Vegatopia Forum

Den Haag en Scheveningen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #80 Gepost op: 02 juli 2013, 20:17:57 »
Gisteren waren we dus in DH. We wilden eerst even ergens wat gaan drinken en bij het eerste steegje waar we naar binnen liepen kwamen we Fine Fresh Food tegen, waar buiten op een bord stond dat ze ook vegan dingen hadden. Daar naar binnen dus, en ik was best wel benieuwd naar de wraps en soep maar omdat we naar de Vegetarische snackbar gingen hebben we het bij een brownie gehouden. Ik vond hem er niet zo lekker uitzien maar dat was hij wel gelukkig :) De warme sojachoco was ook lekker.
Daarna naar de Vegetarische Snackbar. Ik vond het echt moeilijk kiezen, zoveel keuze! Uiteindelijk hebben we allebei een broodje Karma genomen (ik met kaas, V. zonder) en samen een Cheeseburger gedeeld. Ik vond het broodje Karma echt heel lekker, je krijgt ook echt veel! De burger was ook lekker maar iets minder bijzonder, maar nog steeds leuk om dat ergens te kunnen eten. Ik ben voor een vestiging in Amsterdam!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #81 Gepost op: 30 juli 2013, 21:39:07 »
Volgens mij zijn er plannen voor een vestiging in Amsterdam!

Vorige week was ik op de Grote Markt in Den Haag, op het terras bij September. Dat was erg gezellig en lekker. Ze gebruiken producten van de Vegetarische Slager, dus je moet er wel van houden. Ik heb er in ieder geval lekker gegeten.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #82 Gepost op: 02 februari 2014, 09:00:20 »
Wat ik zo leuk vind aan Den Haag is de grote verscheidenheid. Ik woon randje stad en je ziet Haagse Harries, poshe expats, hipsters en mannen die naar een van de vele kleine kapsalons gaan. Ook in eten heb je die verscheidenheid. Net weer iets leuks ontdekt bij mij op de hoek. Indonesisch restaurant Soeboer. Sobere inrichting maar erg lekker eten. En je hoeft niet eens te vragen op een doggy bag, maar dat doen zij. Ik kom zeker snel eens terug.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #83 Gepost op: 02 februari 2014, 09:42:02 »
Ja, Soeboer is top! Oh, daar moet ik nodig weer eens naartoe  :)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #84 Gepost op: 02 februari 2014, 21:12:20 »
Ja, Soeboer is top! Oh, daar moet ik nodig weer eens naartoe  :)

Roep maar eens als je zin hebt, ik woon dus om de hoek ;)

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #85 Gepost op: 02 februari 2014, 23:28:02 »
Ja, Soeboer is top! Oh, daar moet ik nodig weer eens naartoe  :)

Roep maar eens als je zin hebt, ik woon dus om de hoek ;)

ik ook!
Za Zemiata!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #86 Gepost op: 03 februari 2014, 07:54:50 »
Ja, Soeboer is top! Oh, daar moet ik nodig weer eens naartoe  :)

Roep maar eens als je zin hebt, ik woon dus om de hoek ;)

 :yes:

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #87 Gepost op: 03 februari 2014, 11:34:50 »
Ja, Soeboer is top! Oh, daar moet ik nodig weer eens naartoe  :)

Roep maar eens als je zin hebt, ik woon dus om de hoek ;)

ik ook!

O, echt, wat leuk! Nou, voor jou geldt hetzelfde :)
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2014, 11:41:26 door LL de Ling »

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #88 Gepost op: 05 maart 2014, 20:23:15 »
Heeft Soeboer ook goede vegan opties?
Za Zemiata!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #89 Gepost op: 06 maart 2014, 07:54:03 »
Ik weet niet precies welke ingrediënten ze gebruiken, ik heb er ook nooit naar gevraagd omdat ik zelf niet vegan ben.
Maar hier staat de menukaart, bij twijfel gewoon even daar navragen denk ik.

http://www.soeboer.nl/menukaart.php

Offline Mira

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
    • Stichting Alternatief Idee
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #90 Gepost op: 10 maart 2014, 13:58:47 »
Gisteren in Burgerz gegeten in Den Haag, The Dutch Weedburger, waarover ik al wat had gelezen en was er erg benieuwd naar. http://dutchweedburger.com/
Hij is in een aantal restaurants in het land verkrijgbaar, bij Burgerz staat hij niet op de kaart omdat ze hem niet altijd kunnen aanbieden, ze hebben ook andere vegetarische burgers.

Hij is lekker en 100 % plantaardig, van soja en zeewier. De burger inclusief saus en broodje is een idee van Lisette Kreischer ook bekend van http://www.veggieinpumps.com/

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #91 Gepost op: 13 maart 2014, 17:16:13 »
Die heb ik daar ook gegeten, en M. ook, een jaartje geleden ofzo? Onze reviews in deze draad zijn door een server upgrade op het berichtenkerkhof beland... Ik vond hem ook erg lekker, wel veel koude saus zodat de temperatuur van de burger snel daalt, maar de smaak is prima.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #92 Gepost op: 01 april 2014, 19:44:07 »
nog pizzeria tips in DH? (als ze vegan kunnen zijn..- maar daar bel ik altijd ff achteraan)
Za Zemiata!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #93 Gepost op: 23 april 2014, 22:17:36 »
nog pizzeria tips in DH? (als ze vegan kunnen zijn..- maar daar bel ik altijd ff achteraan)
Ik eet altijd bij die ene vlak bij maison de bonnetterie, La Lanterna: tamelijk traditioneel en dat is fijn voor mij want zonder peterselie. Leuk, ouderwets zaakje. Vegan weet ik niet.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #94 Gepost op: 11 juni 2014, 17:27:37 »
Ik at bij Full Moon in Den Haag.
Ze hebben er een stuk of vega 6 dimsum, wij namen een gefrituurd rond deegding met paddenstoelen, rijstnoedelvellen met een zoetig sausje, tofuvellen met lekkere vulling en ik geloof ook nog een vega pastei. Erbij van de 'gewone kaart'gebakken waterspinazie met knoflook en gefrituurde zachte tofu met rode peper. Lekker allemaal, wel vet. Volgende keer neem ik denk ik maar 1 dimsum, en meer van de 'gewone' kaart, daar staan ook nog meer leuke vega dingen op.
Aardige bediening.
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #95 Gepost op: 13 juni 2014, 11:48:56 »
 :kwijl: Full Moon! Ik heb daar tot nog toe altijd van de gewone kaart gegeten. De vegakip in zwartepepersaus is mijn favoriet maar het is fijn om met meer mensen wat gerechten te delen zoals de verschillende gebakken groenten en zo.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #96 Gepost op: 02 juli 2014, 19:13:18 »
Deze tip kregen we vandaag: Veggiesaurus. Je kan er naast catering een lunchbox bestellen en die in Den Haag laten bezorgen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel wat. Hoop dat Den Haag Leidscheveen dan niet te ver is ;)

Aiko

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #97 Gepost op: 05 augustus 2014, 10:17:31 »
Den Haag is schijnbaar de vegastad van het land.

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #98 Gepost op: 05 augustus 2014, 18:15:42 »
Den Haag is schijnbaar de vegastad van het land.

Als je vlakbij het Binnenhof wilt luchen dan is het toch best lastig iets leuks te vinden is mijn ervaring. De vegetarische restaurants had ik ook nog niet gevonden. Toch maar eens opzoeken dan waar ze zitten voor de volgende keer.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #99 Gepost op: 21 september 2014, 13:03:15 »
Gisteren eens bij Eethuis de zon geweest. Het is een eethuis met een dagmenu. Ik vond het erg lekker. Vriendelijke (schattige) bediening. Voor herhaling vatbaar!