Vegatopia Forum

Worstelen met geen vlees willen eten.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Worstelen met geen vlees willen eten.
« Gepost op: 23 juli 2023, 20:17:57 »
Hallo ,

Ik ben nieuw hier op het forum omdat ik al jaren worstel met het niet eten van vlees.
Voor 18 jaar eet ik nu vegetarisch,en ook heel strikt op geweest.

Maar al die 18 jaar mis ik kip,vooral de kippenpoten,als ik eraan denk kwijl ik al.
Zelfs na 18 jaar het niet te eten is die drang er,en die lijkt vooral de laatste tijd erger te worden.
Zo kijk ik nu al graag naar mukbangs waar ze gegeten worden,en ik haat het!
Het is een obsessie aan het worden,en mijn vlees etende man eet ze ook en het word echt lastig.
Gelukkig heeft hij dat door en eet hij het nu vooral buitens huis,maar dit is gewoon belachelijk.

Hebben meer mensen dit mee gemaakt?en als je een stukje zou eten is,kan het zo erg tegen vallen met wat je kan herinneren dat je er voorgoed klaar mee bent?
Alvast bedank!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Worstelen met geen vlees willen eten.
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2023, 12:16:44 »
Hoi,

Mijn kort advies: koop gewoon een kippenpoot en eet hem op.

Dan weet je het :)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.327
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Worstelen met geen vlees willen eten.
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2023, 13:10:38 »
Mijn kort advies: koop gewoon een kippenpoot en eet hem op.
Zegt de veganiste  ;D

Maar alle gekheid op een stokje, ze heeft wel gelijk. Als je al zo lang snakt naar een kippenpoot dat het een obsessie wordt, dan maakt puur vegetarisch eten je doodongelukkig. Bedenk dat het veel meer impact zou hebben als iedereen duidelijk minder vlees zou eten, dan als die 5% van de bevolking die vegetarisch eet 100% 'strikt' zou zijn.

Daarnaast, als jij met een vegetarisch/flexitarische levensstijl met af en toe een kippenpoot gelukkiger en tevredener bent, lijkt me dat veel beter voor 'de vegetarische boodschap' dan een vegetariër die streng in de leer is en er zelf ongelukkig mee is.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Worstelen met geen vlees willen eten.
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2023, 11:21:54 »
Dat was inderdaad een beetje mijn boodschap. Voor mij is veganistisch eten een 'bevrijding', maar zodra het een opoffering wordt, dan wordt je er niet gelukkig van. En wie weet heb je na het eten van de kippenpoot er zo'n aversie tegen dat het een afsluiter wordt.

Dus verder wat Eelco zegt :-).

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Worstelen met geen vlees willen eten.
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2023, 22:45:29 »
Je mag helemaal zelf weten wat je doet natuurlijk :)

Ik zelf ben niet eens vegetariër, maar we eten heel erg weinig (biologsich) vlees of vis. Netto komt het erop neer dat we bijna altijd vegetarisch eten, maar dus af en toe een uitzondering maken. Dit vind ik voor mijzelf prima.

Re: Worstelen met geen vlees willen eten.
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2023, 20:49:55 »
Bedankt voor het reageren!

Origineel ben ik vegetarier geworden doordat de vegan kant van mijn familie mij als kind wanneer ze oppaste mij bio industrie filmpjes lieten zien.
Het voelt voor mij alsof ze mij er in getraumatiseerd hebben,ipv dat het mijn eigen keuze was.
Ik kan sommige scene's nog steeds voor de ogen zien,en dieren zijn een groot belangrijke deel van mijn leven dus de stap om weer kip te proberen terwijl ik voor kippen zorg is iets dat mentaal weegt en mij ook enorm schuldig laat voelen.

Maar ik denk dat ik toch een keer ga proberen en ik hoop dat het daarmee ook meteen klaar is,en het dus echt mijn keuze word dit keer.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Worstelen met geen vlees willen eten.
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2023, 21:41:36 »

Offline Bijnada.nl

  • *
  • 9
  • Geslacht: Man
Re: Worstelen met geen vlees willen eten.
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2023, 21:29:26 »
Bedankt voor het reageren!

Origineel ben ik vegetarier geworden doordat de vegan kant van mijn familie mij als kind wanneer ze oppaste mij bio industrie filmpjes lieten zien.
Het voelt voor mij alsof ze mij er in getraumatiseerd hebben,ipv dat het mijn eigen keuze was.
Ik kan sommige scene's nog steeds voor de ogen zien,en dieren zijn een groot belangrijke deel van mijn leven dus de stap om weer kip te proberen terwijl ik voor kippen zorg is iets dat mentaal weegt en mij ook enorm schuldig laat voelen.

Maar ik denk dat ik toch een keer ga proberen en ik hoop dat het daarmee ook meteen klaar is,en het dus echt mijn keuze word dit keer.


Hoe gaat het er nu mee, even een update?  :angel: