Vegatopia Forum

Rotterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Rotterdam
« Reactie #60 Gepost op: 09 februari 2015, 11:28:23 »
Vrijdag voor verjaardag van vriend bij Rosso gegeten, op het Westelijk Handelsterrein. Staan weinig vega gerechten op de kaart, maar 4 gangen menu was geen problem. Bij het aperitief een lekkere amuse van rauwkost om te dippen in een limoen-yoghurt sausje en 'zand' van zwarte olijven. Daarna 4 heerlijke gangen, o.a. truffel soep en quinoa salade (maar dan net anders). Alles zag er heel mooi uit en smaakte ook goed. En bijzonder goede wijnen! Een dessert hoefden we niet meer, maar de fudge bij de thee was erg smakelijk. Niet goedkoop, maar vanwege lekkere eten en wijnen en de bijzonder alerte en vriendelijke bediening wel de moeite waard.

Re: Rotterdam
« Reactie #61 Gepost op: 01 mei 2015, 17:38:20 »
Deze week heerlijk geluncht bij Spirit, dat blijft echt een van mijn favoriete gelegenheden. Nu eet ik een beetje ingewikkeld (vegan fodmap-arm) dus zelf kunnen zien wat je mag, niet hoeven nadenken aan hoe je anderen moet uitleggen wat wel en niet kan, dat is altijd fijn. En het is er altijd supergoed op smaak.

Gare du Nord ben ik vorig jaar geweest. Een aanrader, al heb ik geen idee meer wat ik heb gegeten, al is het maar omdat je er zo heerlijk kunt buiten zitten op het plein. Let op: de muntthee is niet vegetarisch (bladluis).   :-X :P

Andere vegan opties waar ik graag kom:
- Oliva op de Witte de Withstraat; maakt niet uit wat er op het menu staat, ze maken altijd iets voor je klaar wat je mag en lekker vindt en je hoeft niet van tevoren te bellen voor een veganistische maaltijd
- Lulu: altijd makkelijk als je met een groep niet te duur wil eten en geen zin hebt om uit te leggen wat je wel en niet eet, want je kan vanalles bestellen hier en ze kunnen je ook nog eens direct antwoord geven op vragen over ingrediënten, als je twijfelt
- Delibird: ik <3 de vegetarische massaman


En fijne vegetarische opties (althans,  in ieder geval vlees- en visloos):
- Pizzeria da Adriano op de Pieter de Hoochstraat: originelere pizza's dan je gewend bent, en met echt Italianen in de keuken. Wel wat duurder, maar ook een stuk lekkerder. Restaurant met afhaalmogelijkheid, geen bezorging, geen website.
-  Haagse Bluf serveert een lekkere vegetarische saté van seitan, ik weet niet of ie vegan is; je moet ze er wel bij vertellen dat je de kroepoek niet wilt ;-)
- Warung Mini: de vegetarische tjaumin en de roti vind ik hier echt heel lekker, alleen ik heb geen idee of tjaumin vegan is

Afraders:
- Roodkapje: Na anderhalf uur bleek dat ze maar de helft van de bestelling van onze groep hadden. Ik heb dus eten bij Warung Mini gehaald en daar opgegeten. Volgens vrienden was de vegetarische worst ook helemaal niet lekker.
- Bazar: sommige mensen vinden het wel fijn lees ik hier, maar ik vind het weinig creatief en het eten is soms niet zo vers meer, omdat ze alles van tevoren maken. Daarom kunnen ze bijv. de kaas van gerechten niet weglaten. Dan vind ik je geen restaurant, maar een veredelde magnetronbar.
- Evergreen Veggies: een vriendin vond het eten erg lekker, mijn ervaring was anders. In dit geval had ik besteld, dus niet daar gegeten. Het eten kwam op mij over alsof het te lang tevoren was klaargemaakt, waardoor de structuur soms niet goed meer was (slap), en de smaken waren niet in balans.
- Dertien: overpriced hipsterrestaurant op de Schiedamse Vest; na zo'n menu wil je dus nog een patatje halen, zo klein zijn de hoofdgerechten. Vegetarisch kan nog wel, maar van veganistisch kijken ze heel raar op en vragen ze of het niet heel moeilijk is om zo te eten. "Dat gaat vast heel moeilijk in restaurants." Eh, nee. Dat gaat bij de meeste restaurants verrassend makkelijk, maar Dertien moet nog even ontdekken dat het 2015 is.
- Westerpaviljoen. 'Vegan? Hm. Wat eten vegans...? Groente... Ja! Groente! Weet je wat, we serveren een bord groente.' Eerlijk is eerlijk, er was wel een vegetarische curry, maar die werd met boter klaargemaakt. Voor vegetariërs dus vast geen punt om hier te eten. Maar ik geef ze minpunten vanwege het gebrek aan creativiteit. Een paprika in plakjes snijden en op een blad sla leggen kan ik thuis ook, en veel goedkoper. De grap "lekker, groente, dat eet ik thuis nooit" kwam niet aan bij de bediening, maar mijn eetgezelschap kon er hartelijk om lachen. ;-)

Arq staat nog wel in de gids, maar is op dit moment gesloten.

Volgende week ga ik Gojo (Ethiopisch) uitproberen. Ik ben heel benieuwd. :-)

Re: Rotterdam
« Reactie #62 Gepost op: 01 mei 2015, 17:50:01 »
Ik vergeet de vegaburgers van de Tikibar in de Hartmanstraat helemaal! Vast niet vegan, maar ik kon me er vroeger de schompes an vreten. Mjam.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Rotterdam
« Reactie #63 Gepost op: 01 mei 2015, 18:07:03 »
Weet je of Arq tijdelijk of langer gesloten is?

Re: Rotterdam
« Reactie #64 Gepost op: 01 mei 2015, 20:02:16 »
Dat is nog niet duidelijk, begreep ik via via. Door de tegenvaller van de tweede vestiging in de Markthal schijnen ze in de problemen geraakt te zijn. Ze zouden nu kijken wat de mogelijkheden nog zijn.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Rotterdam
« Reactie #65 Gepost op: 02 mei 2015, 11:44:32 »
- Dertien: overpriced hipsterrestaurant op de Schiedamse Vest; na zo'n menu wil je dus nog een patatje halen, zo klein zijn de hoofdgerechten. Vegetarisch kan nog wel, maar van veganistisch kijken ze heel raar op en vragen ze of het niet heel moeilijk is om zo te eten. "Dat gaat vast heel moeilijk in restaurants." Eh, nee. Dat gaat bij de meeste restaurants verrassend makkelijk, maar Dertien moet nog even ontdekken dat het 2015 is.

Want in 2015 is het een recht om overal vegan te moeten kunnen eten?

Citaat
- Westerpaviljoen. 'Vegan? Hm. Wat eten vegans...? Groente... Ja! Groente! Weet je wat, we serveren een bord groente.' Eerlijk is eerlijk, er was wel een vegetarische curry, maar die werd met boter klaargemaakt. Voor vegetariërs dus vast geen punt om hier te eten. Maar ik geef ze minpunten vanwege het gebrek aan creativiteit. Een paprika in plakjes snijden en op een blad sla leggen kan ik thuis ook, en veel goedkoper. De grap "lekker, groente, dat eet ik thuis nooit" kwam niet aan bij de bediening, maar mijn eetgezelschap kon er hartelijk om lachen. ;-)

Had je van te voren gebeld of verwacht je ter plekke creativiteit van een wellicht drukke keuken?

Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Rotterdam
« Reactie #66 Gepost op: 03 mei 2015, 15:46:17 »
Dat is nog niet duidelijk, begreep ik via via. Door de tegenvaller van de tweede vestiging in de Markthal schijnen ze in de problemen geraakt te zijn. Ze zouden nu kijken wat de mogelijkheden nog zijn.

Dank voor je antwoord, ik zie op de website een facebookpost dat het restaurant in het huidige concept niet meer open gaat. (bericht van 9 uur geleden).

Re: Rotterdam
« Reactie #67 Gepost op: 05 mei 2015, 01:20:55 »
- Dertien: overpriced hipsterrestaurant op de Schiedamse Vest; na zo'n menu wil je dus nog een patatje halen, zo klein zijn de hoofdgerechten. Vegetarisch kan nog wel, maar van veganistisch kijken ze heel raar op en vragen ze of het niet heel moeilijk is om zo te eten. "Dat gaat vast heel moeilijk in restaurants." Eh, nee. Dat gaat bij de meeste restaurants verrassend makkelijk, maar Dertien moet nog even ontdekken dat het 2015 is.

Want in 2015 is het een recht om overal vegan te moeten kunnen eten?

Citaat
- Westerpaviljoen. 'Vegan? Hm. Wat eten vegans...? Groente... Ja! Groente! Weet je wat, we serveren een bord groente.' Eerlijk is eerlijk, er was wel een vegetarische curry, maar die werd met boter klaargemaakt. Voor vegetariërs dus vast geen punt om hier te eten. Maar ik geef ze minpunten vanwege het gebrek aan creativiteit. Een paprika in plakjes snijden en op een blad sla leggen kan ik thuis ook, en veel goedkoper. De grap "lekker, groente, dat eet ik thuis nooit" kwam niet aan bij de bediening, maar mijn eetgezelschap kon er hartelijk om lachen. ;-)

Had je van te voren gebeld of verwacht je ter plekke creativiteit van een wellicht drukke keuken?

Het is geen recht, maar het staat mij vrij om inflexibele restaurants met horkerige bediening en nul culturele/levensbeschouwelijke sensitiviteit slecht te vinden.

En als je zoals Dertien pretendeert hip te zijn, mag je wel een beetje meegaan met je tijd en in ieder geval je klanten niet behandelen als lastige freaks. Dat laatste ergerde me nog het meest.

Overigens, ik vind eigenlijk dat je dat als restaurant in Rotterdam altijd moet kunnen. We hebben het niet over het campingrestaurant in Chaam, het is een grote stad met bijvoorbeeld ook veel moslims (die vaak vega eten bij gebrek aan halal), en een grote Aziatische gemeenschap (vaak lactose-intolerant). Tenzij je Kentucky Fried Chicken heet, vind ik het normaal dat je rekening houdt met verschillende achtergronden in de stad.
 
Ik verwacht van koks bovendien dat ze kunnen koken. Ik bel nooit van tevoren, want mijn vrienden besluiten meestal niet drie weken van tevoren waar ze willen eten na een vrijdagmiddagborrel. Die wandelen gewoon ergens heen, want die zijn gewend overal te kunnen eten. En ik eigenlijk ook, met wat aanpassingen.

Ik vraag niks ingewikkelds. Ik verwacht geen viergangendiner met vegan lasagne en aardbeientaart of zo. Als ik een normale groene salade krijg en een portie friet, hoor je mij niet klagen. Maar als zelfs dat niet lukt en je een onsamenhangend bord droge groente serveert, kan ik je geen kok noemen.
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2015, 01:27:07 door AliciaJennifer »

Online meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Rotterdam
« Reactie #68 Gepost op: 05 mei 2015, 13:36:18 »
Ik vind het onderschied tussen wel en geen vegetarisch kunnen koken ook altijd zo raar. Het is als kok toch leuk om met andere of mindere middelen iets lekkers te maken? Zeker als koken je beroep is.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Rotterdam
« Reactie #69 Gepost op: 05 mei 2015, 21:42:44 »
Overigens, ik vind eigenlijk dat je dat als restaurant in Rotterdam altijd moet kunnen. We hebben het niet over het campingrestaurant in Chaam, het is een grote stad met bijvoorbeeld ook veel moslims (die vaak vega eten bij gebrek aan halal), en een grote Aziatische gemeenschap (vaak lactose-intolerant). Tenzij je Kentucky Fried Chicken heet, vind ik het normaal dat je rekening houdt met verschillende achtergronden in de stad.

Waarom meten met 2 maten?
 
Citaat
Ik verwacht van koks bovendien dat ze kunnen koken. Ik bel nooit van tevoren, want mijn vrienden besluiten meestal niet drie weken van tevoren waar ze willen eten na een vrijdagmiddagborrel. Die wandelen gewoon ergens heen, want die zijn gewend overal te kunnen eten. En ik eigenlijk ook, met wat aanpassingen.

Het hangt dan ook niet alleen van het kunnen koken af. Vrijdag is nu eenmaal een van de drukste avonden voor de horeca en juist dan zijn de last minute uitzonderingen een extra belasting die moeilijk ingepast kunnen worden. Zeker omdat het je in dat soort druktes extra voorzichtig moet zijn wat betreft minieme sporen van hetgeen wordt opgegeven als allergeen.
Nu ben ik het met je eens dat een beetje leuke salade samen stellen niet zo moeilijk zou moeten zijn, maar dat kan zonder de juiste mis en place wel degelijk problematisch zijn als je af moet wijken in een drukke flow.

Citaat
Ik vraag niks ingewikkelds. Ik verwacht geen viergangendiner met vegan lasagne en aardbeientaart of zo. Als ik een normale groene salade krijg en een portie friet, hoor je mij niet klagen. Maar als zelfs dat niet lukt en je een onsamenhangend bord droge groente serveert, kan ik je geen kok noemen.

Logistiek gezien kan het dus wel moeilijk zijn, zo'n aparte bereiding. Ook al is het geen technisch hoogstandje, het moet wel naast de reguliere meuk erbij.

Voor sommige mensen is vegetarisch dan ook nog steeds een apart iets en dan ligt de uitdaging soms meer in iets gelijktijdig op een bord te krijgen met de rest van de tafel zodat je niet teveel uitloopt. Jammer, maar ook niet geheel onbegrijpelijk vanuit zakelijk perspectief. Daarom kun je eigenlijk pas echt over de creativiteit van de kok oordelen als je vooraf om uitzonderingen vraagt, want dan is daar ook echt de tijd voor te nemen.
Sin chile, no tiene chiste!

Re: Rotterdam
« Reactie #70 Gepost op: 05 mei 2015, 23:18:56 »
Waarom meten met 2 maten?

Bij Kentucky Fried Chicken weet je dat ze gefrituurde kip verkopen, en verder eigenlijk niet. Dat is het hele concept. Bij iets wat pretendeert een restaurant te zijn, verwacht ik dat ze kunnen koken in plaats van in hapklare brokken aangeleverd eten opwarmen.
 
Citaat
Het hangt dan ook niet alleen van het kunnen koken af. Vrijdag is nu eenmaal een van de drukste avonden voor de horeca en juist dan zijn de last minute uitzonderingen een extra belasting die moeilijk ingepast kunnen worden. Zeker omdat het je in dat soort druktes extra voorzichtig moet zijn wat betreft minieme sporen van hetgeen wordt opgegeven als allergeen.
Nu ben ik het met je eens dat een beetje leuke salade samen stellen niet zo moeilijk zou moeten zijn, maar dat kan zonder de juiste mis en place wel degelijk problematisch zijn als je af moet wijken in een drukke flow.
We hebben het niet over allergenen, we hebben het over veganistisch. Dat het anders ligt als je het hebt over een allergie waarbij iemand in shock raakt als er een pinda in dezelfde ruimte is geweest, snap ik ook wel. Verder interesseert het mij niet of de kok zijn werk moeilijk vindt. Als ik vraag of ze iets kunnen aanpassen en ze zeggen ja, dan verwacht ik dat ze iets normaals afleveren. Anders moeten ze gewoon zeggen dat het (op dat moment) niet mogelijk is. Die vrijdagmiddagborrel was trouwens maar een voorbeeld om aan te geven dat ik van te voren niet altijd weet wanneer ik met wie waar ga eten.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rotterdam
« Reactie #71 Gepost op: 06 mei 2015, 08:08:30 »
In mijn geval, met een enorme lijst allergieen, bel ik altijd van tevoren. De feedback die ik krijg, is dat ze dat heel fijn vinden, omdat ze echt graag lekker willen koken voor me, maar dat ze vaak al veel vantevoren klaar maken.

Wat betreft je vegan salade: natuurlijk kan het, maar je vraagt ze eigenlijk iets extra's te maken, wat niet eens op de kaart staat. Natuurlijk kan dat, maar het kost ze veel meer moeite dan iets uit het repertoire.

Ik ga daar zelf dus anders mee om. En spontaan uit eten is dan wel lastig ja.

En na afloop probeer ik altijd even door te laten geven dat ze de keuken bedanken, omdat ik dus weet dat het meer moeite kost dan gewoon 3 gangen van de kaart.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Rotterdam
« Reactie #72 Gepost op: 06 mei 2015, 08:48:19 »
Dergelijke situaties zijn hier al meer besproken en meestal was de slotsom: bel gewoon even (genoeg) op voorhand, dat bespaart jou en het keukenpersoneel problemen. Als het dan misloopt heb je recht om te protesteren. Of je kan nu op sites of gewoon voor de deur menukaarten raadplegen en uitzoeken of er iets is dat je kan plezieren, dat bespaart ook nodeloze frustraties.
Ik begrijp dat je dikwijls op het laatste moment beslist om ergens te gaan eten met vrienden. Maar een meerderheid weet dat toch al een dagje of minstens enkele uren op voorhand, wat toelaat te checken of je iets zal vinden.
Ik vind het veeleisend om van drukbezet keukenpersoneel, dat een vast repertoire heeft, te verwachten dat zij op het moment zelf iets lekker veganistisch improviseren. Misschien evolueert het (hopelijk) in de richting dat er standaard iets veganistisch op de kaart staat, zoals dat nu stilaan met vegetarisch het geval is.
Maar ik vrees dat dit in deze onvolmaakte wereld nog niet het geval is.
(Kokscholen zijn pas nu aan een inhaaloperatie bezig rond vegetarisch koken, natuurlijk ook omdat men weet dat het een groeiende markt is.)

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Rotterdam
« Reactie #73 Gepost op: 06 mei 2015, 12:09:45 »
Gisteren spontaan bij Gojo binnen gelopen en wat een voltreffer was dat. Het is lang geleden dat ik zo lekker Ethiopisch gegeten heb. We hadden geen voorgerecht, wel vier verschillende (natuurlijk gedeelde) hoofdgerechten: er is voldoende vegetarische keus. Welke gerechten op dit moment geschikt zijn voor veganisten zou ik niet weten maar ons werd verteld dat er aan gewerkt wordt de kaart ook meer veganistisch te maken. Omdat er vraag naar is en de Ethiopische keuken zich er goed voor leent.
Tussen de vegagerechten op de kaart staat wel een visgerecht, dat is een foutje dat in de haast is ontstaan en wegens drukte nog niet verbeterd.
De prijzen zijn redelijk, we waren met z'n 4en 87 euro kwijt voor 4 hoofdgerechten, 4 drankjes en 4 koffie.
De bediening is vriendelijk maar niet heel snel, persoonlijk vind ik dat niet erg, als ik snel wil eten kies ik iets anders dan Ethiopisch.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Rotterdam
« Reactie #74 Gepost op: 06 mei 2015, 16:55:41 »
Waarom meten met 2 maten?

Bij Kentucky Fried Chicken weet je dat ze gefrituurde kip verkopen, en verder eigenlijk niet. Dat is het hele concept. Bij iets wat pretendeert een restaurant te zijn, verwacht ik dat ze kunnen koken in plaats van in hapklare brokken aangeleverd eten opwarmen.

Dat is niet het hele concept, ook al snap ik wel je punt in dit opzicht. Echter zit er een groot grijs gebied tussen hapklare brokken opwarmen en 'from scratch' even improviseren buiten de reguliere mis en place om.
 
Citaat

We hebben het niet over allergenen, we hebben het over veganistisch. Dat het anders ligt als je het hebt over een allergie waarbij iemand in shock raakt als er een pinda in dezelfde ruimte is geweest, snap ik ook wel.

Ik steek het even zo in, omdat het praktisch gezien voor een keuken een zelfde soort handeling betreft.

Citaat
Als ik vraag of ze iets kunnen aanpassen en ze zeggen ja, dan verwacht ik dat ze iets normaals afleveren. Anders moeten ze gewoon zeggen dat het (op dat moment) niet mogelijk is. Die vrijdagmiddagborrel was trouwens maar een voorbeeld om aan te geven dat ik van te voren niet altijd weet wanneer ik met wie waar ga eten.

Natuurlijk verwacht je dat als men zegt dat het kan, maar wie zegt dat het ook daadwerkelijk met de keuken gecheckt wordt? Niet om het goed te praten ofzo, maar gewoon even ter nuance dat het echt niet alleen maar door gebrek aan creativiteit, luiheid en onwil van de kok hoeft te liggen dat jij niet een bord krijgt wat bij jou onder de noemer normaal valt.

Sin chile, no tiene chiste!

Re: Rotterdam
« Reactie #75 Gepost op: 06 mei 2015, 17:27:12 »
We gaan het niet eens worden, gok ik. ;)

Vrijdag ga ik overigens ook naar Gojo, dus fijn te horen dat het bevallen is, Jol!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Rotterdam
« Reactie #76 Gepost op: 06 mei 2015, 21:03:15 »
We gaan het niet eens worden, gok ik. ;)

Is dat het doel van discussieren dan :P
Sin chile, no tiene chiste!

Online meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Rotterdam
« Reactie #77 Gepost op: 06 mei 2015, 23:00:30 »
Gisteren spontaan bij Gojo binnen gelopen en wat een voltreffer was dat. Het is lang geleden dat ik zo lekker Ethiopisch gegeten heb. We hadden geen voorgerecht, wel vier verschillende (natuurlijk gedeelde) hoofdgerechten: er is voldoende vegetarische keus. Welke gerechten op dit moment geschikt zijn voor veganisten zou ik niet weten maar ons werd verteld dat er aan gewerkt wordt de kaart ook meer veganistisch te maken. Omdat er vraag naar is en de Ethiopische keuken zich er goed voor leent.
Tussen de vegagerechten op de kaart staat wel een visgerecht, dat is een foutje dat in de haast is ontstaan en wegens drukte nog niet verbeterd.
De prijzen zijn redelijk, we waren met z'n 4en 87 euro kwijt voor 4 hoofdgerechten, 4 drankjes en 4 koffie.
De bediening is vriendelijk maar niet heel snel, persoonlijk vind ik dat niet erg, als ik snel wil eten kies ik iets anders dan Ethiopisch.

Ooh, dat klinkt goed! Ik vraag me af of er misschien nog koks o.i.d. uit Delft werken, aangezien het menu zo uit mijn hoofd er heel erg hetzelfde uitziet, inclusief het visgerecht bij de vego-opties  ;)
Toen het Ethiopische restaurant er in Delft mee ophield, heb ik het menu gekopieerd, dat staat alleen op mijn oude computer.  Morgen eens opzoeken, ben nu wel benieuwd. Was altijd erg lekker namelijk! :yummie:

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Rotterdam
« Reactie #78 Gepost op: 06 mei 2015, 23:17:57 »
Ik heb één keer in Delft gegeten, was zelf heel tevreden daar maar de man vond het niet zo - zijn keuze was er niet en toen hadden ze maar wat gedaan met okra's en dat viel tegen.

Hier geen okra's bij de hoofdgerechten, wel in de soep, maar die aten we niet.
Ik heb de indruk dat we geholpen zijn door de eigenaars/uitbaters, zij kennen de oude eigenaar van Abessinië in Delft (ik neem eigenlijk gewoon maar aan dat je die bedoelt) maar over koks heb ik niets gehoord.

Ooit zat er in Amsterdam een Etiopisch restaurant aan de Amstelveenseweg, volgens mij zijn we er in drie maanden drie keer wezen eten en toen vertrokken we naar Costa Rica. Geen idee meer hoe het heette maar de man en ik hebben er nog steeds een stil verlangen naar. Ik geloof dat we nu een plek gevonden hebben die ons die kortstondige liefde kan doen vergeten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Rotterdam
« Reactie #79 Gepost op: 24 oktober 2015, 21:08:26 »
Van de week eindelijk voor het eerst de beroemde patat/friet van Bram Ladage geproefd, in de Markthal. Lekker hoor. De friet smaakte nog erg naar aardappel, was krokant, heet, en ook lekkere frietsaus erbij. Ik had een kleine (voor kinderen stond er) maar was genoeg. mmm.
,,,,فلافل