Vegatopia Forum

Nijmegen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Nijmegen
« Reactie #120 Gepost op: 08 oktober 2013, 12:50:00 »
De Vereeniging heeft ook wel eens een enthousiaste aanmelding gehad voor de restogids. Ik zou er zelf nog wel eens willen eten.

brenda_lelie

Re:Nijmegen
« Reactie #121 Gepost op: 24 mei 2014, 22:31:48 »
Gisteren echt weer heerlijk gegeten bij De Nieuwe Winkel.
Je kan daar ook álle gerechtjes van de kaart bestellen in kleinere porties. Maar omdat van het voor- en hoofdgerecht ook een niet-vega variant op de kaart staat dacht ik altijd dat dat dus niet kon als vegetariër. Maar het kan dus wel! (ze passen de gerechten dan aan) En dat hadden we echt niet willen missen. Heerlijke gerookte uit op, en groene en witte asperges, zo heerlijk. Als je in Nijmegen bent en je houdt van echt lekker en verrassend eten dan moet je hier echt heen.

Ze hebben nu trouwens ook meerdere soorten cider op de kaart staan. Ik had daar de vorige keren om gevraagd en dat herinnerde ze zich nog (terwijl dat echt al een jaar geleden is geweest denk ik). We hebben alle soort cider maar vast uitgeprobeerd (ook een ciderport en een perencider!)  :D

Ik hoop echt zo dat ze nooit een michelinster krijgen...

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Nijmegen
« Reactie #122 Gepost op: 17 mei 2015, 21:21:29 »
Zo hier is al een tijdje niet meer gepost  :o

Is Tiffin nog de moeite waard?
Iemand ervaring met Ararat?
Zijn er nog tips op het gebied van chocolade en gebak enzo?

En het kaasgehakt staat ook nog op de kaart bij De Plak :D
Hmm keuzes...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nijmegen
« Reactie #123 Gepost op: 17 mei 2015, 21:26:57 »
De Hemel had geen chocoladetaart!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Nijmegen
« Reactie #124 Gepost op: 17 mei 2015, 21:46:46 »
Oh, dus die moet ik sowieso gaan missen?  :-\

Wat voor soort chocoladetaart was het?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nijmegen
« Reactie #125 Gepost op: 17 mei 2015, 22:11:38 »
Tja, ik weet alleen dat 'ie 12 jaar geleden heel lekker was...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

brenda_lelie

Re: Nijmegen
« Reactie #126 Gepost op: 18 mei 2015, 06:59:35 »
De zoutecaramelbrownies van Bairo Alto zijn de beste. De rest van hun gebak is ook heerlijk en de broodjes ook. En de mensen die er werken zijn altijd heel vrolijk.

Verder is Munt leuk voor salades en soepen.

Bij Tiffin en Ararat ben ik al heel lang niet geweest. Als je écht lekker (maar ook duur) wilt eten moet je naar De nieuwe winkel.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Nijmegen
« Reactie #127 Gepost op: 18 mei 2015, 08:55:10 »
Ben vorig jaar nog eens bij Tiffin gaan eten. Richt zich meer en meer op diner. Erg de moeite waard en niet zo duur.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Nijmegen
« Reactie #128 Gepost op: 28 mei 2015, 09:59:10 »
De zoutecaramelbrownies van Bairo Alto zijn de beste.

Deze waren erg lekker ja! Ik heb er eentje extra mee naar huis genomen zelfs  ;D

Dosa bij Tiffin was lekker. Het Indische was ook wel lekker, maar daar zou ik niet voor omlopen zeg maar.

Bedankt voor de tips dames, zeer gewaardeerd  :-*
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Nijmegen
« Reactie #129 Gepost op: 26 april 2016, 10:37:43 »
Dochter en ik waren een paar daagjes in Nijmegen.

De lunch bij Bairro Alto was erg geslaagd. Heerlijke koffie en een lekker broodje met een pittig beleg (waarvan de naam me ontschoten is). 's Avonds gegeten bij De Firma. We hebben het 'best of menu' gekozen waarbij bij iedere gang drie a vier gerechtjes werden geserveerd. We hebben uiteindelijke bijna alle vegetarische gerechtjes van de kaart gekregen in die drie gangen. Ik vond het erg smakelijk en we hebben ons echt rond kunnen eten. Het menu zonder toetje was 19,95 euro. De popcorn met salted caramel en currykruiden vond ik verrassend lekker.

De volgende dag geluncht bij De Blonde Pater. De koffie was lekker maar de vegetarische salade was een aanfluiting. Voor 10 euro een bord vol rucola met wat bleke plakjes aubergine, een smakeloze groene asperge, linzen en geitenkaas. Op verzoek kregen we er extra dressing bij, wat het een beetje smakelijker maakte. 's Avonds bij café De Plak gegeten. Er kon niet gereserveerd worden en het zat ook helemaal vol toen we kwamen, maar nadat we eerst een drankje aan de bar hadden besteld en alvast het menu ingekeken, kwamen er toch best snel wat tafeltjes vrij. Ik had het gerecht met tempeh en tahoe met een ketjapsaus en dochter het gerecht met kaasgehakt. Ze vond het erg lekker en ik vond mijn keuze ook heel geslaagd.

Edit: ik vergeet helemaal de lunch bij Sid and Liv. Een heel erg leuk lunchwinkeltje met binnentuin. Ik had Flammkuchen en dochter brood met gegrilde groente. Ook dit was een zeer geslaagde en lekkere lunch met ook heerlijke koffie.

« Laatst bewerkt op: 26 april 2016, 10:41:55 door Monica »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Nijmegen
« Reactie #130 Gepost op: 21 mei 2018, 08:54:51 »
Vorige week at ik met Karl en aanhang bij De Nieuwe Winkel in Nijmegen.
Wat een leuke zaak. Ze maken erg bijzondere en bewerkelijke gerechten van groente.

Je kunt kiezen tussen 4, 6 en 8 gangen, vega of niet vegetarisch.
Wij kozen 4 gangen, maar kregen daarbij nog allerlei amuses, lekker brood en een extra tussengerecht.
Het waren te bijzondere gerechten om alles te onthouden, maar we kregen onder andere een minisoepje met mierikswortel in een ei, groene asperges, heerlijke aardappel met een soort gerookte, lichte variant van hollandaisesaus. Ook het dessert, met miso en peer, was goed, terwijl ik normaal desserts wat minder interessant vind.

Je kunt kiezen tussen natuurwijnen, bijzondere bieren en zelfgemaakte sappen, wij dronken o.a. gaaf bier van Tommie Sjef uit Den Helder. Er liepen veel mensen in de bediening rond en die waren aardig en professioneel. Wat verder opviel is dat veel gasten behoorlijk informeel gekleed waren.

Wel echt een aanrader dit restaurant.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Nijmegen
« Reactie #131 Gepost op: 21 mei 2018, 12:05:22 »
Klinkt goed, Selly! Ex-gastredacteur Kelly heeft een half jaar geleden nog een paar dagen stage gelopen in de Nieuwe Winkel en die was ook heel enthousiast.

Vorige week heeft Sophie een uitgebreid artikel met leuke vegetarische en groene restaurants en andere culinaire hotspots geschreven: Vegetarisch en groen eten in European Green Capital Nijmegen. De Nieuwe Winkel staat er natuurlijk ook in.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Nijmegen
« Reactie #132 Gepost op: 21 mei 2018, 13:18:03 »
Is dat heel erg boven een zomerborrelbudget? Klinkt erg leuk, namelijk  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Nijmegen
« Reactie #133 Gepost op: 21 mei 2018, 15:25:20 »
Is dat een retorische vraag?  ::)
Gemüse ist mein Fleisch

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re: Nijmegen
« Reactie #134 Gepost op: 21 mei 2018, 21:45:00 »
Voor dit hoog en verrassend culinair niveau en het groot aantal bekwame medewerkers was ik in positieve zin verrast door de prijs. Voor vier gangen (die er in feite meer waren door extra amuses en zeker voldoende) betaalden we 50 euro per persoon. Een bijkomend, eigenzinnig drankenassortiment kost 25 euro. Dus niet voor wekelijks bezoek, maar voor een gastronomische belevenis toch betaalbaar in vergelijking met de grote sterren.
De no nonsense, informele sfeer vond ik ook aangenaam. Ik heb de tijd gekend dat ieder in pak ging eten en obers in stijve kledij zo stijf deden als hun kledij. Nu is alles gelukkig losser en laagdrempeliger en heeft men geen vrees om een dergelijke betere zaak te betreden. Nu ja, in T-shirt - zoals Tertia opmerkte - zou ik er nu ook niet gaan eten, maar verder vind ik vestimentaire vrijheid welkom ("verzorgde vrijetijdskleding", zoals een culinair recensent steevast opmerkte.)

brenda_lelie

Re: Nijmegen
« Reactie #135 Gepost op: 22 mei 2018, 10:06:26 »
 :heart: De Nieuwe Winkel
Vooral Louise, ken weinig hartelijkere mensen!
Ja, en het eten natuurlijk  :D

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Nijmegen
« Reactie #136 Gepost op: 22 mei 2018, 15:07:32 »
Is dat heel erg boven een zomerborrelbudget? Klinkt erg leuk, namelijk  ;)

Dan kom ik ook! Ben er al een jaar of 5 niet meer geweest en word altijd helemaal gek als ik Sophie of iemand ander erover zie tweeten of instragrammen.

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re: Nijmegen
« Reactie #137 Gepost op: 22 mei 2018, 17:39:50 »
De combinaties zijn zo uitgedacht en verbluffend dat je ze moeilijk allemaal kan onthouden. Om er een artikel over te schrijven zou je ter plekke notities moeten maken, wat natuurlijk niet zo gezellig is. Het soepje in het ei met langzaam gestold eigeel en mierikswortel (en sojasaus?), waarvan we de samenstelling mochten raden, was heel apart. Ook gedurfd maar geweldig lekker de ratte-aardappel in gerookt smakende saus. Werkt ook graag met in het wilde geplukte kruiden. Er is een apart bierassortiment dat me natuurlijk ook aangenaam verraste.
Dame des huizes inderdaad ongekunsteld vriendelijk.

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re: Nijmegen
« Reactie #138 Gepost op: 27 juni 2023, 15:45:55 »
Bij Indian Way, dat al lang bestaat. Originele voorgerechtjes: aardappelschijfjes in hartige kruiden, gefrituurde ui in een buideltje van kikkererwtenmeel. De jalfreezi smaakte redelijk pikant (maar op aanvraag niet té) en mijn byriani was een royale portie rijst met groenten met gelukkig niet te veel zoetigheden als rozijnen en ook bijzonder: een apart kommetje linzen erbij. Vriendelijke uitbaters ook en zeer redelijke prijzen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Nijmegen
« Reactie #139 Gepost op: 06 oktober 2023, 20:32:31 »
Vanaf 29 oktober is het menu in De Plak volledig vegetarisch.