Mei 24, 2012, 15:30:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: amarenen

Koken Pasta met verse kapucijners en vegaspek - Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Paasontbijtjes inspiratie  (gelezen 21607 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
lieve lijn
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

lieflijntje
« Antwoord #120 Gepost op: Maart 08, 2010, 21:30:34 »

woeizzzz omdat we samen in een huisje zitten kan ik lekker uit mijn bol gaan  Grin
jeeeee nu al zin in Smiley enige nadeel is dat ik geen oventje heb Sad

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #121 Gepost op: Maart 09, 2010, 01:54:52 »

3 kilo piepers?
Smiley

Bedankt voor het recept, misschien deze week even proefdraaien.

Ja, 3 kilo. Het is voor ongeveer 8 personen/porties.

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #122 Gepost op: Maart 10, 2010, 21:33:59 »

Echt?? Jeetje. Ik heb het wel eens voor 2 personen gemaakt en gebruikte dan 2 aardappels. Dit is wel een heel andere verhouding dan!

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #123 Gepost op: Maart 10, 2010, 22:08:51 »

Ik bedoel wel 3 kilo ongeschilde natuurlijk. En ik heb ze gestampt na het koken met de stamper. Ik reken altijd wel in grote eters, dus het kan ook zijn dat hij voor 10-12 personen is. Neem gerust de helft van alle ingredienten.

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
lieve lijn
Mega-forummer

lieflijntje
« Antwoord #124 Gepost op: Maart 10, 2010, 22:27:22 »

ik bedenk me ineens dat een heleboel lekkere ontbijt-ideetjes helemaal niet gaan zonder oven  Undecided ik ben normaal wel van t zelf lekkere broodjes bakken of een taartje ofzo... zo stom helemaal niet bij stil gestaan..

dus wordt t toch een sappie (maar ga niet de centrifuge meenemen dus ws uit pak of fles) fruitsalade en pannenkoekjes ofzo.. en matzes natuurlijk  Grin
« Laatste verandering: Maart 29, 2010, 12:28:06 door lijntje » Gelogd

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #125 Gepost op: Maart 13, 2010, 15:59:08 »

Dit is de versie zonder rauwe ei (dus met mayonaise etc uit pot). Als je dat voor yoghurt oid wil vervangen, kan dat natuurlijk ook.
Huzarensalade

Hier is ook nog een lekkere huzarensalade van Piek, en hier is zelfs een vega huzarensaladedraad!

,,,,فلافل
OMGponies
Nieuw op het forum
*

« Antwoord #126 Gepost op: April 18, 2011, 02:48:09 »

Nog eens een schopje want het is weer bijna zover.
Omdat mijn familie zo graag pasen viert heb ik belooft een paasbrood te bakken. Het recept van Vegatopia werkt perfect en gebruik ik elke kerst en pasen met steeds weer wat kleine variaties. Maar nu mijn neefje twee is (jippie, nee-fase!) wil ik hem (en de rest van de familie) verassen met iets leuks en lekkers. Iemand zoete ideeen?
 Deze link had ik al gevonden: http://www.craftster.org/blog/foodie-friday-cake-pops-and-bakerella/
Maar geen idee hoe je die kuikentjes maakt. Misschien van marsepein? en dan zelf kleuren?
Andere zoete creatieve ideeen zijn ook meer dan welkom!
Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #127 Gepost op: April 18, 2011, 10:02:29 »

Is ie zo vervelend dat je m verassen wilt?

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
OMGponies
Nieuw op het forum
*

« Antwoord #128 Gepost op: April 18, 2011, 22:54:45 »

Hihi, ik zie het nu ook. Nee zo erg is die nee-fase nu ook weer niet. Ik bedoelde natuurlijk: verrassen met twee keer R. Wink
Joske
Super-forummer

josine.martens
« Antwoord #129 Gepost op: April 18, 2011, 23:06:04 »

Ik maakte vorig weekend een soort Gifflar (kandij-kaneelkoekjes van Ikea) maar dan samen in een taartvorm, het lijkt op een brioche (met pudding, rozijnen, abrikozenconfituur en glazuur). Ik herinner me dat ik ooit een recept zag van een brioche met geitenkaas en honing, dus ik denk dat ik me daaraan ga wagen. En natuurlijk eieren gekookt in uienschillen (ik ben al enkele weken de schillen aan het bijhouden daarvoor). Iemand dit ooit met rode ajuin geprobeerd? Zou dit een ander kleurtje geven?
~Bianca~
Bekende op het forum
**

Bianca Bosman
« Antwoord #130 Gepost op: April 23, 2011, 11:34:46 »

Deze link had ik al gevonden: http://www.craftster.org/blog/foodie-friday-cake-pops-and-bakerella/
Maar geen idee hoe je die kuikentjes maakt. Misschien van marsepein? en dan zelf kleuren?
Andere zoete creatieve ideeen zijn ook meer dan welkom!

Je maakt die cakepops van cake en frosting, met een laagje gele chocolade eromheen (zelf te maken door witte chocolade geel te kleuren). Hier staat het recept: http://www.bakerella.com/spring-chickens/.

Andere leuke, vegetarische en relatief gezonde ideeën kun je hier vinden: http://mynewroots.blogspot.com/2011/02/chocolate-fudge-and-self-love.html. Of op www.greenkitchenstories.com.
Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7]   Omhoog
  Print  

Ga naar: