Vegatopia Forum

Bewaren van sojascheuten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Bewaren van sojascheuten
« Gepost op: 07 februari 2005, 14:13:11 »
Ik koop regelmatig een kleine hoeveelheid sojascheuten, afhankelijk van de supermarkt verpakt in een plastic zakje of in een piepschuimen bakje met plastic folie erover. Meestal zijn de sojascheuten na 1 of 2 dagen al een beetje slijmerig, hoewel de vervaldatum dan nog niet bereikt is. Heeft iemand tips om ze beter te bewaren? Bewaar ik ze best in de koelkast of niet? In de plastic verpakking of in een Tupperwarepotje?

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Bewaren van sojascheuten
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2005, 16:08:58 »
Doe je het nu wel in de koelkast? Staat die misschien ook iets te warm afgesteld?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Kiwi

Re:Bewaren van sojascheuten
« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2005, 16:15:48 »
Ik ken het probleem. Ik koop vaak een voorgesneden bamipakket, dus 500 gram gesneden wortel, kool, prei en (afhankelijk van de winkel) andere groenten door elkaar. Daar zit ook altijd taugé bij. De taugé is altijd al snotterig als de rest van het pakket nog een aantal dagen houdbaar is. En met losse taugé heb ik hetzelfde; die is ook binnen een mum van tijd vies bruinig.
Terwijl ik andere groenten juist overdreven lang goed kan houden in mijn koelkast; ijsbergsla is na twee weken nog prima eetbaar, worteltjes na ruim een maand nog wel. dus het ligt echt niet aan mijn koelkast, maar aan de taugé dus.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Bewaren van sojascheuten
« Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2005, 19:42:35 »
In bakje water dat je elke dag ververst?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:Bewaren van sojascheuten
« Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2005, 19:48:45 »
Ik stop ze meteen in de vriezer en neem eruit wat ik nodig heb. Ok, dan kan je ze niet meer rauw eten maar daar ben ik toch niet zo dol op.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bewaren van sojascheuten
« Reactie #5 Gepost op: 07 februari 2005, 21:15:52 »
Ik wist niet dat je sojascheuten kon invriezen... Hoe ziet dat eruit als je ze terug ontdooit? (*blijf wantrouwig*)

Doe je het nu wel in de koelkast? Staat die misschien ook iets te warm afgesteld?

Ik bewaar ze meestal in de koelkast, in de verpakking, en het ligt niet aan de koelkast.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bewaren van sojascheuten
« Reactie #6 Gepost op: 07 februari 2005, 21:52:18 »
mischien is dat juist te koud. en zou het beter zijn om ze buiten de koelkast te bewaren. (ik gebruik ze meestal meteen dus ik zou het eigenlijk niet weten)
Zo.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:Bewaren van sojascheuten
« Reactie #7 Gepost op: 07 februari 2005, 22:58:25 »
Wanneer ze uit de diepvries komen zijn ze natuurlijk is slapper, maar wanneer je ze in de nasi stopt merk je er nog weinig van.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline firefox

  • ***
  • 105
  • Geslacht: Man
Re:Bewaren van sojascheuten
« Reactie #8 Gepost op: 03 maart 2005, 01:29:32 »
En als je nu gewoon gedroogde mungbonen koopt, en er af en toe een paar weekt, en dan laten scheuten?  Of gaat dat niet meer als ze al eens gedroogd zijn geweest?  Zal ik eens proberen...

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bewaren van sojascheuten
« Reactie #9 Gepost op: 04 maart 2005, 10:43:38 »
Ik heb een goede oplossing gevonden: sojascheuten in pot gekocht (GB huismerk). Goed afspoelen want het vocht is niet erg lekker, maar de sojascheuten blijven wél goed knapperig.