Vegatopia Forum

Polen - Warschau

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.796
  • Geslacht: Man
Polen - Warschau
« Gepost op: 04 november 2004, 15:34:39 »
Begin december ga ik een paar dagen naar Warshau. Weet iemand hoe het daar gesteld is met vegetarisch eten? Zijn er leuke resto's of eventueel vega b&b's?

Algemene tips en do's & don't's zijn ook welkom. Ik heb eigenlijk gewoon een vlucht geboekt zonder me echt vooraf te informeren.
« Laatst bewerkt op: 08 april 2010, 10:58:56 door Sander »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Kiwi

Re:Polen/Warschau
« Reactie #1 Gepost op: 04 november 2004, 15:44:46 »
Hoe de situatie in Warschau is weet ik niet, maar de keer dat ik in Polen was (12 jaar geleden?) was het een ramp om vegetarisch te eten. Weinig verse groenten, veel vlees.
Maar misschien is het in de grote steden beter, of is de situatie in heel Polen inmiddels verbeterd, en anders... ik heb het ook overleefd!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Polen/Warschau
« Reactie #2 Gepost op: 05 november 2004, 01:11:28 »
Ik weet er niks van maar herinnerde me een link van Dragonfly in een andere draad.
Dus!
http://www.happycow.net/europe/poland/warsaw/index.html?svo=2
« Laatst bewerkt op: 05 november 2004, 01:12:25 door calimero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sven

  • *****
  • 3.796
  • Geslacht: Man
Re:Polen/Warschau
« Reactie #3 Gepost op: 05 november 2004, 16:04:32 »
Ik weet er niks van maar herinnerde me een link van Dragonfly in een andere draad.
Dus!
http://www.happycow.net/europe/poland/warsaw/index.html?svo=2

Da's wel handig.  :thumbsup:
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Polen/Warschau
« Reactie #4 Gepost op: 07 november 2004, 16:12:33 »
Ik ben ong. twee jaar geleden in Warschau geweest en er was een soort saladebar. Voor ongeveer 1 euro 50 had je een bord met naar keuze twee soorten salade (2 euro voor 3 soorten)  :D. Daarnaast hadden ze ook nog allemaal dingen die je kon bestellen en voor ongeveer vijftig eurocent krijg je er nog een glas versgeperst sap of een smoothie bij....  :O

Er zijn twee vestingen van in Warschau en het is echt een aanrader, heb er heerlijk gegeten! (Dit in grote tegenstelling tot de rest van de restaurants, want daar hebben ze bijna niets. Ik zou eerst goed op de kaart kijken of ze er iets hebben, anders krijg je misschien alleen een blaadje sla... :-X

Ik zal nog even kijken hoe de restaurantjes ook al weer heten (heb er een foto van genomen  :) ), dat hoor je dus nog!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

TessaJane

Re:Polen/Warschau
« Reactie #5 Gepost op: 07 november 2004, 16:20:43 »
Vorig jaar in Cracow geweest. Het aanbod is niet overweldigend, maar je kan er als vegetarier wel slagen. Denk dat het er elk jaar beter zal worden, kwa vegetarisch voedsel.

Offline Sven

  • *****
  • 3.796
  • Geslacht: Man
Re:Polen/Warschau
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2005, 20:04:44 »
Ik ben net terug van verlengd weekendje Warschau en Lodz(spr: "woedsj", de 2e stad van Polen).

Als vegetariër hoef je er niet echt te klagen. In alle grote steden vind je wel een Green Way, een vegetarisch snelrestaurant met voldoende keuze voor veganisten. Het concept heeft, toevallig of niet, heel wat weg van de Belgische Green Way. Ik ben zowel in die van Lodz als in die van Warschau geweest. Om echt genoeg te hebben, had ik wel nog een soep of een dessert nodig. Het kost daar wel 2 keer niks, dus dat maakt niet uit. Reken op € 4 à 5 per persoon voor 2 gangen met een drankje.

In Warschau heb je wel meerdere vegetarische restaurants. Let wel op: diegene in de toeristische gidsen bestaan vaak niet meer. Van de lijst in de gratis gids 'Varsovie en bref' (Guru, Melon & Masala) blijft er geen enkele meer over. De 3 volgende bestaan zeker wel nog:

* Greenway - ulica Szpitalna 6 - dagelijks open van 10:00 tot 21:00
Aanbod uit alle windstreken, ook Pools. Geen bediening aan tafel, maar je krijgt je bord wel heel snel.

* Mata Hari VegeBar - ulica Nowy Swiat 52 - ma-za van 11:00 tot 20:00
Ziet er leuk uit, maar ik heb het niet kunnen uittesten wegens gesloten op zondag.

* Zielony Swiat Greenland Healthy Vegetarians - ulica Nowy Swiat 42 - dagelijks open van 11:00 tot 21:30
Een typisch Chinees restaurant, maar dan volledig vegetarisch en met een enorme menukaart, ook voor de veganisten. Een van de weinige plaatsen waar de bediening echt goed Engels spreekt.

Voor de rest kan je overal wat vegetarisch vinden. De mensen weten wel wat het is en doen er niet moeilijk over, maar vaak spreken ze nauwelijk of een geen Engels/Duits. Een vegetarisch/veganistisch paspoort kan dan wel heel handig zijn. In Warschau is falafel ook vlot te krijgen en kost maar 5 zloty (€ 1,30).
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2005, 20:06:53 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Polen - Warschau
« Reactie #7 Gepost op: 03 juli 2014, 16:57:08 »
Over iets meer dan een maand ga ik een paar dagen naar Warschau en ook nog verder een beetje door Polen heen reizen.
Is er iemand die nog wat recentere ervaringen te delen heeft?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Polen - Warschau
« Reactie #8 Gepost op: 03 juli 2014, 17:09:41 »
Over iets meer dan een maand ga ik een paar dagen naar Warschau en ook nog verder een beetje door Polen heen reizen.
Is er iemand die nog wat recentere ervaringen te delen heeft?

Ehm, ja. Mijn tip: ga niet!
Nee sorry, ik ben nooit in Warschau geweest en misschien is het daar wel ontzettend leuk :)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Polen - Warschau
« Reactie #9 Gepost op: 03 juli 2014, 17:12:17 »
Ik zou trouwens zweren dat ik uitgebreid verslag had gedaan van mijn ervaringen maar ik zal me wel vergissen.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Polen - Warschau
« Reactie #10 Gepost op: 03 juli 2014, 17:23:16 »
Je was niet onder de indruk van de Poolse keuken, begrijp ik? :P
Volgens deze link zou ik in Warschau zelf (of heet dat inmiddels Warsaw?) rondom metrostation centrum nog wel 't een en ander moeten kunnen vinden.
De week ofzo buiten Warschau wordt wsl kamperen en dus ook de mogelijkheid om eigen potje te koken, zou toch wel haalbaar moeten zijn. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Polen - Warschau
« Reactie #11 Gepost op: 03 juli 2014, 18:00:09 »
Ik zou trouwens zweren dat ik uitgebreid verslag had gedaan van mijn ervaringen maar ik zal me wel vergissen.

Je vergist je inderdaad, het was een kort verslag:

Nee sorry, ik ben nooit in Warschau geweest.

De eerste keer Polen viel ik een paar kilo af, de tweede keer staat hier beschreven (allemaal niet zo recent inderdaad).



Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re:Polen - Warschau
« Reactie #12 Gepost op: 03 juli 2014, 23:02:07 »
Over iets meer dan een maand ga ik een paar dagen naar Warschau en ook nog verder een beetje door Polen heen reizen.
Is er iemand die nog wat recentere ervaringen te delen heeft?

Mijn vader is daar net geweest zal even zijn tips opscharrelen de komende dagen, die was wel positief.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Polen - Warschau
« Reactie #13 Gepost op: 04 juli 2014, 02:08:43 »
Je was niet onder de indruk van de Poolse keuken, begrijp ik? :P
Volgens deze link zou ik in Warschau zelf (of heet dat inmiddels Warsaw?) rondom metrostation centrum nog wel 't een en ander moeten kunnen vinden.
De week ofzo buiten Warschau wordt wsl kamperen en dus ook de mogelijkheid om eigen potje te koken, zou toch wel haalbaar moeten zijn. :)

Nee het eten was eigenlijk wel prima, het waren meer andere factoren die me wat stoorden. Maar goed dat is off topic hier natuurlijk.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Polen - Warschau
« Reactie #14 Gepost op: 08 juli 2014, 22:45:47 »
Over iets meer dan een maand ga ik een paar dagen naar Warschau en ook nog verder een beetje door Polen heen reizen.
Is er iemand die nog wat recentere ervaringen te delen heeft?

Ja, ik was er pas. Komt eraan, morgen. OK? (dat is dus woensdag 9 juli 2014}
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Polen - Warschau
« Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2015, 15:30:38 »
Slechts enkele daagjes (en een jaartje) overtijd, waar blijft dat verslag dan, Niewied? Want eind september (2015 welteverstaan) ga ik met een vriendin voor een weekend. Dus... tips welkom!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Polen - Warschau
« Reactie #16 Gepost op: 13 juli 2015, 22:31:46 »
Nee, dat heeft hij me per pb gestuurd hoor. :)
Ik moet ook nog eens een keer verslag doen van mijn ervaringen. :-[
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Polen - Warschau
« Reactie #17 Gepost op: 01 oktober 2015, 08:59:29 »
Warschau was leuk. Ik wist niet waar me aan verwachten, en had zelfs geen idee dat het zo'n grote stad was. We hadden via Travelbird een weekendje geboekt voor 109,-, vlucht en 2 overnachtingen inclusief ontbijt. Zaterdag hadden we regen maar zondag en maandag waren zonnig. Het eten was een aangename verrassing, tijdens de eerste wandeling passeerden we bij City Sam, waar we alleen iets wilden drinken maar het lunchbuffet bleek zeer lekker, gevarieerd en bijna geheel vegetarisch, oa linzensalade, ovenaardappeltjes met pesto en sluimererwten, couscoussalade... Voor de rest was er overal wel iets vegetarisch, vaak ook veganistisch en zelfs glutenvrij te krijgen. De daktuinen van de Universiteitsbibliotheek en van het Kopernicusmuseum hebben we ook bezocht. En onderweg naar de vlooienmarkt ten westen van de stad, botsten we op een boerenmarkt/foodmarket waar we heel lekkere hartige spinazie-pancakes met tomatenpesto, tsatsiki en kerstomaatjes aten. 's Avonds springrolls en misosoep bij Enoki. Maandag aten we bij Vega Miasto, heel lekker, blij dat we de lunch zonder soep namen, want dat was al ruim genoeg.
Maar ik zou er niet gauw opnieuw naartoe gaan, ik miste de aparte, creatieve, alternatieve sfeer die je bijvoorbeeld wel in andere steden zoals Budapest of Berlijn hebt.