Vegatopia Forum

keukenapparaten

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Blenders
« Reactie #80 Gepost op: 01 september 2005, 22:10:46 »
Hoi,
ik wil dus een sapcentrifuge kopen, geen blender.
Kan iemand nog wat vertellen over z'n ervaringen met de Magic Bullet? En Willem, bevalt jouw Blokker sapcentrifuge nog steeds?
Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Ik ga morgen maar even in de Blokker kijken.
Groetjes, Isa
@ Isa, het bevalt nog goed. Sorry, dat ik niet eerder reageerde, maar dat ging wat moeilijk vanaf de camping.  Het enige wat ik niet zo goed vind is dat bij het maken van pesto het teentje knoflook niet wordt meegenomen in het fijnmaken. Het onderdeel sapcentrifuge heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Hmm, dank je wel voor je antwoord, maar het ging me juist om de sapcentrifuge... :)

'fish are friends, not food!'

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Blenders
« Reactie #81 Gepost op: 27 september 2005, 16:00:22 »
Sinds Ecuador ben ik enorm verslaafd geraakt aan tropische jugos (of smoothies, of hoe je die dan ook noemt). Des te beter dat er nu een liquidador (of sapcentrifuge, of hoe je die dan ook noemt) in de keuken staat;

Tis een Tomado, en hij ziet er door de ronde vorm en glimmende zilverkleur uit als een ufo uit een jaren-vijftig-film. Misschien dat ik 'm nog eens aan een touwtje hang, er een vaag filmpje van maak, en dat probeer te verkopen als authentieke video van een vliegende schotel. Je kan er ook prima sapjes mee maken trouwens.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Blenders
« Reactie #82 Gepost op: 03 oktober 2005, 21:15:52 »
Ik heb sinds kort een Tomado-blender. Ideaal voor het maken van salsa, bonenpaté en falafel. Maar ik had eigenlijk gehoopt er ook spinazie mee te kunnen fijnhakken. Dus ik doe de blaadjes er in, deksel er op en druk op de aan-knop. Een hoop lawaai, maar geen beweging te zien. Hmm, dan de spinazie maar wat aandrukken, misschien pakt 'ie 'm dan wel. Een kort soppend geluid, een beetje beweging en dan niets. Teleurgesteld de spinazie er uit geschept, een zielig laagje groen sap in de gootsteen gegooid en het mes maar gepakt.

Is spinazie in de blender niet zo'n goede combi? Of is er een trucje om de blender wijs te maken dat 'ie wel van spinazie houdt?
Gemüse ist mein Fleisch

Monique

Re:Blenders
« Reactie #83 Gepost op: 04 oktober 2005, 04:39:10 »
Is spinazie in de blender niet zo'n goede combi? Of is er een trucje om de blender wijs te maken dat 'ie wel van spinazie houdt?

Ik zou het niet weten, ik heb al vanalles in mijn blender gedaan, maar nog geen spinazie.
En om eerlijk te zijn zou ik er waarschijnlijk niet opgekomen zijn om spinazie in de blender te doen :-\

Laïs

Re:Blenders
« Reactie #84 Gepost op: 21 augustus 2006, 15:36:22 »
.....
Is spinazie in de blender niet zo'n goede combi? Of is er een trucje om de blender wijs te maken dat 'ie wel van spinazie houdt?
in een blender moet altijd eerst een laagje vocht omdat hij het anders niet doet en zelfs stuk kan gaan.
Smoothies worden heerlijk in de blender. YUMMIE!! Ik gebruik mijn blender vaak.
Ik vind groentesapjes uit de blender niet zo lekker omdat ze te dik worden, daarvoor wil ik nog een sapcentrifuge aanschaffen.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blenders
« Reactie #85 Gepost op: 14 december 2006, 17:49:36 »
Ik heb net voor 17,95 (!) een 'all in one'blender gekocht m.a.w. het is ook een sapcentrifuge. Het is precies wat ik al tijden zocht: klein maatje, zowel sap als blenderfunctie, beetje klassieke blenderlook. Tis toch belachelijk dat ik dan zoiets voor deze prijs tref bij Blokker. Ik ben benieuwd hoe 'ie het doet en hoe lang 'ie het volhoudt.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Blenders
« Reactie #86 Gepost op: 19 december 2006, 08:01:34 »
Hmm, ik wilde eigenlijk ook nog een blender, maar dan niet zo'n groot bakbeest. Misschien eens even gaan kijken bij de Blokker...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blenders
« Reactie #87 Gepost op: 04 januari 2007, 17:26:02 »
Ik ben er erg tevreden mee! Het is zeker een aanvulling op het keukenspul dat ik al had (staafmixer/hakmolen).
Eet gezond & eet taartjes

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blenders
« Reactie #88 Gepost op: 30 januari 2007, 19:50:57 »
Nu zijn we een jaar later en heb ik nog steeds niet zo'n ding. Weet nog steeds niet goed welke ik moet kopen en ze zijn en blijven prijzig. Wie weet kan ik volgend jaar zeggen dat ik er één heb?
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Aiko

Re:Blenders
« Reactie #89 Gepost op: 30 januari 2007, 20:25:02 »
Nu zijn we een jaar later en heb ik nog steeds niet zo'n ding. Weet nog steeds niet goed welke ik moet kopen en ze zijn en blijven prijzig. Wie weet kan ik volgend jaar zeggen dat ik er één heb?

(Kringloopwinkels en kringloopwinkels...)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blenders
« Reactie #90 Gepost op: 30 januari 2007, 21:46:40 »
Nu zijn we een jaar later en heb ik nog steeds niet zo'n ding. Weet nog steeds niet goed welke ik moet kopen en ze zijn en blijven prijzig. Wie weet kan ik volgend jaar zeggen dat ik er één heb?

Een keukenmachine. Veeeel fijner!
,,,,فلافل

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blenders
« Reactie #91 Gepost op: 02 februari 2007, 11:59:23 »
Vorige week vrijdag was er een blender test in het t.v programma: Kassa. Ik weet de exacte uitslag niet meer, maar weet nog dat de duurste won (ongeveer 70 euro). Maar ga d'r vanuit dat de uitslag op hun website te vinden is!

mjets

Re:Blenders
« Reactie #92 Gepost op: 02 februari 2007, 19:01:37 »
Daar twijfel ik aan. Ik heb een staafmixer, een sinaasappelpersding en een hele oude ouderwetse (zelfs nog bruin )blender,maar ik kan er geengroentensapjes mee maken.

Geen groentesapjes in de blender?? Hoe maak je dan groentesapjes, dat verschilt toch niet heel veel van vruchtensapjes, behalve dat je groente misschien eerst gaar moet maken?

Is het dan niet gewoon groentensoep?  :wortel: Groenten bakken/koken, staafmixer erin en klaar.

 Ik heb trouwens een waanzinnig topperdetop sapcentrifuge (Solis Juice Fountain; let niet op de prijs), daarin kan ik wel rauwe bieten, wortels e.d. doen. Rauwe groentensappen. Met een nare noodgang worden de sappen uit de groentens/vruchten geslingerd cq raspt... brrrr eng ding maar wel SUPER. Van de droge pulp maak ik weer lekkere spreads of voor in die hete soep of saus...  :vork: Kooptip die ik kreeg was hoe krachtiger de motor hoe meer sap je uit een kilo wortels krijgt. Hoe droger de pulp. Goedkoop wordt hier anders groenten-duurkoop.

http://www.solis.ch/produkte/prod_haushalt.htm

Verder heb ik nog een keukenmachientje van het merk Magimix (kleintje waarin ik ook pesto's en mayo's maak). Met 'n snijmes van eh... Sabatier (voor de messenkenners)

http://www.magimix.fr/index.php?rid=103&cid=865&lg=100

Oh ja, en een cheap -Bestron- blender (zo'n hoge beker op een motor), daar gooi ik fruit en karnemelk in voor overheerlijke vruchtensmoothiessss.  De sapcentrifuge doet ook fruit maar die gooit het vruchtvlees weg in de pulpbak... vind ik dan weer zonde. Trouwens wel een hoop afwas van zulke acties (zo zonder vaatwasser...)

http://www.bestron.com/index.php?cms[categoryID]=66

IJS crunchen (voor mijn margarita's  :drink:) gaat het best in de magimix, maar of die messen er blij mee zijn zou ik eens na moeten vragen

Eh... heb ik nog meer.... nee...  

« Laatst bewerkt op: 02 februari 2007, 19:20:26 door mjets »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blenders
« Reactie #93 Gepost op: 23 maart 2007, 13:57:36 »
Sinds een poosje heb ik ook een blender voor mijn dagelijkse ontbijtsmoothie. Met de staafmixer is dat niet altijd praktisch wegens rondvliegende smoothie-deeltjes.

Ik heb een Tomado gekocht van 25 euro (Blokker). Er kan zo'n 1500 ml vloeistof in, hij doet het alleen als zowel de maatbeker als de dop daarvan vergrendeld zijn (goede veiligheid dus en geen kans om per ongeluk de deksel te vergeten met alle gevolgen van dien) en de beker kan in de vaatwasser.
Nadeel: de schroefdop van de beker zit er niet stevig genoeg op. Je moet er op drukken tijdens het blenderen, anders loopt de vloeistof er boven uit. Ook moet je (eigenlijk) het messengedeelte loshalen voordat je de beker in de vaatwasser doet.

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blenders
« Reactie #94 Gepost op: 26 maart 2007, 12:38:06 »
Ik heb jullie advies nodig!

Ik zit eraan te denken een keukenmachine/staafmixer/blender/whatever te kopen. Ik heb alleen totaal geen verstand van die dingen. Wat ik er in ieder geval mee wil kunnen maken:

- lekkere groentesmeerseltjes voor op een warm (stok-) broodje, pesto, mexicaanse avocadoprut (hoe heet het ook alweer...) en meer van dat soort kleine (saus-)dingetjes.

- in recepten voor cake enzo moet je ook vaak dingen met elkaar mixen, de ervaring leert dat dit met een garde roeren toch niet helemaal het gewenste resultaat oplevert.

- fruitsapjes enzo hoeven voor mij niet zo. Als het kan is het welkom, maar dat soort spul koop ik toch meestal gewoon in een pak. Ook voor het pureren van soep hoef ik zo'n ding niet, ik houd van soep met brokken.

Ik heb al een citruspers. Wie heeft een idee van wat voor apparaat ik het beste zou kunnen aanschaffen? Liever niet een hele grote en liever ook niet een hele dure (al mag hij op zich wel wat kosten als hij dan ook echt goed is).
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

brenda_lelie

Re:Blenders
« Reactie #95 Gepost op: 26 maart 2007, 12:42:56 »
Een staafmixer lijkt me best voldoende voor je. Ook lekker makkelijk schoon te maken, makkelijker dan zo'n heel apparaat in ieder geval.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Blenders
« Reactie #96 Gepost op: 26 maart 2007, 15:35:29 »
- lekkere groentesmeerseltjes voor op een warm (stok-) broodje, pesto, mexicaanse avocadoprut (hoe heet het ook alweer...) en meer van dat soort kleine (saus-)dingetjes.

doe ik meestal met de staafmixer (ik heb een Braun), soms, als het echt veel is, in de magimix. Hoewel die in de vaatwasser kan (de bak en het mes althans) vind ik dat op een of andere manier meer schoonmaakwerk.
Soep pureren gaat trouwens ook uitstekend, maar daar doe je niet zo aan.

- in recepten voor cake enzo moet je ook vaak dingen met elkaar mixen, de ervaring leert dat dit met een garde roeren toch niet helemaal het gewenste resultaat oplevert.

kan op zich wel met staafmixer. Idealer hiervoor is een kitchenaid, maar dat is meteen weer een groot apparaat met een navenante investering.
Mocht je een staafmixer kopen, zorg dan dat je er een koopt met een goede motor. Die van mij is 300 Watt, en voldoet voor bovengenoemde doeleinden prima.


Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blenders
« Reactie #97 Gepost op: 26 april 2007, 14:34:58 »
Ik heb gister een miniblender gekocht bij de Kruitvat voor 7 euro. Er kan niet zo veel in (250-300mL) maar is goed genoeg voor mij. Je kunt er alleen geen harde dingen in doen, dus ik kan helaas geen dingen met ijs maken. Je kunt er trouwens ook niet langer dan 30 seconden mee blenden, omdat er dan een pauze van 3 minuten moet worden ingelast. Een beetje raar, maar voor 7 euro kun je natuurlijk ook niks spectaculairs verwachten.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Aiko

Re:Blenders
« Reactie #98 Gepost op: 26 april 2007, 14:37:50 »
Je zou bij kringloopwinkels kunnen kijken naar dit soort keukenspullen. Ik heb er zelf dinsdag nog een sapcentrifuge gekocht, kosten: 3,50 euro voor een machtig mooi machien. En zeker voor mixers, tosti-ijzers en dat soort spul heb je heel veel keuze bij kringloopwinkels. En naast de mindere spullen zit er ook echt heel erg veel goed spul tussen, vaak niet of nog nauwelijks gebruikt en / of in goede staat. Dat soort dingen moet je nooit nieuw kopen...

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Blenders
« Reactie #99 Gepost op: 26 april 2007, 17:42:00 »
Jawel, want die dingen in de kringloopwinkel hebben coodies. ::)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call