Vegetarisch - voor iedereen > Vegetarische producten

Schepijs

<< < (11/12) > >>

sammie:
Hoi Annet,

Allereerst welkom op het forum en gefeliciteerd met je besluit vegetarier te worden :)! In sommige ijssoorten komt inderdaad gelatine voor. Voor zover ik weet zit er geen ei in ijs.
Hier op het forum zitten ook een aantal veganisten (eten niets dierlijks). Vandaar dat er ook een aantal berichten staan over sojaijs. Dit wordt gemaakt van sojabonen. Hiervan wordt onder andere ook sojamelk en tofu gemaakt.

Groetjes Samantha

Maartje!:
Goed roomijs barst van de eieren (eigelen) en bevat geen gelatine. (Maar goed roomijs is vaak lastig te vinden)

Laura:
De lokale ijssalon maakt ijs met eiwitten, dus zeker zit er ei in.

Annet:
Ik zal eens vragen !!

Wij gaan vaak naar callantsoog,  daar zit Ijsie Prima
Dat is volgens mij het lekkerste ijs van Nederland.
Zou dit wel Jammer vinden , maar misschien vind ik soja ijs
ook wel lekker.
Neem er ook altijd slagroom op , heb ook wel eens gehoord dat
veel restaurants hier ook eiwitten doorheen doen.
Zal in de supermarkt ook eens even op de ingredienten letten.
Moet wel zeggen dat het winkelen wel veel tijd in beslag neemt.
Al die e nummers , wat een gedoe!!
Heb inmiddels hier op het forum de tijgernoten ontdekt!!
Hoef ik al die zakjes niet meer uit te pluizen.
Voor meer tips hou ik me aanbevolen.
Alvast bedankt!!

Groetjes Annet :o :o

Weimin:
Hoi, mijn eerste bericht hier, en dan meteen een oud topic oprakelen...

In veel ijs in de supermarkt zit nog steeds E471 - zonder vermelding van 'dierlijk' of 'plantaardig'.
Bij Aldi heeft men vaak een jaarlijks wijzigend assortiment, maar al een tijdje heeft men kleine 1-persoons bakjes (150ml) met ijs in 4 smaken (dacht ik). Het is geheel vegetarisch met zelfs 'plantaardige mono- en dygliceriden van vetzuren'. In het bakje zit zelfs een lepeltje, ha ha. Vorig jaar hadden ze 500ml bakjes schepijs, maar nu niet meer.

Ook dat Soja-ijs van Rijsingen koop ik al een hele tijd bij Super en andere winkels, een echt lekkere soja-smaak en tegen een gewone prijs, anders dan de te-dure Natuurwinkels en zo. Een lekkere tip is om het Soja-ijs 50/50 te mengen met Alpro Soja Vanille Desert, en naar smaak een lepeltje met aardbeienjam toe te voegen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie