Vegatopia Forum

Kookblunders

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #60 Gepost op: 26 februari 2007, 21:23:59 »
ik gebruik zo'n pak :)
na een paar dagen wordt het wel harder, maar ja, dan moet je het snel opeten ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Kookblunders
« Reactie #61 Gepost op: 26 februari 2007, 21:41:15 »
Omdat ik geen eieren gebruik en de bovenkant nergens mee ingesmeerd had, dacht ik dat 'ie langer in de oven moest omdat er nog niet zo'n mooi kleurtje op zat. Toen werd het ook een baksteen. Die keer daarop 't zelfde. Pas die keer daarna heb ik besloten hem er gewoon uit te halen als de kookwekker gaat, en nu smaken ze prima...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Aiko

Re:Kookblunders
« Reactie #62 Gepost op: 26 februari 2007, 21:45:49 »
Met mijn boterkoek kun je iemands hoofd inslaan  :'(.

Kom op zeg, wat voor kneus ben je dan!
Zelfs de sukkel die ik ben kan nog een boterkoek eetbaar uit de oven krijgen! En ook zonder ei, als ik het herinneren goed doe.

kee2

Re:Kookblunders
« Reactie #63 Gepost op: 26 februari 2007, 21:49:16 »
Tja, dan maar een kneus....  >:(mijn kwaliteiten zullen vast op een ander gebied liggen.... ;D

Aiko

Re:Kookblunders
« Reactie #64 Gepost op: 26 februari 2007, 21:52:02 »
Als ik je nu maar aangezet heb tot het goed bereiden van boterkoeken. Aan die instructies houden en niet eigenwijs zijn! Oneerbaar zijn met deze godenkoeken kan ik niet dulden. Hoewel, ze moeten natuurlijk ook niet té lekker zijn...

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Kookblunders
« Reactie #65 Gepost op: 26 februari 2007, 21:55:01 »
Met mijn boterkoek kun je iemands hoofd inslaan  :'(.

Kom op zeg, wat voor kneus ben je dan!
Zelfs de sukkel die ik ben kan nog een boterkoek eetbaar uit de oven krijgen! En ook zonder ei, als ik het herinneren goed doe.

Zonder ei worden ze zelfs zachter...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Aiko

Re:Kookblunders
« Reactie #66 Gepost op: 24 maart 2007, 19:01:05 »
De oven vijftig graden te warm gezet, dus mijn fraaie roze rode bieten, rode kool, oranje pompoen hartige taart (Schaal van Selly: 7) was half verbrand en de laag kaas verplamuurd en de sesamzaadjes werden roet. En dat allemaal in een lullig kwartiertje.

Ook nog mijn hand tegen iets heets van de oven gestoten, en ik heb heel zielig nu een brandblaar op een knokig deel van mijn hand. Snif.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Kookblunders
« Reactie #67 Gepost op: 24 maart 2007, 19:21:04 »
 :pet:
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Kookblunders
« Reactie #68 Gepost op: 24 maart 2007, 20:29:55 »
dat plaatje wou ik ook doen voor aiko, maar ik snap niet waar ik doe vandaan moest halen. Vond die wel heel toepasselijk voor deze actie.
Maar bij deze dus: aai over je bol.
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2007, 20:30:21 door brenda_lelie »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #69 Gepost op: 24 maart 2007, 20:32:02 »
Het is de 'pet' smiley.

brenda_lelie

Re:Kookblunders
« Reactie #70 Gepost op: 24 maart 2007, 20:34:29 »
maar kun je ook ergens een lijstje vinden met dat soort smileys? Ik zie maar een klein rijtje, en hoe doe je dat dan met "pet"

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #71 Gepost op: 24 maart 2007, 20:39:02 »
Als je een berichtje typt, zie je links van het typvak 'afro' staan, met een klein pijltje/driehoekje/dingetje rechts daarvan. Als je daar op drukt komt er een hele lijst uit, vol met smiley's.

Je kan ook 2 keer op 'afro' drukken zodat deze blauw wordt en het lijstje verdwijnt. Vervolgens kun je met de cursortoetsen of met het scrollgevalletje op je muis alle smiley's bekijken.

Wil je een smiley in je bericht, druk dan gewoon op de smiley zelf.

Het rijtje is langer, je moet op de uitschuifbalk aan de rechterkant zijn. net zoals je naar beneden scrollt op het forum.
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2007, 20:39:59 door Hizikigrrrl »

proud-veggie

Re:Kookblunders
« Reactie #72 Gepost op: 24 maart 2007, 20:39:40 »
Bij mij komt het geregeld voor dat ik de rijst laat overkoken ;) hahaha

brenda_lelie

Re:Kookblunders
« Reactie #73 Gepost op: 24 maart 2007, 21:51:09 »
 :pet: voor aiko

Aiko

Re:Kookblunders
« Reactie #74 Gepost op: 24 maart 2007, 22:15:33 »
Lief hoor, die aaien over mijn bolleke. Maar ik verdien het uiteraard om uitgelachen te worden. Daar is het een [twee zelfs] blunder voor. Mijn hele keuken ruikt nu nog steeds naar aangebrande hartige taart...

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Kookblunders
« Reactie #75 Gepost op: 20 april 2007, 17:12:32 »
Eerst had ik al pastadeeg gemaakt van kikkererwtenmeel. Ik zat al erg te twijfelen wat het was, toch maar geprobeerd en inderdaad: verkeerd. Nu ben ik snel even naar de italiaan gefietst, eentje die maar op 5 minuten fietsen zit. In de tussentijd is het focacciadeeg zo gerezen dat het aan de handdoek kleefde dat erop lag. Gelukkig was het een vochtige handdoek, wat het wat makkelijker maakt eraf te halen. Maar toch.  ::)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Kookblunders
« Reactie #76 Gepost op: 20 april 2007, 21:27:46 »
Je kunt wel lekker dit http://chezpim.typepad.com/blogs/2007/04/socca_nice.html#more maken van kikkererwtenmeel = ook Italiaans.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #77 Gepost op: 23 april 2007, 15:11:55 »
Iets wat me keer op keer gebeurt en als een soort leermoment zou moeten dienen maar het blijkbaar toch niet is; tot je ellebogen in het deeg zitten en er dan achterkomen dat een ingredient dat je nodig hebt nog in het keukenkastje staat.
Verder: halverwege tijdens het cupcakes maken ontdekken dat de zonnebloem olie op is dus hals over kop naar de winkel moeten rennen.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #78 Gepost op: 01 mei 2007, 18:31:13 »
Mijn ouders hadden laatst gegeten bij Engelse mensen,
maar die kunnen dus echt niet koken,

ze hebben bijvoorbeeld een keer een 'ovenschotel' gegeten bij hun die geloof ik bestond uit alleen ui met heel veel mayonaise en een ander 'gerecht' met garnalen ondergedompeld in de boter wat dus erop was gaan stollen. Het klonk in ieder geval superranzig!

En mn eigen blunders: mn niet kunnen bedwingen om de oven open te doen wanneer er een cake in staat, waarna de cake meestal inzakt en niet gaar meer wordt.

Keer Toad in a Hole gemaakt uit een vegetarisch kookboek, wel goed de instructies opgevolgd maar het smaakte in principe alleen maar naar mosterskorst met groenten (iedereen thuis denkt nu voor altijd dat ik niet kan koken daardoor)

Mijn zusje heeft wel eens 1 liter water toegevoegd aan een mix voor hartige taart ipv 100 ml.

Een vriendin van mij heeft ook een hartige taart blunder gehad: ze was vergeten een kruidenmix erdoor heen te doen en die heeft ze er dus maar bovenop gestrooid, waardoor er een soort zoutige korst ontstond.

Er zijn talloze meer, maar ik kom er even niet op!
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2007, 18:34:54 door blingda »

slmh

Re:Kookblunders
« Reactie #79 Gepost op: 04 mei 2007, 01:16:09 »
Had teveel ei door het pannekoekenbeslag gemixt :S