Vegetarisch - special interests > Reizen

Bonaire

(1/2) > >>

simon:
Binnenkort is het zover: een weekje duiken op Bonaire. Nu ben ik natuurlijk op zoek naar de plekjes waar je lekker vegetarisch kunt eten. Hopelijk hebben jullie een paar goede tips voor me. Alvast bedankt!

J@n:
Hier adviseren ze:

Garden Cafe
Rum Runners
Cappriccio's
Crocantino's
Donna and Giorgio's
Kon Tiki
Chez Lucille
Pasa Bon Pizza
Lost Penguin

simon:
Dank je wel! Het lijkt erop dat we ons niet hoeven te verhongeren in ieder geval. Meer tips blijven natuurlijk welkom.... misschien zijn er bijzondere gerechten die we geprobeerd moeten hebben?

Draek:

--- Citaat van: simon op 30 september 2005, 19:45:23 ---Binnenkort is het zover: een weekje duiken op Bonaire. Nu ben ik natuurlijk op zoek naar de plekjes waar je lekker vegetarisch kunt eten. Hopelijk hebben jullie een paar goede tips voor me. Alvast bedankt!

--- Einde van citaat ---

Ik als vegan heb me maar vermaakt daar met salade zonder kaas en dressing :)

Voor het duiken moet je iig wel auto huren.. anders kom je dus nergens...  ik heb gedoken bij de yellow submarine voor. Daar was niet veel bijzonders...maar toen gingen we maar kunstjes doen onder water en wat relaxed rond zwemmen... ook wel leuk :) Ik was gehuisvest in city cafe ofzo heette dat... dat is ook de uitgaansplek eigenlijk.. verder was er niet veel anders.

Sam:
Tien dagen gedoken op Bonaire, helemaal geweldig! Het koraal is nog best in goede staat, er zit heel veel klein grut aan visjes, erg veel leven, en de vrijheid die je hebt om overal te gaan duiken met je eigen pick-up huurauto is enorm. Overal waar je je hoofd onder water steekt gebeurt wel wat. Hoogtepunt: schildpad!

Qua catering en uit eten gaan: we hadden een appartement en hebben veel zelf gekookt. Naast lokale en veel chinese supermarkten zit er ook een reusachtige Albert Heijn ( die er Van Tweel heet), waar ze zelfs het groot deel van het assortiment vleesvervangers hebben.

De meeste restaurants hebben veel vlees en vis op het menu en hetbkan lastig zijn om iets anders dan salade te vinden, maar bij Paradise Moon hebben ze vegetarische en zelfs veganistische gerechten op het menu. Ze hebben veganistische vrienden die vaak komen eten en proberen dus nog wel eens iets nieuws. Wij namen een spicy vegan black bean soup, die niet op de kaart stond maar wel voor ons gemaakt werd, en coconut curry vegetable stir fry, die wel aan de zoete kant was. De wild mushroom and black bean turnover was helaas uitverkocht. Als toetje loeihete appeltaart met vanilleijs. De bediening was supervriendelijk, zeker een plek om terug te komen als we nog een keer naar Bonaire gaan (en dat zit wel in de planning, nog veel te veel duikstekken niet gedaan!)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie