Vegatopia Forum

Rotterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Rotterdam
« Reactie #40 Gepost op: 15 juni 2013, 18:37:21 »
Gisteren aten we bij Ciaociao in Rotterdam Noord.
Ik wilde eens iets nieuws proberen maar nam vooraf toch weer de rucolasalade, als hoofdgerecht ravioli met spinazie en ricotta in roomsaus, de man had penne met mascarpone en spinazie, ook heel romig. Beide gerechten waren nieuw voor ons en allebei erg lekker. Ook de pizza's werden zeer gewaardeerd, alles ging schoon op.

Lekker als we gewend zijn maar niet zo goedkoop meer als een paar jaartjes terug, met z'n vieren ruim 160 euro zonder nagerecht. Wel 2 flessen wijn, campari's, drie voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee pizza's en vier sublieme espressootjes. Vooraf heel lekkere bruschetta's van de zaak (ik wou dat ik wist wat ze met de tomaten doen, hemels) en bij de koffie limoncello, ook van de zaak. En brood, boter en olijven hoorden er ook nog bij.
Ciaociao heeft een ruim vegetarisch aanbod en ik kan moeilijk kiezen. Ik val vaak terug op oude favorieten zoals de Melanzana alla Parmigiana, een van de beste die ik ooit gegeten heb, zowel buiten als binnen Italië.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #41 Gepost op: 07 augustus 2013, 17:06:52 »
Donderdag bleek Rotiland dicht en het is niet duidelijk of dat tijdelijk of permanent is. Jammer want ze maakten de beste roti van Rotterdam en wijde omtrek. De beste roti die ik ooit gegeten heb. Nou ja, we zijn naar het grote en toch knusse terras van de Olijventuin geweest en daar at ik linzensoep, herderssalade en een Turkse kaastapenade.

Wat jammer! Is er een andere rotizaak in Rotterdam die je kunt aanbevelen?
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Rotterdam
« Reactie #42 Gepost op: 08 augustus 2013, 07:12:58 »
De Palmboom op zuid is heel goed maar alleen afhalen. Nou ken ik geen enkele Surinaamse eettent waar het gezellig zitten is maar helemaal niet kunnen zitten is onhandig als je van 'ver' komt Verder in noord nog Asha, niet heel bijzonder maar wel keus uit groentenvulling voor de roti, altijd fijn. O, en ze gaan vroeg dicht: 18:30 uur :-\
Warung mini in de witte de wit heeft tofuvulling maar die vind ik wat kruiden betreft een beetje saai.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Rotterdam
« Reactie #43 Gepost op: 09 augustus 2013, 13:37:39 »
Op loopafstand van de Rotiland
- Roopram Roti (waar ik nog nooit geweest ben, maar de Pom volgens mijn vriend niet te eten is), op het Mathenesserplein. Hier kun je wel redelijk ok zitten.
- Warung melati (Vierambachtstraat 80 (of 60?). Vega roti is ok (beetje flauw, terwijl de k1p versie juist heel smaakvol schijnt te zijn), maar de gado gado is héél lekker!


Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Rotterdam
« Reactie #44 Gepost op: 09 augustus 2013, 17:32:54 »
Op loopafstand van de Rotiland
- Roopram Roti (waar ik nog nooit geweest ben, maar de Pom volgens mijn vriend niet te eten is), op het Mathenesserplein. Hier kun je wel redelijk ok zitten.
Ik vind de roti hier wel aardig en de tafels en stoelen en het uitzicht zijn heel niet slecht maarrrrrrr je eet hier van plastic bordjes met plastic bestek en plastic bekers!
- Warung melati (Vierambachtstraat 80 (of 60?). Vega roti is ok (beetje flauw, terwijl de k1p versie juist heel smaakvol schijnt te zijn), maar de gado gado is héél lekker!
Deze ken ik niet, zal 'm eens proberen als ik in de buurt ben.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Rotterdam
« Reactie #45 Gepost op: 26 augustus 2013, 09:21:05 »
Gisteren in het kader van de restaurantweek gegeten bij Kip (http://www.kip-rotterdam.nl/), op de Vollenhovenstraat (naast WHT). Drie gangen voor €27,50.
Telefonisch gereserveerd en doorgegeven dat er 1 vegetarier bij is. We konden in de mooie binnentuin zitten, waar een kip rondscharrelt. Brood met olie, zout en truffel0eiersalade werd snel gebracht.
Bij aankomst lag er bij vriend het Restaurantweekmenu op zijn bord, net als bij de andere gasten, maar niet bij mij (dus ik nam aan dat het goed doorgekomen was). Toen bracht de vriendelijke serveerster toch een niet-vega amuse, en was verbaasd toen ik zei dat ik dat niet at. Maar ze kwam 5 min later alsnog met een vega versie (geitenkaas met crouton en komkommer en kruidensla, zag er mooi uit en was lekker, maar eh... alweer die geitenkaas). Mijn voorgerecht was een salade van rauwe snijbonen, met oa. bloemkool n het zuur, mini geglaceerde worteltjes, gegrilde ui en een piccalily dressing. Lekkerder dan dat het klinkt ;-). Ik was ook erg content met het feit dat je eens een voorgerecht zonder kaas krijgt. Hoofdgerecht bestond o.a. uit groene asperges, gele biet, roseval aardappels, (weer) gegrilde ui, een lekker sausje en een mini tomaten tatin (lekker, maar paste er qua smaak niet bij). Het smaakte erg goed, maar ik miste nu wel een eiwit-achtige component. Ik vind veel groente erg fijn, maar voor- en hoofgerecht samen was wel een erg 'lichte' combi. Nagerecht was limoenijs, met gepocheerde ananas, en pistacheschuim/mousse. Lekker! Voor de liefhebbers is er een indrukwekkende kaaswagen.
Erbij 2 glazen witte wijn en een grote fles water, in totaal waren we 42 euro pp kwijt (excl fooi). Niet heel goedkoop, en het vega-eten kan wel wat meer balans gebruiken, maar gezien en prettige sfeer en vriendelijke, attente bediening vond ik het wel waard.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Rotterdam
« Reactie #46 Gepost op: 15 januari 2014, 14:05:03 »
Afgelopen vrijdag aten we bij Tinto tapasbar en –restaurant, gevestigd in een oud (volledig roodgeverfd) lichtschip dat in één van de historische havens van Rotterdam ligt.
Ik had de kaart al eens bekeken en had toen de indruk dat er in verhouding tot de vlees- en vishappen niet veel vegetarisch op stond. Ik zat er volkomen naast, er was een ruime keuze aan groententapas. Ik at patatas bravas, raiz (gemarineerde wortel met komijn en koriander), misto de verduras no forno (gegrilde groenten met zeezout), xato (witlofsalade met amandel en rode peper en ensalada de garbanzos (kikkererwtensalade met koolrabi en olijven) en berenjenas (aubergine van de grill). De saus over de patatas had wat meer brava mogen zijn en de mayonaise daarbij had weggelaten kunnen worden maar alles was erg lekker. De witlofsalade was knapperig en goed bitter (hoera, niet waterig en smakeloos), door de kikkererwten zat een romige saus die het gerecht wat verfijnds gaf.
We dronken er de vinho verde van het huis bij, een lichte wijn met een beetje bruis. Gezien de hoeveelheid die we dronken een goede combinatie met deze gerechten en dit gezelschap.

Als dessert bestelden we twee kaasplankjes en vier glaasjes oude port. Op het plankje een selectie Spaanse en Portugese kazen van koe, schaap en geit, geserveerd met honing en membrillo. Goed gevulde plankjes (genoeg voor twee personen), de kaas op de juiste temperatuur en een mooie port!

Daarna dronk ik nog een espressootje mee en toen ben ik weggegaan. Het gezelschap ging nog even verder met de wijn en rekende tenslotte € 150 af (vier personen, gemengd gezelschap: er stonden ook diverse v1stapas op tafel) wat gezien de hoeveelheden en de kwaliteit een heel redelijke prijs was.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Rotterdam
« Reactie #47 Gepost op: 15 januari 2014, 21:43:33 »
Wat leuk Jol; wij aten ook recent bij de rode tapasboot. Ik heb verzuimd ons bezoek hier te vermelden. Wij hadden bijna dezelfde keuzes, maar met de keuzes van de vega tapas zal dat ook wel logisch zijn. Het enige dat wij niet hadden besteld was de witlofsalade en vooraf hadden wij nog brood met drie smeersels. Ik vond de patatas bravas ook wat jammer (maar in vergelijking heb ik die van mijn schoonvader die erg lekker zijn). De aubergine was bij ons erg weinig (4 schijfjes) en de keer erna was het alweer op. De rest van de gerechtjes was lekker, de kikkererwten en de worteltjes vond ik zelfs erg lekker. Ik vind tapas altijd leuk vanwege het kunnen kiezen en het delen. En ook hier was het weer leuk.
Groetjes, Antje

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Rotterdam
« Reactie #48 Gepost op: 18 januari 2014, 13:26:30 »
Leuk!
Nou je het over brood en smeersels hebt: wij hadden ook nog een mandje brood met een soort van aardappelknoflookpasta als smeersel. De aardappel vond ik niet zo bie maar doordat er heel veel knoflook doorheen zat was het een lekker pittig smeersel.

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Rotterdam
« Reactie #49 Gepost op: 10 februari 2014, 13:22:06 »
Gisteren bij Gusto gegeten. Als voorgerecht had ik de rucola- radichiosalade die als bijgerecht op de kaart staat en als hoofdgerecht had ik een antipasti (schorsenerensalade). Rustig aan voor de goede zaak: genoeg ruimte houden voor een punt citroenmerengue - ik ga de zaak niet uit zonder  :kwijl: , ik bespaar op andere gerechten om een plekje voor die taart over te houden (in combinatie met een pittige espresso en de lekkere huisgemaakte limoncello).
De schorsenerensalade was erg lekker met vers geroosterde amandelen, mals gebakken oesterzwammen en een fijne licht-zure rozemarijndressing en zo veel dat ik blij was dat ik 'm niet als voorgerecht had besteld.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2014, 13:27:05 door jol »

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Rotterdam
« Reactie #50 Gepost op: 16 februari 2014, 16:50:49 »
Gisteren aten we bij Hamburg in de Witte de Withstraat, waar ze eigenlijk alleen maar hamburgers serveren (een enkel bijgerecht en de drankjes daargelaten). Naast de voor de hand liggende carnivore exemplaren serveren ze ook twee vegaversies, ik at de extreme veggie in skinny versie (zonder broodje maar twee grote bladen lollo bianco - en met bestek en servet  ;)) met xtra jalapeños. Erbij een biertje en cajun wedges.

De burger was verrassend krokant (bleek gefrituurd) en smaakte prima, kaas en spinazie waren duidelijk te proeven en de begeleidende toppings pasten er goed bij. Het bier en de wedges waren zoals je mag verwachten, al met al was het een prettige en smakelijke ervaring. Ik ga zeker nog eens terug om de gado gado burger en de frieten te proeven.

Bij Hamburg werken ze met verse en eerlijke ingrediënten en gaan ze zorgvuldig om met vegetarische producten, die hebben hun eigen gereedschap zodat ze niet 'besmet' raken met vl33s of v1s.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Rotterdam
« Reactie #51 Gepost op: 11 mei 2014, 11:53:55 »
- Spirit

Deze ontbreekt trouwens in de restaurantgids, hoewel het een vegeterarisch restaurant is (maar ik ken het verder niet).

http://www.spiritrotterdam.nl/

Grappig trouwens: je betaalt daar niet per gerecht, maar per 100 gram.

Ik was hier gisteren met mijn vriend en ik vond het leuk! Als het nog steeds niet in de gids staat, voeg ik het wel even toe.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #52 Gepost op: 11 mei 2014, 13:22:42 »
- Spirit

Deze ontbreekt trouwens in de restaurantgids, hoewel het een vegeterarisch restaurant is (maar ik ken het verder niet).

http://www.spiritrotterdam.nl/

Grappig trouwens: je betaalt daar niet per gerecht, maar per 100 gram.

Ik was hier gisteren met mijn vriend en ik vond het leuk! Als het nog steeds niet in de gids staat, voeg ik het wel even toe.

Jawel, hij staat er in http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurants-nederland/zuid-holland/12390-rotterdam-spirit  :)
,,,,فلافل

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Rotterdam
« Reactie #53 Gepost op: 11 mei 2014, 13:31:20 »
Oh. *Gewaardeerd* Want zo vaak dat ik er kom, dan moet ik het toch wel zeer goed vinden. ;)
Groetjes, Antje

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Rotterdam
« Reactie #54 Gepost op: 11 mei 2014, 13:39:51 »
Ok kijk, dat scheelt weer werk :) Ik vond het een leuke plek. Als ik er dichtbij zou wonen, zou ik zeker vaker komen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Rotterdam
« Reactie #55 Gepost op: 01 juni 2014, 09:56:59 »
Er is een nieuw vegan resto geopend in Rotterdam: Gare du Nord http://restaurantgaredunord.nl/#about-garedunord Iemand al geweest? Zie er leuk uit, wel benieuwd wat voor gerechten ze precies serveren.
,,,,فلافل

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re:Rotterdam
« Reactie #56 Gepost op: 04 juni 2014, 08:55:00 »
Afgelopen zondag bij 'De Jong' gegeten (http://www.restaurantdejong.nl/), onder de eerste (of laatste/) hofboog. Vriend het vlees/vis menu, ik het groentenmenu. Heb in tijden niet zo lekker gegeten!
We zaten op het terras, waar je de hele avond zon hebt. Bij het eerste glas wijn een amuse van flat bread met snijbiet puree, snijbiet gestoofd en bieslookbloem. Voorgerecht was snijbonensalade met wilde perzik, jonge amandelen en verveine schuim. Lekker fris dus. Tussengerecht erwtenpuree met gerookte erwten, een soort gefrituurde aardappelkronkel en aardappelschilbouillon.  Zelfden zo'n (kaasloos) hartig gerecht gehad; wennen maar erg lekker. Hoofdgerecht was meiraapjes (gestoofd denk ik) met rogge, een citroensaus en nog een speciaal, heel dunne soort asperges. Goede smaken en een lekkere bite, moet zelfs toch ook eens rogge proberen te maken. Mijn zoete dessert was een mousse van feta, met vlierbloesem sorbetijs, merengue kruimels met een bepaald kruid (ben vergeten welk  :-[) en wederom bloemetjes erop. Vriend was erg tevreden met kaasplankje (ook met rest van menu trouwens, waarvan gang 2 altijd hetzelfde is als het groente menu).
De bediening was erg vriendelijk en attent. Behalve de menuprijs (€40 voor 4 gangen) heb ik geen idee wat de kosten waren, vriend trakteerde van eerste salaris ;-).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rotterdam
« Reactie #57 Gepost op: 04 juni 2014, 13:16:39 »
Klinkt goed en niet duur!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Rotterdam
« Reactie #58 Gepost op: 29 juni 2014, 21:55:03 »
Een paar weken geleden waren mijn vriend en ik tegen etenstijd in de buurt van Rotterdam, en ik herinnerde mij dat ik hier toen net een paar dagen eerder een nogal smakelijk klinkende recensie had gelezen. Zo kwamen we bij restaurant De Jong terecht.
Bij een van de gelegenheden in hetzelfde complex was er een feest bezig toen we aankwamen, wat betekende dat er de hele avond keiharde muziek was die voor het grootste deel nietszeggend en vervelend was, dat was wel jammer. Ondanks dat hebben we op het terras gezeten. Daar zat je best leuk (en inderdaad lekker in de zon), echter, er kwam af en toe een heel vieze lucht langsdrijven. Mijn vriend noemde het een putlucht, ik vond het gewoon naar kots ruiken. Ook dit was best jammer.

Het eten en de bediening waren gelukkig allesbehalve jammer. :)
Om te beginnen werd er brood gebracht met boter en zoutschilfers, en kleine groene olijfjes.
Hierna de amuse: een poffertje van broodkruim, gevuld met kervelpuree, bestrooid met kappertjespoeder, met daarop een gekarameliseerd uitje en een bloemetje (chrysant?). Geserveerd op een bord met rauwe linzen, dat zag er best aardig uit.
Toen kreeg ik een salade met peultjes, amandelen, (warme) wilde perzik, girolles, munt, verveine-olie en goudsbloem. Lekker, en de perzik knalde eruit.
Tussengerecht: erwtenpuree, aardappelschipsspaghetti, erwten gebakken in gerookte boter (goeie smaaksensatie) en jus van aardappelschil.
Toen bloemkool met dragonpuree, verse kapucijners, gepofte wilde rijst en wilde venkel erop (heel dunne sprietjes).
Na fetacrème met vlierbloesemgranita en majoraanpoederkruimels.
Veel overeenkomsten dus met wat lennekevg beschreef.
Mijn vriend had niet het vegamenu, maar wel ook lekkere groenten e.d. bij zijn vlees/vis (en dezelfde amuse en hetzelfde tussen- en nagerecht). Allebei hebben we er de wijnsuggesties bij genomen en die waren ook goed.
De bediening was dus ook prima. Ik zou er absoluut graag nog eens naartoe gaan.  :D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Rotterdam
« Reactie #59 Gepost op: 24 december 2014, 10:47:28 »
Zondag was ik in Rotterdam met een vriendin. We wilden eigenlijk naar Gare Du Nord, maar dat had alleen om 8 uur nog plek en dat vonden we niet zo handig. Na eerst een biertje gedronken te hebben kwamen we uit bij Opa, een eetcafé met maar enkele gerechten op de kaart, en 1 vega. Was prima hoor, niet duur.