Februari 09, 2012, 21:56:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: karwijzaad

Koken Bombay aloo - Chili sin carne - Zopie (en koek)
Producten Comfort food - Soepboek Keet Smakelijk - The Art of French Baking - Ginette Mathiot
Actueel Januari 2012: een nieuw jaar, een nieuwe smaak - pizza voor spleetoog - Vegetarische workshop in de Librije - Blue Monday shoptherapie: vegetarisch-verantwoorde accessoires
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 5 6 7 [8]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Borrelhapjes, tapas, fingerfood etc  (gelezen 44572 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
bambi
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #140 Gepost op: Juni 29, 2008, 15:07:29 »

Ik heb gisteren tortilla's besmeerd met zachte geitenkaas (betine blanc ofzo), notenmix met pistache, pecan en amandelen, rucola en honing (en peper en iets zout). Oprollen, schuin halveren en serveren. Erg lekker!

goed idee, ik ga binnenkort picknicken Smiley
Dan doe ik denk ik geitenkaas, pijnboompitjes en rucola. Misschien gedroogde tomaat erbij?

(er is geen picknickdraad he?)

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
Kiwi
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #141 Gepost op: Juni 29, 2008, 15:16:29 »

(er is geen picknickdraad he?)

Jawel hoor! Cheesy
Chan Nguyet
Gast
« Antwoord #142 Gepost op: Juli 01, 2008, 22:16:13 »

hoi, Als snacks maak ik vaak chinese loempia, sushie
« Laatste verandering: Juli 01, 2008, 22:16:33 door Chan Nguyet » Gelogd
veggiesara
Ervaren forumgebruiker

@veggieecolife
« Antwoord #143 Gepost op: Juli 03, 2008, 20:57:58 »

Wat een goede tips hier!
Ik ga er binnenkort enkele uitproberen en laat nog weten moest ik er op andere interessante komen.

lieve lijn
Mega-forummer

lieflijntje
« Antwoord #144 Gepost op: Januari 14, 2009, 14:10:47 »

zaterdag vieren we de verjaardag van vriendjelief dus heb weer even hier inspiratie opgedaan...
nou wil ik graag "aangekleede" tortillachips op tafel zetten, maar alle "recepten" die ik iervoor vind zijn met vl33s  Sad normaal serveer ik ze bij het eten mt gesmolten kaas en wat lekkere peppertjes.. iemand nog goede ideeën? ik kan altijd nog voor de schaal met guacamole, peppertjes, salsa en kaas gaan maar wil eig. graag iets hippers op tafel zetten Tongue

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
Nevyn
Super-forummer

« Antwoord #145 Gepost op: Januari 14, 2009, 14:31:31 »

Mijn moeder heeft ooit iets van een olijventapenade op pringles geserveerd, ipv pringles kun je natuurlijk ook tortillachips gebruiken.

Als je googled op hapje tortilla chips kom je wel het een en ander tegen aan recepten, zoals deze of deze .
lieve lijn
Mega-forummer

lieflijntje
« Antwoord #146 Gepost op: Januari 14, 2009, 14:52:45 »

ik bedoelde egenlijk meer zo'n grote berg tortillachpjes me wat lekkers erover  Grin ik hou van zo'n leuke grote schaal

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
Nevyn
Super-forummer

« Antwoord #147 Gepost op: Januari 14, 2009, 14:56:05 »

ehm, nou, dan maak je gewoon bovenstaande en dan stapel je alles op in een leuke grote schaal  Wink
Annemieke
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

RozeMarijn_eet
« Antwoord #148 Gepost op: Januari 14, 2009, 15:58:40 »

Maar als je maar 1 schaalt wilt maken, dan kun je maar 1 variant kiezen toch?

Je kunt ook een dip maken van huttenkase, gerapste (en uitgelekte komkommer) met jalapenopepersaus erdoor. Dat is frispittig.

Guacamole vindt iedereen lekker.

Een salsa van paprika (vers) en tomaten (blik, uitlekken) met bladkoriander.

Tortillachipjes met kaas en een uitgeknepen sinaasappel uit de oven (dat is dan je grote bak  Tongue).

Misschien is er nog iets te fabriceren met smeerkaas, rode pepertjes en room.

Eelco
Administrator
Mega-forummer

Geslacht: Man

eelcoherder
« Antwoord #149 Gepost op: Januari 14, 2009, 16:30:55 »

Zelf niet geprobeerd, maar:
- Ovenschotel met tortilla's (in het Duits, misschien ook niet zo geschikt voor een feestje)
- Nachos

Basisidee is: afwisselend laagjes tortillachips, creme fraiche en pepertjes/uitjes/paprika/wat-dan-ook. Bestrooien met kaas en dan in de oven. Je kunt natuurlijk ook verschillende soorten kaas gebruiken (quattro stagioni  Grin).

Volgens mij moet je het dan snel opdienen, want het lijkt me dat de tortillachips snel slap worden?

Subtieler: neem (uiteraard) 'normale' tortillachips en verschillende kruiden: gemalen komijn, chilikruiden, kerriepoeder, korianderblad, oregano, paprikapoeder. Liefst met verschillende kleuren. Laagje chips, bestrooien met een of meer van de kruiden, laagje kaas, nieuw laagje chips, andere kruiden. Eindigen met lekker veel kaas. De oven in. Verder opleuken met b.v. vers korianderblad en schijfjes tomaat. Dat verzin ik overigens wel ter plekke.

Jetzt wird gegessen, sonst kann ich sehr ungemütlich werden!
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #150 Gepost op: Januari 14, 2009, 18:09:56 »

Deze nachos (even naar onderscrollen) http://www.vegatopia.com/kokenenzo/index.php?subaction=showfull&id=1209289457&archive=&start_from=&ucat=32& zijn ook lekker.

,,,,فلافل
IneN
Super-forummer

« Antwoord #151 Gepost op: Januari 14, 2009, 18:44:55 »

De vader van mijn vriend en zijn vriendin (van de vader dus) vragen mij elke keer als we daar komen om een boekje mee te brengen met vegetarische hapjes, en ik wil ze best van dienst zijn, want ze doen altijd zoveel moeite om alles lekker vegetarisch te maken (en dat lukt ze ook, wonderlijk goed zelfs) maar hun inspiratie is op en ik weet geen boekje.
Welke vegetarische hapjes-boeken zijn aan te raden ?
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #152 Gepost op: Januari 14, 2009, 19:37:52 »

De vader van mijn vriend en zijn vriendin (van de vader dus) vragen mij elke keer als we daar komen om een boekje mee te brengen met vegetarische hapjes, en ik wil ze best van dienst zijn, want ze doen altijd zoveel moeite om alles lekker vegetarisch te maken (en dat lukt ze ook, wonderlijk goed zelfs) maar hun inspiratie is op en ik weet geen boekje.
Veggie Chic - Rose Elliot
http://www.vegatopia.com/kokenenzo/index.php?subaction=showfull&id=1161872609&archive=&start_from=&ucat=1
http://www.vegatopia.com/kokenenzo/index.php?subaction=showfull&id=1174417825&archive=&start_from=&ucat=1
IneN
Super-forummer

« Antwoord #153 Gepost op: Januari 14, 2009, 20:02:34 »

Ziet er leuk uit!

Als iemand nog tips heeft...?

Kan ik gelijk een paar boeken tegelijk gaan vergelijken in de Standaard Boekhandel Smiley
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #154 Gepost op: Januari 14, 2009, 20:47:21 »

Vingervlug vegetarisch was geloof ik ook een aanrader: http://www.bol.com/nl/p/boeken/vingervlug-vegetarisch/1001004001947814/index.html
Annemieke
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

RozeMarijn_eet
« Antwoord #155 Gepost op: Januari 15, 2009, 17:31:30 »

Veggie Chic - Rose Elliot
http://www.vegatopia.com/kokenenzo/index.php?subaction=showfull&id=1161872609&archive=&start_from=&ucat=1
http://www.vegatopia.com/kokenenzo/index.php?subaction=showfull&id=1174417825&archive=&start_from=&ucat=1

Dit is de nieuwste variant van dat boek:
http://www.vegatopia.com/kokenenzo/ko&zo_kookboeken.php?subaction=showfull&id=1213871660&archive=&start_from=&ucat=1&

Maar niet alleen maar hapjes hoor, in dat boek.

Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #156 Gepost op: Januari 16, 2009, 22:18:05 »

Ziet er leuk uit!

Als iemand nog tips heeft...?

Kan ik gelijk een paar boeken tegelijk gaan vergelijken in de Standaard Boekhandel Smiley

In boekjes met mezzes staan vaak ook heeeel veel veggie dingen.

,,,,فلافل
Jippia
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #157 Gepost op: Januari 28, 2009, 11:16:34 »

Misschien kun je ook eens bij de bieb een paar boeken lenen en dan wat recepten uitproberen? Als het boek je bevalt, kun je het alsnog kopen. Mits er nog aan te komen is, natuurlijk. Veel tapasboeken zijn op vleeseters gericht, maar boeken die zich richten op de andere landen rondom de Middellandse Zee kunnen veel bruikbare recepten opleveren. Of je vervangt het vlees door tempé, seitan of tofu.

Verbeter de wereld, sponsor een kind.
mh*snowwhite
Gast
« Antwoord #158 Gepost op: Januari 29, 2009, 18:06:11 »

voor mij makkelijk en snel:

pittige paprika: 2 of 3 kleuren paprika grof snijden, in de pan doen met wat olie, spaans pepertje (kwart) klein snijden en er bij, een knoflookteentje in kleine stukjes en erbij, thijm en dan 15 minuutjes met de deksel erop laten sudderen.
voor erbij: geitenkaas'taart'je' uit de oven: plakje bladerdeeg met wat verkruimelde geitenkaas eroverheen en hup de oven in voor 20 min. Hierna lekker wat honing en pijnboompitjes dr overheen.

en verder vind ik couscous lekker makkelijk.
Pagina's: 1 ... 5 6 7 [8]   Omhoog
  Print  

Ga naar: