Vegatopia Forum

Kookblunders

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #40 Gepost op: 15 juli 2005, 16:24:04 »
Geen geblunder met gekook, wel eraangerelateerd dus ook vast leuk genoeg. Ik was een hartige taart aan het maken en wilde een pak met bakmeel wegzetten, de mixer die liep zette ik op de rand van de bak waarin ik mixde zodat het die twee seconden dat ik het pak wegzet kan doormixen. Klabats! deed de mixer echter. In de tuimeling halfgepureerde kidneybonen en maiskorrels mijn keuken doorstrooiende, tot onder de kast aangeplakt aan toe.

Daarna; ik had andere groenten voor de taart voorgekookt en had het warme water na het voorkoken in een maatbekertje overgegoten om het te gebruiken om een brood mee te maken (zodat ik de boiler niet daarvoor hoefde aan te zetten; hoe efficient!). Onhandigheid deed de maatbeker op de rand van het aanrecht stuiteren en gloeiendheet water richting mijn mannelijkheid spoeiende met een voltreffer. Toen wilde ik mijn boiler maar aansteken omdat mijn warme water dus verspild op de grond lag en toch brood wilde maken, liet ik ook nog eens mijn lucifer in het water op de grond vallen. Wonder; hij (zij) wilde wel aan na enige moedige poging vanop mijn zijde.

Geen verloren dag vandaag dus, qua avonturen.

Ik dacht dat alleen vrouwen dit soort dingen 1x per maand meemaakten...  ;D

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Kookblunders
« Reactie #41 Gepost op: 30 april 2006, 16:26:45 »
Ik had de de basis voor muffins gemaakt, waarna ik zoete en hartige ging maken. Alleen had ik in de basis al suiker gedaan. Waardoor ik erg zoete paprikakaasmuffins had.  :bonk:

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Kookblunders
« Reactie #42 Gepost op: 01 mei 2006, 11:49:09 »
Het verkeerde stukje opengedaan van het zout (er zijn zo 2 openingen aan, 1 met grote en 1 met kleine gaatjes). Er moest een 'snufje' zout in.. Nou ja, dat werd een hele snuf =P

Gwennepen

Re:Kookblunders
« Reactie #43 Gepost op: 16 oktober 2006, 01:06:13 »
Ik heb er met koken gisteren een behoorlijke puinhoop van gemaakt. Ik wilde een kerriesausje maken, wilde ik eigenlijk melk toevoegen, gooide ik er per ongeluk meer bloem in. Het dopje van het busje kerrie schoot aan de verkeerde kant open, zat m'n mouw onder het poeder. en toen ik het ei wilde omdraaien, brak het en viel de helft naast de pan.  :confused: Uiteindelijk was het wel heel lekker. Misschien moet ik vaker zo koken. :)

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #44 Gepost op: 06 november 2006, 23:30:23 »
Als ik cake bak, strooi ik meestal paneermeel in de bakvorm om een lekker krokant korstje te krijgen. Dus toen mijn dochter mijn raad gisteren opvolgde, had ik er even niet aan gedacht haar te verwittigen voor de paneermeel met kaas die vooraan in de kast stond... ::) Maar door er een laagje chocolade over te smeren, kwam alles toch nog goed. Je proeft er niets van. Heb haar getroost dat de lekkerste recepten ontstaan doordat niet bij elkaar horende dingen toevallig bij elkaar komen.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #45 Gepost op: 11 november 2006, 16:29:22 »
Ik wil vandaag soezen met een blauwekaasvulling maken. Ik heb nog nooit soezen gemaakt, maar 1 keer moet de eerste keer zijn en kan ik die garneerspuit die ik in de kast vond ook eens gebruiken. Blijkt die garneerspuit stuk te zijn, de ring waarmee je het spuitstuk vast zet sluit niet goed, dus het deeg kwam aan alle kanten die spuit uit, behalve de goede....  :-\
Ik heb maar hoopjes gemaakt met een lepeltje, ze zien er nu wel een beetje gek uit, maar ik geloof dat ze wel gelukt zijn.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #46 Gepost op: 11 november 2006, 16:40:16 »
Dat bedenk ik me nu: hoe ga ik eigenlijk die vulling er in krijgen zonder spuit? Nou ja, proppen dan maar.....

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Kookblunders
« Reactie #47 Gepost op: 11 november 2006, 20:41:46 »
Met een dessertlepel lukt wel, maar goed waarschijnlijk heb je ze in middels al op  :)
,,,,فلافل

Gwennepen

Re:Kookblunders
« Reactie #48 Gepost op: 15 november 2006, 18:18:17 »
Aaaaaaah! Ik laat alles uit m'n klauwen vallen! :frusty:

Re:Kookblunders
« Reactie #49 Gepost op: 15 november 2006, 18:23:12 »

Je was ook al duizelig, had een televisieprogramma gemist en je hebt zelf de badkamer schoongemaakt.
Gaat het wel goed met je?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Gwennepen

Re:Kookblunders
« Reactie #50 Gepost op: 15 november 2006, 18:29:06 »
Ja hoor, prima! :bonk:

beroepskok

Re:Kookblunders
« Reactie #51 Gepost op: 16 november 2006, 02:13:57 »
De ergste top 3 kookblunders:

1- Garnalenbisque twv 75 euro inkoop compleet aan laten branden. (25 liter)
2- 2 kilo ossehaas gemarineerd in afwasmiddel ipv olijfolie
2- 15 kilo broccoli afgekookt; 2 uurtjes


Gwennepen

Re:Kookblunders
« Reactie #52 Gepost op: 23 november 2006, 18:10:47 »
Er loopt een bloemspoor door het huis, en ik zit zelf ook maar weer 'ns onder.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #53 Gepost op: 05 december 2006, 22:58:04 »
Chocoladeoverdosis: een pure chocoladeletter en twee repen pure chocolade van 75 gram elk smelten in een halve liter melk.

Ik wilde graag van die chocolademelk maken waar een lepeltje rechtop in bleef staan...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

mjets

Re:Kookblunders
« Reactie #54 Gepost op: 01 februari 2007, 15:04:09 »
Ik at bij mijn moeder altijd van dat heerlijke brood met van die hele tarwekorrels erin. Ga ik ook doen, dacht ik als aspiranthomebroodbakster. Deegje kneden, tarwekorrels erin. Laten rijzen.  4 mooie broden van gemodeleerd. Weer even laten rijzen. In de oven. Uit de oven. Af laten koelen.
Enfin, ruim 4 uur later: stuk(je) van mijn kies  :'( kei en kei harde "steentjes" in mijn brood.... Okay... die tarwekorrels moeten eerst dus geweekt en gekookt....  :O

 :gossip:
mijn pijnboompitjes verbranden ook ALTIJD
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2007, 15:57:06 door mjets »

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #55 Gepost op: 02 februari 2007, 14:21:32 »
met oud en nieuw kwamen de ouders van mijn vriend, zijn opa en oma, mijn ouders en mijn broertje eten. En ton ik de vis oor hun stond klar te maken ontdekte ik dat ik en de eieren die erin moesten vergeten was en een deel van de kruiden.. toen de boel ook nog niet gaar wou worden onstond er in mijn hoofd lichte paniek maar gelukkig heb ik er niks over gehoord.... ik at t niet dat scheelt :P
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #56 Gepost op: 22 februari 2007, 11:21:07 »
Ik was in een winkeltje waar ze voornamelijk veel kruiden verkochten, ik zocht iegnelijk thijm oregano en rozemarijn maar die zag ik niet, maar wel "pasta" kruiden. en aangezien ik ze toch vornamelijk daarvoor gebruik besloot ik die maar te kopen. Mijn vriend keek me raar aan toen hij het zag staan "Jij eet toch nooit paella?"
Ik had het dus helemaal verkeerd gelezen.
Zo.

kee2

Re:Kookblunders
« Reactie #57 Gepost op: 26 februari 2007, 21:11:49 »
Met mijn boterkoek kun je iemands hoofd inslaan  :'(.
En ook laatst een keer gehaktkruiden over de aardappels gestrooid in plaats van aardappelkruiden (de potjes lijken zo op elkaar)....
Mijn jus heeft altijd klontjes (misschien omdat ik het zelf niet eet?)

Trouwens, over gekke combinaties gesproken, mijn zoontje at vroeger ijs met geraspte kaas....  :P

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Kookblunders
« Reactie #58 Gepost op: 26 februari 2007, 21:17:47 »
Met mijn boterkoek kun je iemands hoofd inslaan  :'(.

Laat je 'm er niet veel te lang instaan dan?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

kee2

Re:Kookblunders
« Reactie #59 Gepost op: 26 februari 2007, 21:21:20 »
Die boterkoek? Ik denk het, of te hoog. Ik durf tegenwoordig geen boterkoek meer te maken, ik sta er enorm om berucht bij mijn schoonfamilie  ;D