Vegatopia Forum

Voedseltips voor Eurodisney

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Voedseltips voor Eurodisney
« Gepost op: 30 januari 2003, 12:47:31 »
In maart ga ik met mijn vriend, ouders en neef en nicht naar Eurodisney. Amerikaanser kan niet en meer junkfood met vlees kan ook niet. Zijn er vegetariers onder jullie, die er heen zijn geweest en die voedseltips voor mij hebben?
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2004, 09:41:40 door Sander »
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

TearSong

Re:drie dagen Eurodisney
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2003, 14:49:38 »
ik ben alleen in het park geweest en niet in 1 van die hotels enzo dus kan alleen wat zeggen over het voedsel in het park zelf. Wat dat betreft: succes! Van Disney Village weet ik alleen dat de Los Angeles Bar & Grill verschillende veg. pizza's heeft.

Voor de lunch zou ik maar iets meenemen want ze hebben op somige plekken wel broodjes maar het is of met vlees of met 3 verschillende soorten niet vegetarisch gestremde kaas. :(

Als je er warm wil eten: bij veel restaurants hebben ze wel iets wat je vegetarisch zou kunnen noemen. Afrader is dat Mc-Donalds-achtige gebeuren in discoveryland want daar hebben ze alleen ontzettend gore ei-burgers. Het beste ben je af bij de italiaanse restaurants zoals pizzeria Bella Notte in fantasyland of bij dingen als Agrabah Café, daar hebben ze oosterse en orientaalse gerechten.

De namen kunnen net iets verkeerd zijn maar goed, je moet het vast wel kunnen vinden in het park!

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re:drie dagen Eurodisney
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2003, 17:45:01 »
Buiten het park zal het wel beter zijn, maar binnen het park is niet zo hoogstaand. De meeste eettentjes hebben wel een vegetarische suggestie, aangegeven met een tomaatje. Het blijft echter beperkt tot fastfood. Maar voor de vleeseters is het volgens mij niet veel beter.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:drie dagen Eurodisney
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2003, 14:44:03 »
Nou heb het weekendje Euro Disney er al weer op zitten. Ik heb de eerste dag alleen maar twee porties patat als avondeten gegeten, de tweede dag een pizza met drie soorten kaas en later in het hotel een salade en de derde dag weer twee porties patat. Heb me rot lopen zoeken naar een gepofte aardappel wat je een paar jaar geleden bij village kon krijgen, maar is er ook niet meer. Belachelijk dat een park met zo veel bezoekers van over de hele wereld alleen maar een pizza met drie soorten kaas heeft.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

arianne

Re:drie dagen Eurodisney
« Reactie #4 Gepost op: 02 april 2003, 09:51:22 »
Ik ben er eens geweest toen ik pas vegetariër was geworden. Mijn ouders dachten slim te zijn en dinerbonnen te bestellen (scheelde een stuk in prijs) Toen bleek later dat je daar alleen maar 1 bepaald gerecht van kon krijgen en dit was in elk restaurant vlees. In ons geval was het een stuk bot met aan het uiteinde een homp vlees (we zaten in een Afrikaans gedeelte). Voor de rest kon ik nauwelijks iets anders behoorlijks bestellen.   :(

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:drie dagen Eurodisney
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2003, 11:23:36 »
Ik ben deze zaterdag ook geweest en het viel nog mee vond ik qua eten. Hoogstaand moet je er niet verwachten (tenzij misschien dat je er veel geld voor wil betalen), is idd eerder fastfood, maar ze hadden wel in ieder restaurant minstens 1 vegetarisch hoofdgerecht en bijgerecht. De tortilla (in Hakuna Matata) was lekker en de vier seizoenenpizza (met artisjokken, paprika, champignons en aubergine) in bovengenoemd Italiaans restaurant viel ook wel mee.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:drie dagen Eurodisney
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2004, 08:36:43 »
In maart ga ik met mijn vriend, ouders en neef en nicht naar Eurodisney. Amerikaanser kan niet en meer junkfood met vlees kan ook niet.

Amerikaanser kan niet? God, wat een hel. Ik ben afgelopen weekend geweest, als introducé met een bedrijfsuitje, en ik zou willen dat het Amerikaanser was geweest! We zijn speciaal naar Planet Hollywood gegaan, omdat ik van Amerika weet dat ze daar lekkere vega-gerechten hebben (bijvoorbeeld de Gardenburger) maar die hadden ze hier dus niet. Alleen een auberginesandwich met pasta in totatensaus. Voor 2 personen dit gerecht met een glas drinken waren we dan ook nog 36,40 kwijt! Maar binnen het park was het inderdaad triest gesteld. Ik had mijn hoop ingezet op het mexicaanse restaurant, maar daar had je alleen een tortilla met roerei  ???

Ik vind juist dat er niet veel van het amerikaanse idee over is, ik vond het zelfs typisch frans. Ik weet nu ook weer waar de term "franse slag" weer vandaan komt. Behalve de toiletten waren ook de hoofdtelefoons voor de vertalingen, de zittingen en gordels van attracties erg goor. Hebben echt 4 jaar terug voor het laatst een poetsdoek gezien.  :pukey:

En... echt een gruwel... alles is in het frans.
"Cherie, je rétrice l'audience" (Honey, I shrunk the audience) ja hoor, amerikaanse acteurs die vloeiend frans spreken, en op de een of andere manier zijn frans sprekende aliens en "pirates in the caribbean" ook niet geloofwaardig  :)

Toeps

Re:Voedseltips voor Eurodisney
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2004, 17:50:52 »
Citaat
Ik had mijn hoop ingezet op het mexicaanse restaurant, maar daar had je alleen een tortilla met roerei

Een quesadilla? Weet je hoe lekker die zijn!? Toen ik nog geen vegan was, was ik fan van die dingen! Net als de churros. Verder is er altijd wel ergens pasta met tomatensaus te halen. Ik ben echt gek op disneyland! Nu ik vagan ben, zal het wel moeilijker zijn om daar te eten, dus ik denk dat ik voortaan mijn eigen tas met fruit mee ga nemen. Ze zeggen dat het niet mag, maar ik heb nog nooit iemand wat horen zeggen. En dan nog: ze verkopen zelf bijna niks.

Toeps

Re:Voedseltips voor Eurodisney
« Reactie #8 Gepost op: 15 juli 2004, 08:35:25 »
Ik ben net een dagje terug uit Disney, en het wordt echt elke keer beter! Bij Casey's hotdogs hebben ze zelfd een tofu-soya hotdog!

Tegenwoordig zijn er bij elk restaurant minimaal één (maar meestal twee) vega dingen te krijgen. Dat variëert van een ei-burger (soort kamburger, maar dan met ei), tot een burrito, pizza's, pasta...

 ;D

Corrupted

Re:Voedseltips voor Eurodisney
« Reactie #9 Gepost op: 21 juli 2004, 14:31:57 »
Als ik dat zo hoor is het beter dan in de rest van Frankrijk. Goor anti-vega land is dat!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Voedseltips voor Eurodisney
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2004, 18:17:52 »
Als ik dat zo hoor is het beter dan in de rest van Frankrijk. Goor anti-vega land is dat!

als je de taal spreekt en je een beetje voorbereid waar goede en vriendelijke restaurants te vinden zijn valt dan erg mee hoor, en is eurodisney absoluut 100 maal slechter dan de rest van frankrijk.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2004, 18:18:00 door Selly »
,,,,فلافل

arianne

Re:Voedseltips voor Eurodisney
« Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2004, 12:35:48 »
Ben dit weekend in Eurodisney geweest en het is echt een stuk verbeterd sinds de laatste keer dat ik er geweest ben. Elk restaurantje heeft wel iets vegetarisch. Ik heb zelf Minestronesoep zitten eten! (In Phantasyland)

Monie

Re:Voedseltips voor Eurodisney
« Reactie #12 Gepost op: 21 november 2004, 20:45:12 »
Ik ben er een paar jaar geleden geweest en ik heb me toen rot gezocht om een broodje kaas (inmiddels eet ik ook geen kaas meer maar destijds nog wel), dat heb ik nergens kunnen vinden. Er was toen alleen maar vlees of vis beleg. Goed te horen dat dat inmiddels is verbeterd want alleen maar vlees of vis beleg vind ik niet kunnen in een park als Eurodisney.

Sanneke

Re:Voedseltips voor Eurodisney
« Reactie #13 Gepost op: 16 april 2005, 21:46:39 »
Ik ben zelf ook reeds 2x naar eurodisney geweest en heb daar 2x gegeten in bella notte (italiaans fastfood).
een pizza met champions en tomaat, was best te eten vond ik persoonlijk......!

xxx