

(Even gegoogled en je kunt zelfs wok gourmetstelletjes voor op tafel kopen, ook nooit geweten).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #91 Gepost op: 30 maart 2013, 22:19:52 »
Wij hebben een gourmetstel dat we gebruiken. Dat zetten we dan op de salontafel terwijl we een avond films kijken. Heel ontspannend.

Een wok gourmetstel lijkt me ook nog wel eens wat! Als iemand er ervaringen mee heeft, lees ik die graag. :)
Groetjes, Antje

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #92 Gepost op: 17 april 2014, 21:26:44 »
Gaan er nog mensen gourmetten met pasen? Ik ga het gourmetstel maar eens afstoffen. Iemand nog leuke tips?
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #93 Gepost op: 18 april 2014, 11:00:33 »
Is gourmet paasig? Ik dacht altijd dat het voornamelijk kerstig was? Maar goed, ik loop altijd achter met dat soort trends, heb ook nog steeds geen steengrill bijvoorbeeld. Ik moet eigenlijk een nieuw gourmetstel hebben omdat de anti-aanbaklaag van de huidige helemaal aan gort is na een jaar of 10, maar ik wil een kleintje en die zijn lastig te vinden, aangezien gourmetten toch een familie aangelegenheid is.

Mijn favorieten:
- hartige pannekoekjes met tomaat, mozzarella en basilicum
- mini-tortilla met blokjes aardappel, paprika en ui (ik bak de groentemix voor zodat alles al gaar is voor het ei erbij gaat) met een tomatensausje
- mini quesadilla met tomaat, spinazie en kaas
- gemengde paddestoelen gebakken met simpel wat knoflook, peper en zout
- vegameuk met shoarmakruiden (zonder zout) met heeeeel veel heeeeeel erge knoflooksaus (waarna je dus niets meer proeft van de andere wat subtielere gerechten...)
- dessert: gebakken banaan met iets van drank erover flamberen, of crepes suzette, met een bolletje zelfgemaakt ijs. Advocaatijs is leuk met pasen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #94 Gepost op: 18 april 2014, 11:58:39 »
Is gourmet paasig? Ik dacht altijd dat het voornamelijk kerstig was?
Ja, we gourmetten voornamelijk met Kerst, heb ik onlangs getrendspot. Maar ook tijdens Pasen is er een klein piekje te zien.


Hartige pannenkoekjes met een hele lading spul (paprika, ui, tomaat, champignon, spinazie, courgette, prei, peterselie, andere kruiden, mozzarella, Parmezaanse kaas, en dergelijke) op tafel vind ik altijd lekker en gezellig.

Of Aziatisch gourmet met voorgekookte rijst en mie, 'Aziatische' groenten (eventueel geblancheerd), tofu, tempeh, vijfkruiden (zelfgemalen) en andere smaakmakers.

Maar dan wel op zo'n ouderwetsch spiritusgourmetstel, die elektrische dingen worden daar niet heet genoeg voor.
Gemüse ist mein Fleisch

Re:Fondue/gourmet
« Reactie #95 Gepost op: 18 april 2014, 13:59:56 »
En in de wintermaanden wordt er zichtbaar gepicknickt.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #96 Gepost op: 18 april 2014, 14:21:02 »
En in de wintermaanden wordt er zichtbaar gepicknickt.
Ehm, picknick is dat rode lijntje. Dat gele piekje in december is fondue.
Gemüse ist mein Fleisch

Re:Fondue/gourmet
« Reactie #97 Gepost op: 18 april 2014, 14:30:41 »
Dat bedoel ik. Ik vind die rode lijn tenminste niet helemaal vlak lopen in de wintermaanden.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #98 Gepost op: 18 april 2014, 17:51:31 »
Ha, de vijfkruidenpoeder van Eelco brengt me erop dat hosinsaus als sausje ook wel lekker erbij is. Nice.
,,,,فلافل