Vegatopia Forum

Poll

Hoe vaak per dag poep je, gemiddeld?

Vega: 1x per dag
52 (33.1%)
Vega: 2x per dag
53 (33.8%)
Vega: 3x of meer per dag
16 (10.2%)
Vega: 1x per 2 dagen of minder
16 (10.2%)
Niet vega: 1x per dag
11 (7%)
Niet vega: 2x per dag
6 (3.8%)
Niet vega: 3x of meer per dag
1 (0.6%)
Niet vega: 1x per 2 dagen of minder
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 67

Hoe vaak poep jij?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Empty Your Mind

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #100 Gepost op: 02 april 2007, 13:40:20 »
Eigenlijk zou men minstens 2 keer per dag moeten skijten! Als je stront te lang in je darmen blijft hangen, worden de afvalstoffen weer opgenomen in je bloedbaan.

Je moet je darmen een beetje zien als een pijpleiding die langzamerhand steeds meer ophopingen krijgt door te lang liggende schijt. Wat tot gevolg heeft dat je darmfunctie ook steeds slechter wordt. (Vandaar die clysma's in dat vieze programma van Patty Brard een hele tijd terug.) Je spijsvertering wordt dus slechter, waardoor een gedeelte van je voedingstoffen 'ongebruikt' weer in de plee terechtkomt. Dit is althans dus het geval als je niet genoeg schijt en na verloop van tijd de ophopingen in je darmenstelsel de boel verstieren.

Fruit en groente (vezelrijk eten) zorgt voor een goede vertering, en zal je vaker laten driet'n. Minstens twee maal per dag dus!

Harry

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #101 Gepost op: 02 april 2007, 13:43:32 »
Het is niet alleen je geest die op zijn tijd geledigd dient te worden. ;)

Empty Your Mind

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #102 Gepost op: 02 april 2007, 14:25:49 »
Hahaha

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #103 Gepost op: 08 april 2007, 14:51:08 »
Eigenlijk zou men minstens 2 keer per dag moeten skijten! Als je stront te lang in je darmen blijft hangen, worden de afvalstoffen weer opgenomen in je bloedbaan.

Je moet je darmen een beetje zien als een pijpleiding die langzamerhand steeds meer ophopingen krijgt door te lang liggende schijt. Wat tot gevolg heeft dat je darmfunctie ook steeds slechter wordt. (Vandaar die clysma's in dat vieze programma van Patty Brard een hele tijd terug.) Je spijsvertering wordt dus slechter, waardoor een gedeelte van je voedingstoffen 'ongebruikt' weer in de plee terechtkomt. Dit is althans dus het geval als je niet genoeg schijt en na verloop van tijd de ophopingen in je darmenstelsel de boel verstieren.

Fruit en groente (vezelrijk eten) zorgt voor een goede vertering, en zal je vaker laten driet'n. Minstens twee maal per dag dus!

Klinkt allemaal interessant, maar het is niet zo makkelijk in de praktijk te brengen dat 2 keer poepen per dag! Kijk, plassen dat kan je vaak wel op ieder moment van de dag maar de ontlasting meldt zich gewoon en dan moet het maar gebeuren. Het is niet iets wat je op kan roepen ofzo of waarvan je kan besluiten het: NU te gaan doen. Althans niet bij mij en ik denk bij anderen ook niet?

Wat ik wel merk is dat ik als kind gewoon een veel beter ritme had! Als kind heb je vaak gezette tijdstippen waarop je eet, en was het altijd op een zelfde moment op de dag poepen. Maar naarmate je ouder wordt veranderd dat. Misschien door een onregelmatiger leven. Of misschien een kwestie van: een tijdje in de war en daarna komt het niet meer in een bepaald patroon/ritme. Misschien dwalen er hier op het forum wel een paar 'poepdeskundigen' rond die de zaak eens nader kunnen belichten?  :)

viv

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #104 Gepost op: 09 april 2007, 15:44:39 »
Moest wel lachen toen ik dit onderwerp zag staan  :O

Ik zelf poep 1 keer per dag s'ochtends na het ontbijt
en soms 2x s'avonds nog een keer

op vakantie heb ik vaak dat ik de eerste 3 dagen helemaal niet hoef
gewoon wennen aan het weer, het eten ed.
een omschakeling

Denk wel dat ik sinds ik vegetarier ben
regelmatiger poep  ;)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #105 Gepost op: 09 april 2007, 17:25:34 »
Cafeine en roken werken wel om te kunnen poepen, en andere stimulerende middelen ook wel. Maar ja, die zijn of niet zo gezond of illegaal.

Maar ik haal het tegenwoordig wel. Die 2 keer per dag.

Shari

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #106 Gepost op: 18 april 2007, 09:15:59 »
bij mij is het echt onregelmatig. heb vezelpillen geprobeerd, werkte goed maar ze zijn duur! nu eet ik elke ochtend op mijn nuchtere maag een gedroogde pruim (tipje van mijn oma) en dat werkt ook. Meestal als ik koffie gedronken heb moet ik daarna heel snel

Deborah

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #107 Gepost op: 21 juni 2007, 00:19:12 »
ik weet nog een hele vieze: mijn rug snuiten!

Ik heb een jaar geleden een tijd lang véél te weinig gegeten. Daar kreeg ik ernstige problemen door, het werd heel weinig en moeilijk eruit te krijgen. Toen ik meer ging eten kon ik niet automatisch elke dag. Wat extreem pijnlijk werd als ik een keer wél moest.  

Ik heb een paar maanden geleden een voldafar-kuur geprobeerd. Daar ben ik geen gram van afgevallen (wat ook niet zo nodig is), maar door het wonderspul kon ik iedere dag heerlijk naar de wc. De betekenis van het woord ont-lasten werd echt voelbaar. En waar ik helemaal gelukkig van werd, is dat het effect bleef na de kuur.

Nu ga ik 1 a 2 keer per dag. Vond ik zelf wel heel veel, maar als ik erover nadenk hoeveel erin gaat, is het eigenlijk juist wel logisch.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #108 Gepost op: 21 juni 2007, 18:44:22 »
ik weet nog een hele vieze: mijn rug snuiten!


Laatst was ik op een werk met een paar collega's toen een zei, dat hij naar het ziekenhuis moest om een bruine splinter uit zijn rug te laten trekken. Ik begreep er even niets van, hij lachen natuurlijk. Toch weer iets geleerd op mijn leeftijd.  ;D
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Gargamel

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #109 Gepost op: 12 juli 2007, 11:20:52 »
Het drukken gaat me prima af. In de eerste maanden van mn vegatarisch bestaan, liep ik zo'n beetje elke 2 uur naar het huisje, was toen ook vaak dun, maar nu is alles gesettled en gekalmeerd en ga ik moeiteloos en bevredigend 2 keer, soms 3x per dag: 1 à 2x 's ochtends en 1x 's avonds. Ben ik gelijk een kilo lichter  ;D

Sarake_1

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #110 Gepost op: 24 augustus 2007, 15:58:07 »
Ik had zoveel problemen met mijn stoelgang, soms ging ik 4 dagen op rij gewoonweg niet!

nu neem ik toch al iets meer dan 20 dagen activia. Kmoet zeggen ik vond het in het begin ook wel zever, maar ik wou het toch eens proberen, want ik durfde geen rijst of banaan meer te eten op de duur. en kij keens aan, nu gaat het best vlot! Dus toch geen fabeltje he ;)

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #111 Gepost op: 29 oktober 2007, 14:10:04 »
Heb sinds terugkomst een link gelegd tussen het gebruik van sojaproducten (meer keus) en mijn redelijk irritante darmen. Kut. Oh nee. Shit

Nu toch uit gemakzucht maar een multivitamine gekocht, geen sojaproducten meer en nergens last van.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2007, 14:11:50 door Hausfrau »
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #112 Gepost op: 03 februari 2008, 00:12:56 »
Het is eigenlijk iets off-topic hier, maar weten jullie of men minder winderig is bij een vego dieet?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #113 Gepost op: 03 februari 2008, 02:53:30 »
Dat hangt ervan af hoeveel bonen je eet  ;D. Maar serieus, ik heb gemerkt dat een vegetarische dieet in eerste instantie nogal ehm... laxerend werkt. Vooral als je veel groente eet, die worden nogal snel verwerkt. En waar verwerkt wordt, komen bijprodukten. Vooral mijn vader heeft daar nogal over geklaagd.

Een vegetarisch 'dieet' maakt je in ieder geval niet minder winderig, maar na een periode van gewenning ben je niet meer of minder winderig dan 'normaliter'.
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2008, 15:05:12 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Helen

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #114 Gepost op: 03 februari 2008, 10:09:16 »
Nou, grappig dat iemand daar over begint, want dat vroeg ik me dus ook al af.

Ik ben geleidelijk aan gaan minderen, dus ik verneem geen verschil nu ik nauwelijks nog vlees eet. Maar nu moet ik mij meer gaan richten op de vegetarische gerechten die wel veelzijdig zijn. En het viel me inderdaad op dat daarin wel heel vaak bonen en dergelijk in voorkomen.

En tja: ik heb altijd al gauw last gehad van uien, kool en bonen.
Neem een gemiddelde zuurkoolschotel en je kunt me aan een touwtje binden (anders wapper ik weg  :O ). Dus ik vroeg me ook al af of jullie dat ook merken als je eten uit meer(dere) bonen bestaat. Of hebben jullie trucjes om e.e.a. te ehhe eeh 'deflateren'?? (hihi, leuk woord he).

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #115 Gepost op: 03 februari 2008, 11:24:54 »
Wat ik wel gehoord heb, is dat het minder stinkt.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #116 Gepost op: 03 februari 2008, 15:06:53 »
Of hebben jullie trucjes om e.e.a. te ehhe eeh 'deflateren'?? (hihi, leuk woord he).
Uitbuiken op bed, elkaars buik masseren  :bloos:.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #117 Gepost op: 03 februari 2008, 15:56:38 »
Gewoon vaker bonen eten. Dan raken je darmen er meer aan gewend.
Of is bij iedereen zo is, geen idee. Bij mij iig wel  :)
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #118 Gepost op: 29 april 2010, 19:53:58 »
*Schop.
Owww wat een briljante draad. Heb m met veel plezier uitgelezen. ;)

Hier doet de koffie 's ochtends wonderen en wel op een enigszins vervelend acute wijze. Daarna meestal nog wel een keer of twee.
Verder tracht ik altijd de mensen om me heen van dat stomme schaamte gevoel rond poepen af te praten, wat vrij lastig blijkt.
Vandaar dat ik het zo leuk vind dat dit topic bestaat en ik hem weer fijn omhoog schop.


Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #119 Gepost op: 30 april 2010, 07:34:43 »
*Schop.
Owww wat een briljante draad. Heb m met veel plezier uitgelezen. ;)

Hier doet de koffie 's ochtends wonderen en wel op een enigszins vervelend acute wijze. Daarna meestal nog wel een keer of twee.


Per dag nog?

Ik meestal alleen 's ochtends, na de koffie inderdaad. Als ik vaker ga, heb ik meestal last van mijn buik en dat is niet fijn. (Paar jaar geleden ging ik blijkbaar 2 keer per dag, zal hier wel mee te maken hebben ;))
« Laatst bewerkt op: 30 april 2010, 07:38:05 door LL de Ling »