|
bambi
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: April 14, 2005, 23:20:05 » |
|
he hoi
Na een periode met pfeiffer ben ik ook weer begonnen, maar het gaat heel matig. Het schema van mijn collega van gym luidde:
3 keer per week, eerst 4x2, dan 4x3 etc maar vooral toch wel een beetje op je grenzen letten. Omdat het nu zo k*t gaat, zeiden we het maar op 2 keer per week te houden.
Veel succes ermee in elk geval!
|
|
|
|
|
|
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
|
|
|
|
Elsbeth
Gast
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: April 15, 2005, 11:12:55 » |
|
Maaruh...geen 5 minuten achter elkaar kunnen rennen...als je 20 bent. Dan moet je echt wat gaan doen!
ik sport 2 a 3 keer in de week en ik fiets elke dag een half uur, maar ik kan volgens mij ook niet 5 minuten echt hard rennen hoor Ik weet dat mijn conditie belabberd is, maar anderzijds denk ik ook dat Selly gelijk heeft/kan hebben. Ik ga het in ieder geval proberen, hoop hier wat stimulans te vinden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovelocker
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: April 15, 2005, 11:54:17 » |
|
Misschien verstaan we alledrie iets anders onder hard lopen. Als jullie sprinten bedoelen: dat houd ik ook niet lang vol.
|
|
|
|
|
|
de tuin: dat ben ik
|
|
|
|
Laurie
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: April 15, 2005, 13:52:44 » |
|
Ik vind hardlopen alleen maar leuk op het moment dat je conditie een beetje ok is. Deze winter heb ik in ieder geval gefitnessed en als ik nu buiten in het bos een rondje ga lopen is dat echt fijn en goed vol te houden. Ik vond het eerst een hel omdat ik met moeite de 2 kilometer haalde en dan helemaal doodop was. Vooral niet te snel opgeven dus eigenlijk!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aiko
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: April 15, 2005, 14:08:12 » |
|
Ik vond het eerst een hel omdat ik met moeite de 2 kilometer haalde en dan helemaal doodop was. Vooral niet te snel opgeven dus eigenlijk! Daarom adviseerde Aiko ook vaderlijk om te lopen totdat je denkt dood te gaan, om dan rustig uit te lopen en weer een stuk te rennen. Niets forceren, vooral niets forceren en een afstand kiezen dat onderhoudbaar is voor in principe de rest van je leven om het periodiek al rennende te volbrengen. Had ik al gezegd niets te forceren? Niet doen dus, En niet zo makkelijk opgeven dus als het eens een paar keer moeizaam gaat ook. Net als Lovelocker denk ik dat jullie wat anders verstaan onder rennen. Ik krijg de indruk dat jullie inderdaad sprinten bedoelen. Sprinten en hardlopen (dat dus een stuk minder hard is) is een wereld van verschil eigenlijk, conditioneel gezien. Hardlopen is ongeveer tweemaal de wandelsnelheid, zo'n 12 kilometer per uur, over honderd meter doe je dan een half minuut, over een kilometer doe je vijf minuten. Ik ren al negen jaar maar sprinten op volle kracht kan ik ook hooguit een paar honderd meter voordat mijn lichaam ineenstorten gaat.
|
|
|
|
|
|
« Laatste verandering: morgen om 16:28:05 door Aiko »
|
|
|
|
Laurie
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: April 15, 2005, 20:00:51 » |
|
Ik bedoel zeker geen sprinten want mijn hardlopen gaat ook zeker niet hard.  Maar ik bedoelde ook vooral dat ik het in het begin ook verschrikkelijk vond dat ik telkens moest stoppen na zo'n kort stukje. Dan kun je niet op de automatische piloot je ritme vinden en lekker doorlopen. Nu lukt me dat wel of in ieder geval beter omdat ik meer conditie heb en nu is hardlopen dus ook leuk. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marie
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: April 18, 2005, 09:43:32 » |
|
Ik heb een inhaler gekregen van de dokter dus nu moet ik gaan uitproberen of dat wat uit maakt. Hij vond mijn klachten iig op inspanningsastma lijken. Eens zien of ik nog ergens schoenen heb liggen waar ik op zou kunnen rennen...
|
|
|
|
|
|
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid
|
|
|
|
Tijmetje
Gast
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: April 18, 2005, 13:39:50 » |
|
Ik had mooie schoentjes voor mijn verjaardag gekregen van mijn ouders. Toen heb ik in de zomer en de herfst wel enigzinds regelmatig gejogd, maar toen ik het te koud vond worden, had ik geen zin meer. Niet zonder lange joggingsbroek die ik maar steeds niet kocht, ten minste. Laatst ben ik toch maar ween een beetje begonnen, en het lukt nog wel een beetje. Als ik niet te snel wil, kan ik ook gewoon door m'n neus ademen. Is wel zo fijn. Weet iemand misschien hoeveel (kilo)meter het rondje over de bruggen (Willemsbrug + Erasmusbrug) langs de Maas is (in Rotterdam)? Het lukt me nog niet om dat helemaal achterelkaar te lopen, maar dat komt nog wel. Voordat ik ging lopen heb ik een boek erover gelezen, van Jim Fixx. Eigenlijk twee boeken in een band. Lijkt dik, maar het leest makkelijk. Ik weet de titel niet meer, maar het hoofdstuk over eten was erg positief over vegetarisme. Werd ik erg happy van. Het is niet erg recent, dus je kan het beste in de bieb zoeken. Las net wel dat de goede man een beetje dood ging tijdens het joggen
|
|
|
|
« Laatste verandering: April 18, 2005, 13:40:08 door Tijmetje »
|
|
|
|
|
|
animal lover
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: April 19, 2005, 17:22:17 » |
|
vandaag echt begonnen met hardlopen. 1 min lopen en 2 min wandelen en in totaal 6x.Nu donderdag weer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marie
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: April 19, 2005, 22:23:02 » |
|
Ik ben deze week zo druk dat ik mijn inhaler niet ga uitproberen. Volgende week wel, dat beloof ik!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
animal lover
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: April 26, 2005, 09:36:58 » |
|
Begin vandaag aan mijn tweede week maar hou nog even het schema van vorige week aan, want zo goed is mijn uithoudingsvermogen nou ook weer niet en dan begin ik volgende week aan een nieuw schema.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aiko
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: April 26, 2005, 12:55:58 » |
|
Ik ben deze week zo druk dat ik mijn inhaler niet ga uitproberen. Volgende week wel, dat beloof ik!
En?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marie
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: April 26, 2005, 13:45:37 » |
|
Ehm... morgen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elsbeth
Gast
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: April 26, 2005, 14:15:58 » |
|
Maar als ik eerlijk ben: dan is het wel hoog tijd dat je wat aan je conditie gaat doen. 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen...
Ze werkt er nu toch aan? Mijn schema voor beginners is ook zo hoor. Je moet natuurlijk ergens beginnen, mensen als animal lover en ik weten zelf ook wel dat ze geen conditie hebben, lijkt me zo...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovelocker
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: Mei 01, 2005, 23:56:49 » |
|
Ja, oke, maar het is gewoon heel moeilijk in te leven als je 1 uur kunt hardlopen, 2 uur wandelen.
|
|
|
|
|
|
de tuin: dat ben ik
|
|
|
|
eediete
Gast
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: Mei 03, 2005, 14:20:12 » |
|
Ik krijg ook gelijk weer zin! Ik heb afgelopen zomer een poging gewaagd om te gaan hardlopen, toen mijn volleybaltraining met zomerstop ging. Maar ik was veels te ambitieus en liep in een te hoog tempo en ook nog eens op slechte (want volleybal)schoenen. Een knieblessure was het gevolg. Ik denk vooral dat het tempo me heeft opgebroken, want dat rustige 'geslof' in een tempo waarin je nog kan praten (in je eentje  ) vond ik maar nix. Afgelopen weken voorzichtig weer wat gejogd: kleine afstanden, (heeel) rustig tempo en goede schoenen en geen last! Nu nog dat beetje doorzettingsvermogen en ik hoop voor de verandering eens fit de zomer door te komen (al die biertjes op het terras werken daaraan niet echt mee). En inderdaad: zonder schema, dat vond ik veels te dwingend. Gewoon wat lopen zolang ik het volhoud bevalt me prima. Succes Elsbeth!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aiko
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: Mei 04, 2005, 17:35:29 » |
|
Nou, biecht maar op, wie is er nog niet aan het hardlopen geslagen of is reeds een afvallige? Ik ben alweer in acht en een half jaar trouwe dienst.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elsbeth
Gast
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: Mei 04, 2005, 18:37:03 » |
|
Nog niet 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marie
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: Mei 04, 2005, 19:03:06 » |
|
Ik ook niet. Ik vind die inhaler een beetje eng en ik weet niet wat voor schoenen ik aan moet. Mijn moeder had een paar hardloopschoenen gekocht die haar te klein bleken, maar ik pas ze ook niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Piek
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: Mei 05, 2005, 09:01:58 » |
|
 ik heb gisteren als laat verjaardagscadeautje van een vriendin nog the running guide van Amsterdam gekregen (hardlooproutes in en rond de stad). Nu ga ik zeker binnenkort beginnen (als mijn danscursus afgelopen is). 
|
|
|
|
|
|
Eet gezond & eet taartjes
|
|
|
|