Mei 22, 2013, 17:43:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Gespot: Something Lovely from Larisse’s Kitchen.

Koken Budgetkoken: Shakshuka - Mueslirepen met kersen en pistachenoten - Zoete aardappelburgers met harissa en tahinsaus
Producten Muesli, ontbijt om van te smullen - La Veganista - Gespot: gerookte olijfolie
Actueel Kookworkshop Variatie in de Keuken - De Groene Gault & Millau en de beste groentekok 2014 - Alle koeien in de wei
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 76 77 78 [79] 80 81 82 ... 86   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De Afval-Draad  (gelezen 137992 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #1560 Gepost op: Maart 29, 2012, 06:10:09 »

Wat is dat voor iets dan?

Hier in beeld gebracht door een grote gespierde man.
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #1561 Gepost op: Maart 29, 2012, 06:17:36 »

De rechte en schuine plankjes heb ik vanmiddag nog braaf gedaan  Grin 

Heel goed! Smiley

Dat van die blikken herken ik natuurlijk wel. Maar het zullen dan vooral vrouwen onder elkaar zijn. Ik ken bijna geen enkele man in mijn omgeving die een buikje niet mooi of vrouwelijk vindt. Succes, als je zo door blijft sporten, kan het haast niet anders dan dat het toch anders wordt.

Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1562 Gepost op: Maart 29, 2012, 12:23:43 »

Ah, een oefening. Ik verwachtte een stuk hout.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1563 Gepost op: Maart 29, 2012, 12:29:15 »

@Haantje: als je echt wilt weten wat je binnenkrijgt, zul je het moeten bijhouden. Incl. het afwegen van wat je eet. Maar weinig mensen schatten juist in hoeveel ze binnenkrijgen. Mensen die zeggen dat ze alles kunnen eten zonder aan te komen, eten simpelweg honderden kcal te weinig/minder; mensen die beweren al aan te komen van een koekje onderschatten juist wat ze binnenkrijgen, ook weer met honderden kcal.

3000 kcal per dag is aardig wat, als vrouw zijnde moet je dan eigenlijk dagelijks lang en intensief sporten om dat te verbranden.

Als je je alleen stoort aan de blikken van andere vrouwen (vast allemaal jaloerse monsters, als ik jouw foto's zo zie), dan zeg ik: straktrekbroekje! Mag je niet alle dagen aan, maar voor onder bepaalde kleding is het ideaal.
« Laatste verandering: Maart 29, 2012, 12:37:10 door Hizikigrrrl » Gelogd
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #1564 Gepost op: Maart 29, 2012, 16:36:03 »

Nee, en je moet het ook niet verwarren met planking
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1565 Gepost op: Maart 29, 2012, 16:48:28 »

Nee, en je moet het ook niet verwarren met planking

Maar als je dat laatste lang en vaak op een paaltje doet, lijkt het me een fa-bu-leu-ze core opleveren!
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #1566 Gepost op: Maart 29, 2012, 18:22:20 »

Grin
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1567 Gepost op: Maart 30, 2012, 21:18:01 »

Op het nieuwe rooster is de fietsles op zaterdagochtend een halfuur vroeger. Vinniknietleuk  Sad  Ik moet nu altijd al zo haastig.

Oh, en vandaag heb ik al mijn eten bijgehouden (best stom werk). Zonder de vrijdagse borrel die nog komen gaat, zit ik nu op 2000 kcal. Dat valt me dus heel erg mee. Ik heb vandaag zeker 750 versport en ook nog 11 km naar mijn werk gefietst.
Edit speciaal voor Hiziki, ik rij op een crosshybride en rij een stuk sneller dan de gemiddelde fietser.
« Laatste verandering: Maart 30, 2012, 21:32:22 door haantje » Gelogd

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1568 Gepost op: Maart 31, 2012, 22:47:00 »

Op het nieuwe rooster is de fietsles op zaterdagochtend een halfuur vroeger. Vinniknietleuk  Sad  Ik moet nu altijd al zo haastig.

Oh, en vandaag heb ik al mijn eten bijgehouden (best stom werk). Zonder de vrijdagse borrel die nog komen gaat, zit ik nu op 2000 kcal. Dat valt me dus heel erg mee. Ik heb vandaag zeker 750 versport en ook nog 11 km naar mijn werk gefietst.
Edit speciaal voor Hiziki, ik rij op een crosshybride en rij een stuk sneller dan de gemiddelde fietser.

Hoeveel van die 2000 kcal zijn er voor echt voedsel, dus geen snoep? En hoeveel eiwit neem je dan?

Wat betreft te trek in zoetigheid ditrect na het eten: behalve dat je lichaam ingesteld is op de gewoonte vh snoepen, kan het ook zijn dat je tijdens die maaltijd te weinig hebt gegeten. Hoe ziet bijvoorbeeld jouw avondeten er uit?

Maaltijdvoorbeelden, medium carb:
* 50 g sla, 3 tomaten, stuk komkommer, halve zoete puntpaprika, half uitje, knoflook, 1 el olijfolie, 2-3 gekookte eieren, 100 gram (zoete) aardappel, snuf zout, peper, evt. verse kruiden
* 150 g tempeh/tofu in een pittige tomatensaus, 300-400 gram groenten, 100-200 gram aardappel/50 gram rijst/bakbanaan
* 200-250 g volle kwark met 20-30 g verse noten (hazel, wal) / zaden (pompoen, zonnebloem, versgemalen lijnzaad) en 2 paranoten (liefst alle noten en zaden een halve dag geweekt in lauwwarm water met wat zout, afspoelen en door de kwark gooien)
* spaanse tortilla, per portie: 3 eieren, 1 a 2 aardappelen, 1 ui, knoflook, groente
*400 gram spinazie, 3 eieren/150 gram tempeh, 50-100 gram linzen (geweekt en gekookt)

haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1569 Gepost op: Maart 31, 2012, 22:58:19 »

Bedankt voor je maaltijdsuggesties, daar kan ik wel wat mee.
Gisteren had een zondig warm maal: een bakje patat en een kom sla. Meer de schijf van twee dan de schijf van vijf dus.
Vandaag wel fatsoenlijk gegeten (andijviestamp), lekker gesnoept, flinke lunch (want honger na het spinnen) en nu borrel met beetje chips. Ik zit nu op zo'n 2700 kcal, officieel dus te veel, maar daar staat wel een dik uur zweten op de sportschool tegenover.
Ik ben er wel achter dat ik (te) veel verzadigd vet nuttig.   
Doordeweeks eet ik kleinere porties warme maaltijd. Dan eet ik één vol bord (de inhoud van een bakje), in het weekend staan de pannen op het fornuis en eten we samen, dan eet ik meestal twee kleinere porties. Maar goed, dan zijn in ieder geval nuttige calorieën i.t.t. al dat gesnoep.

Hiziki, smaakt een geweekte noot ook anders?

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1570 Gepost op: April 01, 2012, 00:06:04 »

Bedankt voor je maaltijdsuggesties, daar kan ik wel wat mee.
Gisteren had een zondig warm maal: een bakje patat en een kom sla. Meer de schijf van twee dan de schijf van vijf dus.
Vandaag wel fatsoenlijk gegeten (andijviestamp), lekker gesnoept, flinke lunch (want honger na het spinnen) en nu borrel met beetje chips. Ik zit nu op zo'n 2700 kcal, officieel dus te veel, maar daar staat wel een dik uur zweten op de sportschool tegenover.
Ik ben er wel achter dat ik (te) veel verzadigd vet nuttig.  
Doordeweeks eet ik kleinere porties warme maaltijd. Dan eet ik één vol bord (de inhoud van een bakje), in het weekend staan de pannen op het fornuis en eten we samen, dan eet ik meestal twee kleinere porties. Maar goed, dan zijn in ieder geval nuttige calorieën i.t.t. al dat gesnoep.

Hiziki, smaakt een geweekte noot ook anders?

Verzadigd vet: de theorie dat verzadigd vet voor hart- en vaatziekten zorgt, staat op losse schroeven. Er is simpelweg geen keihard bewijs voor. Ga het vooral niet vervangen door meervoudig onverzadigde vetzuren (omega6, heb je wel nodig, maar niet teveel) en koolhydraten, dat is wel schadelijk.
Uiteindelijk moet je het voor jezelf beslissen, maar misschien moet je er eerst wat meer over lezen:
http://www.nutritionjrnl.com/article/S0899-9007(11)00314-5/fulltext#sec6
http://voedingengezondheid.com/Robert-Hoenselaar-verzadigd-vet-cholesterol-hartziekten.html (van dezelfde author)
http://wholehealthsource.blogspot.com/2011/01/does-dietary-saturated-fat-increase.html

Geweekte noot: ik vind het dus lekkerder! Qua bite lijken ze dan meer op een verse kastanje. Je weekt ze trouwens om de hoeveelheid fytinezuur te verminderen, dat verhindert de opname van enkele mineralen. Vooral in paranoten zit dat veel. In paranoten zit ook veel selenium en is voor vega's de belangrijkste bron daarvan.

LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #1571 Gepost op: April 01, 2012, 06:17:38 »

Vandaag wel fatsoenlijk gegeten (andijviestamp), lekker gesnoept, flinke lunch (want honger na het spinnen) en

Heb wel eens gelezen dat het ook wel het gevaar van cardio sport is. Je krijgt er zo veel trek van dat je dan per ongeluk toch te veel eet.

Kan er nu even geen bron voor vinden, maar je zou eens kunnen kijken of je misschien dan toch ineens heel veel brood eet ofzo? En dat dan vervangen voor kwark of iets anders eiwitrijks?
Marie
Mega-forummer

« Antwoord #1572 Gepost op: April 01, 2012, 19:43:13 »

Ik heb mijn eerste doel gehaald: 5 kilo gedurende het 10 weken durende dieetclubje. Nu ga ik alleen verder.

Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #1573 Gepost op: April 02, 2012, 12:04:52 »

Ik heb mijn eerste doel gehaald: 5 kilo gedurende het 10 weken durende dieetclubje. Nu ga ik alleen verder.

Ga zo door!
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1574 Gepost op: April 02, 2012, 12:44:59 »

Duimen omhoog!
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1575 Gepost op: April 02, 2012, 17:05:18 »

Knap van je, Marie  Cheesy

Muis
Super-forummer

« Antwoord #1576 Gepost op: April 09, 2012, 14:47:43 »

Nog steeds 80/81 kg Roll Eyes Erg frustrerend maar mijn middelomtrek is wel weer afgenomen, nu 83 of 84 cm, ongeveer een week geleden nog 85 en was ruim boven de 90 ongeveer 2 maanden geleden. Dus ik denk dat ik mij nu wel niet meer heel erg druk hoef te maken om enge gevolgen vanwege mijn overgewicht behalve mijn knieen.
Maar waarom gaat mijn gewicht niet gewoon naar beneden al is het maar een beetje?
Temari
Super-forummer

« Antwoord #1577 Gepost op: April 18, 2012, 22:55:59 »

Ik meld mij.
Sinds ergens in januari ben ik onder begeleiding van een diëtist anders gaan eten, om te zien of ik gezond zou blijven zonder bepaalde supplementen. Dat is niet gelukt. Ik ben ook veel aangekomen, meer dan 2 keer zoveel als wat ik acceptabel had gevonden. 

Liever slik ik geen pillen, ook al gaat het niet echt om medicijnen. Ik heb misvormde bloedcellen Ik ben een mutant, maar theoretisch gezien zou ik zonder moeten kunnen en ik wilde weten of het me lukte. Het was iets wat ik 'moest' proberen. Inmiddels voel ik mij ziek, dus missie niet geslaagd. Ik baal ervan, maar ik ben blij dat ik het weet. Tussen al die tests destijds bij de huisarts zaten ook opname tests voor voedingsstoffen, daar kwam niks afwijkends uit, dus ik snap niet waarom het niet gelukt is.
Ik sla mezelf een beetje voor m'n kop (en de weinigen die ik dit verteld heb doen dat ook, ook al waren ze 't in eerste instantie wel met me eens. Maar op zich kan ik dat wel begrijpen) dat ik een goede formule moest en zou wijzigen, maar ja. Goed. Spijtig dan maar. Ik wilde het weten en ik heb m'n antwoord.

Met die diëtiste heb ik gekeken hoe ik nog gerichter kon eten. Dat kwam vooral neer op méér. Met name peulvruchten en volkorenbrood. Groenten at ik al heel veel en daarvan ben ik zelfs minder gaan eten, omdat ze zei dat ik meer brood moest eten. De combi's waarin ik dingen at was goed, maar ik moest ook overal vitamine C bij drinken. Het leek haar onwaarschijnlijk dat ik er echt van zou aankomen, om meerdere redenen. Ik zei nog dat ik het niet heel vreselijk storend zou vinden als ik iets van 2kg zou aankomen hierdoor, liever niet, like cha, maar vooruit. Maar ik ben een stuk meer aangekomen dan dat en dat vind ik echt heel vervelend, wat ik ook weer afschuwelijk ijdel van mezelf vind Roll Eyes. Die diëtist, ze is niet gratis, zie ik over vier weken, en misschien dat ik 'r maar helemaal ga afzeggen, als ik gezond weet af te vallen zonder haar. Want dit dieet in elk geval werkt niet: ik voel me ziek.

Vragen aan jullie:
Dus nu: ik weet het even niet meer! Ik weet niet zeker waar ik van ben aangekomen, namelijk. Ik heb ook minder gesport een periode en nu nog steeds iets minder, vanwege m'n been. Nu, omdat ik me al 2 weken belabberd voel, is het ook niet zo'n ideale activiteit. Ik ben dus meer brood en peulvruchten gaan eten en ook sap gaan drinken. Ik dacht dat daar meer koolhydraten inzitten dan in sommige andere dingen (van brood weet ik 't zeker, maar van de rest niet). In sap natuurlijk suiker, verder eet/drink ik weinig suiker. Erg vet eet ik niet. En ik weet ook niet of dat 't is, of dat ik nu een belangrijke factor mis.
Als ik nu enkel terug ga naar hoe ik eerst at, dan val ik zeker niet echt af, omdat ik dan enkel nuttig wat ik verbruik? Maar ik heb ook een aantal stoffen om aan te vullen, kan dat voldoende met supplementen als ik minder/heel anders zou gaan eten? Ik gok zelf van wel, mits ik de juiste stoffen bij de juiste maaltijden inneem.
Hebben jullie verder nog andere ideeën over hoe ik dit handig zou kunnen doen?

En o ja, sorry dat dit zo'n lang verhaal is!
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1578 Gepost op: April 18, 2012, 23:41:17 »

Oei, da's balen, Temari  Sad
Het klinkt ook alsof je weinig vertrouwen hebt in je huidige diëtist.
Is er een vorm van lichaamsbeweging die nu wel haalbaar voor je is?
Voedingsadviezen laat ik aan Hiziki en consorten over.

Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1579 Gepost op: April 18, 2012, 23:48:01 »

Shit Temari:(.

Wat voor ziekte heb je (sikkelcel toevallig?) en wat zijn je klachten op het moment?
Pagina's: 1 ... 76 77 78 [79] 80 81 82 ... 86   Omhoog
  Print  

Ga naar: