Vegatopia Forum

Ingedikt water

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Ingedikt water
« Gepost op: 13 oktober 2017, 23:24:13 »
Net via Facebook tegengekomen: Dit ayurvedische recept gaat op dit moment viral en is blijkbaar ontzettend gezond (vorsicht: Deutsch)

Het gaat om "ingedikt water". Kook 1 liter water tot het is gereduceerd tot 875 ml. Door dit proces worden de watermoleculen dichter bij elkaar gebracht, waardoor het immuunsysteem nog beter wordt versterkt. Vul het ingedikte water in een thermoskan. Drink 's ochtends op de nuchtere maag een kop en neem de rest van de dag elke 30 minuten een slokje.

Ik geloof niet dat als ik 1 liter water laat 'reduceren' tot pakweg 1 dl, dat ik dan een dikke stroop krijg of zo  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Re: Ingedikt water
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2017, 01:40:42 »
Moet je het weer verdunnen voor gebruik?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Ingedikt water
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2017, 11:26:16 »
Haha, zo kan je alles wijsmaken! Water dikt niet in, dat verdampt gewoon gedeeltelijk. En watermoleculen zijn sowieso bijzonder, wegens die waterstof bruggen. En wat zou je immuunsysteem met dat ingedikte water moet doen? Grappig, hoor!  ;D

Re: Ingedikt water
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2017, 12:41:02 »
Water dikt niet in, dat verdampt gewoon gedeeltelijk.

Dat is toch indikken? Als de waterdampmoleculen ergens tussenuit verdampen?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Ingedikt water
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2017, 14:40:19 »
Ja, maar een vloeistof zitten die watermoleculen tussen andere stoffen. Minder water door verdampen, betekent dat er meer andere stofjes overblijven-> dus de vloeistof wordt dikker. Indikken wordt dan ook voornamelijk gebruikt om een dikkere, intensievere vloeistof te krijgen, of om iets langer houdbaar te maken/makkelijker te transporteren. Bij (schoon) water zit er voornamelijk alleen ander water tussen het water dat verdampt. Dus je houdt gewoon minder water over.

Mocht het om de mineralen etc gaan die in het water achterblijven, die zaten ook al in de oorspronkelijke hoeveelheid, dus daar hoef je niet moeilijk voor te gaan doen  ;)

Aiko

Re: Ingedikt water
« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2017, 17:25:53 »
Kan je dan niet beter gedestileerd water kopen om op te drinken?

Re: Ingedikt water
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2017, 17:26:48 »
Ja, maar een vloeistof zitten die watermoleculen tussen andere stoffen. Minder water door verdampen, betekent dat er meer andere stofjes overblijven-> dus de vloeistof wordt dikker.

Soms moet je me niet al te serieus nemen hoor. ;)

Ik had die waterdampmoleculen even geleend van een beschrijving hoe Goretex werkt. Want dat spul laat watermoleculen niet door, maar waterdampmoleculen wel. 8)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Ingedikt water
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2017, 21:16:48 »
Ik realiseerde ook te laat dat jij het was. Maar het is ook zo'n verleidelijk schot voor open doel!   ;D


Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Ingedikt water
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2017, 21:40:37 »
In de ayurvedische leer wordt wel aangeraden om tijdens de dag warm water met kleine slokken te drinken. Dat indikken hoort daar niet bij. Volgens mij heeft één of andere zelfverklaarde gezondheidsgoeroe per ongeluk een hoax letterlijk genomen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Ingedikt water
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:29:20 »
Met (warm) water drinken is natuurlijk niets mis (en gooi er wat lekkere blaadjes bij, en je hebt thee  :P)

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ingedikt water
« Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2017, 09:11:29 »
Net via Facebook tegengekomen: Dit ayurvedische recept gaat op dit moment viral en is blijkbaar ontzettend gezond (vorsicht: Deutsch)

Het gaat om "ingedikt water". Kook 1 liter water tot het is gereduceerd tot 875 ml. Door dit proces worden de watermoleculen dichter bij elkaar gebracht, waardoor het immuunsysteem nog beter wordt versterkt. Vul het ingedikte water in een thermoskan. Drink 's ochtends op de nuchtere maag een kop en neem de rest van de dag elke 30 minuten een slokje.

Ik geloof niet dat als ik 1 liter water laat 'reduceren' tot pakweg 1 dl, dat ik dan een dikke stroop krijg of zo  ;D.

Een verlate 1 aprilgrap of de duitse variant op The Green Happiness?