Vegatopia Forum

keukenapparaten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
keukenapparaten
« Gepost op: 01 maart 2005, 11:41:17 »
Ik heb een boek waar allemaal lekkere sapjes en smooties in staan. Nou hebben ze het over allerlei keukenapparatuur zoals blenders enzo.Wie heeft er ervaring met zo'n apparaat waarmee je lekkere sapjes enzo kan maken?
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2005, 14:10:29 door Sånder »
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Elsbeth

Re:blenders
« Reactie #1 Gepost op: 01 maart 2005, 12:17:37 »
Mijn ervaring is dat een blender handig is (omdat er al een grote kom aanwezig is), maar dat je met een staafmixer ook een heel eind komt (moet je zelf voor een grote kom/schaal zorgen). Over het algemeen zijn staafmixers goedkoper dan blenders.

Offline Anne

Re:Blenders
« Reactie #2 Gepost op: 01 maart 2005, 17:02:42 »
maar in een blender kunnen ook ijsblokjes, en een staafmixer niet toch?
ik heb zelf alleen een blender, ook voornamelijk voor smoothies enzo, en bevalt echt heel goed. volgens mij is het prijsverschil ook niet zo groot.

Elsbeth

Re:Blenders
« Reactie #3 Gepost op: 02 maart 2005, 13:15:55 »
maar in een blender kunnen ook ijsblokjes, en een staafmixer niet toch?
Ligt aan je staafmixer, de mijne kan het wel en was 13 euro bij de Aldi  ;D

overanalizing

Re:Blenders
« Reactie #4 Gepost op: 02 maart 2005, 15:21:36 »
allemaal lekkere sapjes en smooties

Denk dat je een sapcentrifuge bedoeld ipv een blender?

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blenders
« Reactie #5 Gepost op: 02 maart 2005, 19:44:42 »
Daar twijfel ik aan. Ik heb een staafmixer, een sinaasappelpersding en een hele oude ouderwetse (zelfs nog bruin )blender,maar ik kan er geengroentensapjes mee maken.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Anne

Re:Blenders
« Reactie #6 Gepost op: 02 maart 2005, 19:55:47 »
Daar twijfel ik aan. Ik heb een staafmixer, een sinaasappelpersding en een hele oude ouderwetse (zelfs nog bruin )blender,maar ik kan er geengroentensapjes mee maken.

Geen groentesapjes in de blender?? Hoe maak je dan groentesapjes, dat verschilt toch niet heel veel van vruchtensapjes, behalve dat je groente misschien eerst gaar moet maken?

ponx

Re:Blenders
« Reactie #7 Gepost op: 05 maart 2005, 13:08:29 »
mn vader heeft de magic bullet van tell sell gekocht en eerlijk waar: hij is goed :O
er zit een speciaal ding bij dat je er in doet en dan kun je heel makkelijk sapjes maken want dat ding dat je er in doet neemt alle schillen enzo op.
de laatste tijd zie je die dingen ook in gewone winkels en daar zijn ze ook wat goedkoper.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blenders
« Reactie #8 Gepost op: 05 maart 2005, 13:29:18 »
mn vader heeft de magic bullet van tell sell gekocht en eerlijk waar: hij is goed :O
er zit een speciaal ding bij dat je er in doet en dan kun je heel makkelijk sapjes maken want dat ding dat je er in doet neemt alle schillen enzo op.
de laatste tijd zie je die dingen ook in gewone winkels en daar zijn ze ook wat goedkoper.

Bij kruidvat schijnt/scheen ie erg goedkoop te zijn
,,,,فلافل

Elsbeth

Re:Blenders
« Reactie #9 Gepost op: 06 maart 2005, 13:14:28 »
mn vader heeft de magic bullet van tell sell gekocht en eerlijk waar: hij is goed :O

Bij kruidvat schijnt/scheen ie erg goedkoop te zijn

Bij Kruidvat was 'ie een paar weken geleden in de aanbieding, nu niet meer, maar het gedeelte van de Magic Bulet dat zo goed groentensapjes maakt, is inderdaad de sapcentrifuge. Dus ik denk dat je idd toch zo'n ding moet overwegen. Kan je hele stukken groenten en fruit ingooien, zorgt er zelf voor dat schilletjes en klokhuizen enzo niet mee worden genomen in het sap.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Blenders
« Reactie #10 Gepost op: 06 maart 2005, 16:48:27 »
Mijn blender heeft ook een 'filter' die je er in kan zetten zodat schillen enzo niet in het sap terecht komen. Dus er zijn ook zeker blije blenders waar je dat mee kan doen.
Het voordeel van een blender is natuurlijk dat hij wat groter is dan een magic bullet, waardoor je er veeeel in kan doen.

ponx

Re:Blenders
« Reactie #11 Gepost op: 07 maart 2005, 20:22:12 »
het voordeel van de magic bullet is dat wat er in zit een soort van 'omhoog' word geschoten en daardoor alles heel snel gaat (misschien dat die daarom magic BULLET heet ;)). en het sap/blender-ding is groter dan de andere onderdelen.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Blenders
« Reactie #12 Gepost op: 07 maart 2005, 20:27:11 »
mn vader heeft de magic bullet van tell sell gekocht en eerlijk waar: hij is goed :O
er zit een speciaal ding bij dat je er in doet en dan kun je heel makkelijk sapjes maken want dat ding dat je er in doet neemt alle schillen enzo op.
de laatste tijd zie je die dingen ook in gewone winkels en daar zijn ze ook wat goedkoper.
Durfde hij dat wel via t.v.spotjes? Ik heb daar toch heel veel aarzelingen bij. Hoeveel kostte die trouwens?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Blenders
« Reactie #13 Gepost op: 09 maart 2005, 13:57:25 »
mn vader heeft de magic bullet van tell sell gekocht en eerlijk waar: hij is goed :O
er zit een speciaal ding bij dat je er in doet en dan kun je heel makkelijk sapjes maken want dat ding dat je er in doet neemt alle schillen enzo op.
de laatste tijd zie je die dingen ook in gewone winkels en daar zijn ze ook wat goedkoper.
Durfde hij dat wel via t.v.spotjes? Ik heb daar toch heel veel aarzelingen bij. Hoeveel kostte die trouwens?
Wehkamp heeft dat ding ook voor 100 euro. Sorry voor de lange link. Weet nog steeds niet hoe dat moet.
Link  
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2005, 14:01:15 door Hizikigrrrl »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Blenders
« Reactie #14 Gepost op: 09 maart 2005, 14:04:25 »
Dank je, maar ik kan niet zien hoe je dat gedaan hebt. Ook bij het quoten niet, want ik wee niet meer hoe het er eerst uitzag.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Blenders
« Reactie #15 Gepost op: 09 maart 2005, 14:08:39 »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blenders
« Reactie #16 Gepost op: 09 maart 2005, 14:09:51 »
Dank je, maar ik kan niet zien hoe je dat gedaan hebt. Ook bij het quoten niet, want ik wee niet meer hoe het er eerst uitzag.

Ik heb je net een PBtje gestuurd.


Geen dank, daar ben ik mod voor. Ik moest de link wel even in een code zetten, want hij trok het forum uit zijn voegen.

« Laatst bewerkt op: 09 maart 2005, 14:10:54 door Hizikigrrrl »

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Blenders
« Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2005, 14:14:39 »
Zijn er meer mensen met ervaring met die MAGIC BULLET? Dat ding dat bij het zappen nog wel eens voorbij komt op t.v. en daar te zien is met het maken van vruchtensappen in een paar seconden. Of met het maken van salsasausjes. Is het die hoge prijs waard? 90 á 100 euro.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Elsbeth

Re:Blenders
« Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2005, 14:18:38 »
Kijk, het is natuurlijk in een paar seconden gedaan, omdat ze alles al in handzame stukjes hebben gesneden en zo in het apparaat kunnen gooien, omdat het apparaat standaard op het aanrecht staat en omdat ze helemaal weten hoe ze het moeten gebruiken. In de praktijk zal het wel langer duren denk ik. Maar alsnog ben ik ervan overtuigd dat het een superhandige keukenmachine is. Of het het geld waard is.. tjsa.. neem een gok zou ik zeggen! En wat vind jij het waard om in 4 min in plaats van 10 min een salsa te hebben gemaakt?
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2005, 14:19:14 door Elsbeth »

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blenders
« Reactie #19 Gepost op: 11 maart 2005, 14:18:51 »
Ik denk dat ik die Magic Bullets heb zien liggen bij Kruidvat. Ik dacht dat ze aan de promoprijs van 49,95 Euro verkocht werden.