Vegatopia Forum

Poll

Hoe vaak per dag poep je, gemiddeld?

Vega: 1x per dag
52 (33.1%)
Vega: 2x per dag
53 (33.8%)
Vega: 3x of meer per dag
16 (10.2%)
Vega: 1x per 2 dagen of minder
16 (10.2%)
Niet vega: 1x per dag
11 (7%)
Niet vega: 2x per dag
6 (3.8%)
Niet vega: 3x of meer per dag
1 (0.6%)
Niet vega: 1x per 2 dagen of minder
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 67

Hoe vaak poep jij?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #60 Gepost op: 20 juni 2005, 19:24:34 »
Ik moet echt onwijs vaak, ook heel direct. Het ene moment zit ik nog vrolijk te kletsen en dan moet ik opeens rénnen!  :eh: Da's wel héél privé, maar goed..
Overigens ben ik er bijna 100% van overtuigd dat ik een prikkelbare darm heb.

Ik ook. Dat rennen ken ik ook. En sinds ik in een studentenhuis woon, kan ik ook heel snel, zodat niemand weet wat ik op het toilet gedaan heb ::)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Marietje

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #61 Gepost op: 21 juni 2005, 08:57:38 »
Hmmm, 't wisselt een beetje, meestal 1 keer per dag, soms 2, soms gaat er een dag voorbij dat ik helemaal niet hoef.........

Wat het verband met vlees/geen vlees eten betreft, er staat me iets van bij dat als ik vroeger op dezelfde tijd opstond als mijn vader, dat het dan zaak was om of voor hem naar de w.c. te gaan of alles nog een tijdje op te houden. Als ik net m'n bed uit kom, moet ik alleen maar plassen, maar mijn vader dus meer........ En die is fervent vleeseter........

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #62 Gepost op: 21 juni 2005, 13:15:52 »
Toen ik een paar maanden geleden nog vlees at en ook daarvoor was ik vaak verstopt ( veel buikpijn enzo). Nu eet ik geen vlees/vis/gevolgelte meer en nu ga ik regelmatiger naar de wc voor de grote boodschap   :-[ zeker 1 keer per dag.
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Elsbeth

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #63 Gepost op: 22 juni 2005, 18:08:49 »
Ik moet echt onwijs vaak, ook heel direct. Het ene moment zit ik nog vrolijk te kletsen en dan moet ik opeens rénnen!  :eh: Da's wel héél privé, maar goed..
Overigens ben ik er bijna 100% van overtuigd dat ik een prikkelbare darm heb.
Ik ook. Dat rennen ken ik ook. En sinds ik in een studentenhuis woon, kan ik ook heel snel, zodat niemand weet wat ik op het toilet gedaan heb ::)
:heehee: Ik heb gelukkig eigen badkamertje, maar zit veel bij mijn vriend. Nou, niet leuk is dat, want ik probeer me dan nog enigzins in te houden (ook qua lawaai enzo) en da's heel lastig!  >:( En de laatste dagen is het weer raak: ik moet vaak en als ik moet is het niet zoals het zou moeten zijn..  dubbel  >:(, want veel buikpijn ervan!

Catwoman

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #64 Gepost op: 04 juli 2005, 21:47:10 »
Poepen gebruiken we hier nooit in de betekenis van naar het toilet gaan.
Wat gebruikt de gemiddelde Belg dan wel voor woord?

Hier in Vlaanderen zeggen wij idd soms poepen tegen neuken, maar dat wordt meestal door macho's gezegd (dikwijls met negatieve bijklank). Meestal zeggen we gewoon vrijen of seksen.

Tegen "poepen" in jullie betekenis zeggen we vaak kakken, schijten, grote boodschap doen...  "naar de wc gaan" is hetgeen wat eigenlijk het frequentst gbruikt wordt.

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #65 Gepost op: 05 juli 2005, 01:17:05 »
Ik zeg 'naar 't toilet gaan' (maar dat kan kleine of grote boodschap zijn natuurlijk) of 'kakken'.

Nooit zozeer in het oog gehouden hoe vaak ik dat doe, maar toch wel twee of drie keer per dag ongeveer. Zijn er echt mensen die altijd maar om de paar dagen moeten kakken? Vreemd.

smikkeltje

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #66 Gepost op: 25 juli 2005, 16:55:29 »
volgens mij houdt 't echt verband met of je vlees eet of niet, toen ik nog vlees at ging ik ook niet elke dag en nu is het stipt een half uur na een (grote) maaltijd feest hoor!

overigens schijnt een "poepfrequentie" tussen 1 keer per 3 dagen en 3 keer per dag normaal te zijn, mochten mensen zich zorgen maken

Piepkuiken

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #67 Gepost op: 15 augustus 2005, 10:48:02 »
Poepen gebruiken we hier nooit in de betekenis van naar het toilet gaan.
Wat gebruikt de gemiddelde Belg dan wel voor woord?

Hier in Vlaanderen zeggen wij idd soms poepen tegen neuken, maar dat wordt meestal door macho's gezegd (dikwijls met negatieve bijklank). Meestal zeggen we gewoon vrijen of seksen.

Tegen "poepen" in jullie betekenis zeggen we vaak kakken, schijten, grote boodschap doen...  "naar de wc gaan" is hetgeen wat eigenlijk het frequentst gbruikt wordt.

Ik zeg gewoon 'kakken'. Met 'naar de wc gaan' bedoel ik normaal gezien gewoon een kleine boodschap doen.   :-\
Wel een grappig taalverschil eigenlijk. :) Een docent van me had daar ook 'ns een leuke anekdote over verteld. Hij (een Vlaming die toen in Nederland woonde) was aan het praten met een Vlaming en een Nederlander. Zegt die Nederlander opeens: "Ik ga even poepen." Die Vlaming was natuurlijk al heel verbouwereerd en hij was helemaal in shock toen die Nederlander na vijf minuten al terug was.  ;D
On topic: ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht of ik nu meer 'kak'  ;) dan toen ik nog vlees at. Het is intussen al wel een jaar of 6-7 geleden dat ik nog vlees gegeten heb, dus echt vergelijken kan ik niet want ik denk dat je ook minder ontlasting hebt als je jonger bent.  ??? Ik heb 2x per dag aangeduid, maar eigenlijk zit er niet echt regelmaat in... Soms moet ik maar om de dag en soms wel drie keer per dag.  :-[ (maar dat is wel 'n uitzondering)
Btw, een tegenvoorbeeld voor jullie stelling: mijn vader -een vleeseter- poept/kakt wel 5 keer per dag.  :o

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #68 Gepost op: 15 augustus 2005, 23:55:32 »
Poepen gebruiken we hier nooit in de betekenis van naar het toilet gaan.
Wat gebruikt de gemiddelde Belg dan wel voor woord?

Hier in Vlaanderen zeggen wij idd soms poepen tegen neuken, maar dat wordt meestal door macho's gezegd (dikwijls met negatieve bijklank). Meestal zeggen we gewoon vrijen of seksen.

Tegen "poepen" in jullie betekenis zeggen we vaak kakken, schijten, grote boodschap doen...  "naar de wc gaan" is hetgeen wat eigenlijk het frequentst gbruikt wordt.
Om het nog ingewikkelder te maken: in Noord-Nederland is het woord 'poep(e)' een scheldwoord voor een Duitser.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Marizzie

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #69 Gepost op: 29 augustus 2005, 21:29:57 »
sinds een paar weken ben ik vegetarier, en nu poep/kak ik elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip. Echt gezond volgens mij, eerst was t maar heel onregelmatig. voel me ook stuk beter. Dat is dus wel een goede bijkomstigheid van het niet vlees eten. Zou dit het bewijs zijn dat vlees echt niet gezond is zijn? ;)

Monie

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #70 Gepost op: 29 augustus 2005, 21:48:44 »
Poepen gebruiken we hier nooit in de betekenis van naar het toilet gaan.
Wat gebruikt de gemiddelde Belg dan wel voor woord?

Hier in Vlaanderen zeggen wij idd soms poepen tegen neuken, maar dat wordt meestal door macho's gezegd (dikwijls met negatieve bijklank). Meestal zeggen we gewoon vrijen of seksen.

Tegen "poepen" in jullie betekenis zeggen we vaak kakken, schijten, grote boodschap doen...  "naar de wc gaan" is hetgeen wat eigenlijk het frequentst gbruikt wordt.
Om het nog ingewikkelder te maken: in Noord-Nederland is het woord 'poep(e)' een scheldwoord voor een Duitser.

In welk gedeelte van Noord-Nederland? Ik (opgegroeid in Friesland) heb daar nog nooit van gehoord en mijn vriend (opgegroeid in Drenthe) ook niet. Zal wel Gruningen zijn dan  ;).
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2005, 21:49:13 door Monie »

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #71 Gepost op: 02 september 2005, 12:47:29 »
Poepen gebruiken we hier nooit in de betekenis van naar het toilet gaan.
Wat gebruikt de gemiddelde Belg dan wel voor woord?

Hier in Vlaanderen zeggen wij idd soms poepen tegen neuken, maar dat wordt meestal door macho's gezegd (dikwijls met negatieve bijklank). Meestal zeggen we gewoon vrijen of seksen.

Tegen "poepen" in jullie betekenis zeggen we vaak kakken, schijten, grote boodschap doen...  "naar de wc gaan" is hetgeen wat eigenlijk het frequentst gbruikt wordt.
Om het nog ingewikkelder te maken: in Noord-Nederland is het woord 'poep(e)' een scheldwoord voor een Duitser.

In welk gedeelte van Noord-Nederland? Ik (opgegroeid in Friesland) heb daar nog nooit van gehoord en mijn vriend (opgegroeid in Drenthe) ook niet. Zal wel Gruningen zijn dan  ;).
Nee, het staat zelfs in de Van Dale met als verklaring dat het van Bube is afgeleid. Betekenis 4. In het Frysk Wurdboek staat het bij betekenis II als equivalent voor Mof, Duitser. In Drenthe hoor je het ook nog wel door oudere mensen zeggen. In de Drentse encyclopedie staat bij 'Poepenhemeltje' dat deze naam te danken is aan de Duitse trekarbeiders (Poepen). In Groningen hoor je het ook bij wat oudere mensen. Maar misschien is het daarom van voorbijgaande aard.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #72 Gepost op: 12 september 2005, 19:30:03 »

Ik ben dol op poeppraatjes en ik ben er heel goed in, maar ik zal me inhouden :P

Ik kan wel een poep-avond met mijn vriend regelen, want als het over poep en aanverwante zaken gaat, is het altijd goed. 1 scheet en hij ligt 3 kwartier dubbel van het lachen.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #73 Gepost op: 12 september 2005, 19:31:04 »
Nu we het er trouwens over hebben....  

ben even weg ;)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #74 Gepost op: 12 september 2005, 19:32:24 »
Poepen gebruiken we hier nooit in de betekenis van naar het toilet gaan.
Wat gebruikt de gemiddelde Belg dan wel voor woord?

Hier in Vlaanderen zeggen wij idd soms poepen tegen neuken, maar dat wordt meestal door macho's gezegd (dikwijls met negatieve bijklank). Meestal zeggen we gewoon vrijen of seksen.

Tegen "poepen" in jullie betekenis zeggen we vaak kakken, schijten, grote boodschap doen...  "naar de wc gaan" is hetgeen wat eigenlijk het frequentst gbruikt wordt.
Om het nog ingewikkelder te maken: in Noord-Nederland is het woord 'poep(e)' een scheldwoord voor een Duitser.

In welk gedeelte van Noord-Nederland? Ik (opgegroeid in Friesland) heb daar nog nooit van gehoord en mijn vriend (opgegroeid in Drenthe) ook niet. Zal wel Gruningen zijn dan  ;).
Nee, het staat zelfs in de Van Dale met als verklaring dat het van Bube is afgeleid. Betekenis 4. In het Frysk Wurdboek staat het bij betekenis II als equivalent voor Mof, Duitser. In Drenthe hoor je het ook nog wel door oudere mensen zeggen. In de Drentse encyclopedie staat bij 'Poepenhemeltje' dat deze naam te danken is aan de Duitse trekarbeiders (Poepen). In Groningen hoor je het ook bij wat oudere mensen. Maar misschien is het daarom van voorbijgaande aard.

Dat van die trekarbeiders klopt, hier in Twijzel (Fr.) hebben we het poepekrus, een monument voor een of andere vermoorde duitse gastarbeider ooit. Hoe het verhaal precies is probeer ik nog achter te komen.

Minet

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #75 Gepost op: 16 oktober 2005, 13:52:43 »
hangt er vanaf hoeveel k heb gegeten. 1x per dag of 1x per 2 dagen. Dan maar 1x per dag.
Jezus wat een vraag :O

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #76 Gepost op: 17 oktober 2005, 15:55:57 »
Ik merk weinig verschil tussen mijn vriend, die wel vlees eet en mij. Allebei ongeveer een tijdje na het eten (alm komt het niet vaak voor dat we echt tegelijk moeten), wat op zich wel logisch is vanwege een gastrisch-anale reflex (daar schijnen mensen met een prikkelbare darm meer last van te hebben).
Het hangt er bij mij trouwens wel van af waar ik ben hoe stevig het is (waarschijnlijk komt vdat door de waterhardheid ofzo)
Zo.

pietstra

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #77 Gepost op: 10 november 2005, 14:52:52 »
Hahahahaha... Hoevaak ik poep??
Nou, hier komt het: doordeweeks poep ik elke morgen 3x, best veel lijkt me. En als ik moet, dan moet ik ook echt een sprintje trekken naar de plee.
Ook heb ik af en toe dat ik helemaal niet goed wordt, zweten en wordt dan licht in mijn hoofd. Ik denk dan dat ik flauw ga vallen, maar later blijkt fat ik 'gewoon' moet poepen en zijn alle verschijnselen weer weg. Hahaha...:heehee:
En waarom poept het ene mens meer dan het andere, heeft dit er ook mee te maken of je sneller aankomt dan een ander?
En in het weekend poep ik onregelmatig, ja ik leef dan ook anders. Dus da's wel logisch dan..   :papier:
« Laatst bewerkt op: 10 november 2005, 14:53:50 door pietstra »

Monique

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #78 Gepost op: 10 november 2005, 15:30:28 »

pietstra

Re:Hoe vaak poep jij?
« Reactie #79 Gepost op: 10 november 2005, 19:03:55 »
elke morgen 3x

 :o


Ja, het is me wat hè?
overigens schijnt een "poepfrequentie" tussen 1 keer per 3 dagen en 3 keer per dag normaal te zijn, mochten mensen zich zorgen maken
« Laatst bewerkt op: 10 november 2005, 19:06:57 door pietstra »