Februari 10, 2012, 21:31:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: karwijzaad

Koken Bombay aloo - Chili sin carne - Zopie (en koek)
Producten Comfort food - Soepboek Keet Smakelijk - The Art of French Baking - Ginette Mathiot
Actueel Januari 2012: een nieuw jaar, een nieuwe smaak - pizza voor spleetoog - Vegetarische workshop in de Librije - Blue Monday shoptherapie: vegetarisch-verantwoorde accessoires
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kwaliteits (koeken-)pannen  (gelezen 1234 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: April 17, 2011, 21:11:28 »

Mijn supergoedkope koekenpan met anti-aanbaklaag heeft veel olie nodig om de boel niet aan te laten branden, dus ik wil graag een nieuwe. Ditmaal besteed ik er maar wat meer geld aan, als dat beter kwaliteit oplevert.

Welke pannen zouden jullie aanraden?

De AH heeft deze week (koeken-)pannen van Hackman in de aanbieding. Een koekenpan van 24 cm doorsnee voor 28,00 ipv 56,00. Zijn die wat? Ze lijken wel RVS-handvaten te hebben. Ik vind handvaten die ik kan aanpakken zonder mijn handen te verbranden (of keukenhandschoenen te gebruiken) praktischer.
« Laatste verandering: April 17, 2011, 21:13:56 door Hizikigrrrl » Gelogd
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2011, 06:38:19 »

Ik heb er ook van de HEMA, die bevallen ook goed. Die 'groene' pannen bevallen nog beter, maar die van de HEMA zijn ook prima.
Christiaan
Mega-forummer

« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2011, 07:32:31 »

Mijn supergoedkope koekenpan met anti-aanbaklaag heeft veel olie nodig om de boel niet aan te laten branden, dus ik wil graag een nieuwe. Ditmaal besteed ik er maar wat meer geld aan, als dat beter kwaliteit oplevert.

Een gietijzeren Wink

"Never lift more than you can eat."
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #3 Gepost op: April 18, 2011, 07:38:31 »

Koekenpan? Dan liever een plaatstalen.
RvO
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: April 18, 2011, 08:47:02 »

Vrijwel al mijn pannen zijn van die zware, zwarte, emaile gevallen. Merk? Geen idee. BK?? Alleen de wok is een soort van gietijzer.
Nooit serieuze problemen mee. Na ja, ik doe wel eens dom, maar daar kan geen enkele pan tegen. Sad
Niet een heel precies advies  Wink, maar ga voor zwaar. En zonder antiaanbaklaag. Je wil niet weten wat daar aan zooi inzit.
Handvaten zijn lastiger. Mijn ervaring is dat alleen kunststof handvaten niet heel heet worden. Verder blijft het toch een kwestie van pannenlappen.

Edit: ik zie nu dat er nog een pannekoekenpandraad (scrable Smiley ) loopt. Ik hou het even hierbij.
« Laatste verandering: April 18, 2011, 08:54:51 door RvO » Gelogd
Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #5 Gepost op: April 18, 2011, 09:26:49 »

Ik heb 1 bk koekenpan. Ik vond het een ideaal ding, er hoeft eigenlijk niet eens olie in om een ei te bakken. Maar toch kan ik niet wennen aan hoe hij dan wel bakt.
Ik weet het niet, ik vond het veel geld voor een pan in ieder geval en gebruik nu doorgaans toch gewoon onze oude.

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #6 Gepost op: April 18, 2011, 11:36:40 »

Ik heb er ook van de HEMA, die bevallen ook goed. .

Ik heb zo'n goedkope vd Hema, maar vind ze toch tegenvallen.
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #7 Gepost op: April 18, 2011, 12:08:04 »

Ik heb de duurste van de HEMA, die bevalt prima. Ze hebben tegenwoordig ook van die keramische. Ik weet niet hoe die zijn.
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #8 Gepost op: April 18, 2011, 12:55:56 »

Vrijwel al mijn pannen zijn van die zware, zwarte, emaile gevallen. Merk? Geen idee. BK?? Alleen de wok is een soort van gietijzer.
Wat denk je dat er onder dat emaille zit? Ik vermoed gietijzer. Althans, al mijn zware emaille pannen zijn gewoon gietijzer. Ik heb ook nog wat lichte emaille pannen, die zijn duidelijk niet van gietijzer, maar die gebruik ik dan ook niet. Die staan te verstoffen op zolder.
Christiaan
Mega-forummer

« Antwoord #9 Gepost op: April 18, 2011, 17:47:02 »

Ik heb ook nog een stalen pan met een enorm dikke bodem. Die bakt ook vrij aanbakvrij.

"Never lift more than you can eat."
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #10 Gepost op: April 18, 2011, 19:31:00 »

Ik heb vanmiddag zo'n Hackman pan met keramische bodem gekocht. Het schijnt een heel goede pan te zijn.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: