Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1000 Gepost op: 20 november 2012, 17:22:55 »
Gisteren rijsttafel gemaakt, met zelf gebakken cassave kroepoek en zelfgemaakte atjar!

Smaakt atjar dan lekkerder dan van bijv. Conimex?

Volgens mij is die van Conimex erg zoet, terwijl atjar juist lekker fris hoort. Bovendien zit je bij Conimex vast aan koolatjar (toch?), terwijl er een heleboel atjarren zijn, bv ook van komkommer, veel lekkerder. Hoewel ik laatst komkommer geloof ik ook kant-en-klaar zag, maar dat zag er echt heel zielig uit, de komkommer was grijs!

Precies wat Selly zegt. Ik had deze x met komkommer wortel en paprika geknutseld :D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1001 Gepost op: 21 november 2012, 16:38:52 »
Dank voor de atjar-antwoorden. Ik zal het zelf ook eens maken voor manlief, die vindt dat lekker :)
Want a sugarcube?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1002 Gepost op: 23 november 2012, 14:48:01 »
Lunchen met rozijnenpannenkoeken met een restje lady blue-kaas. Lekker :yummie:
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1003 Gepost op: 12 december 2012, 12:56:16 »
Een toekomstige fijne kookgebeurtenis: in het vliegtuig zag ik Heston B. dit maken, en dat wil ik nu ook maken (maar dan met groentebouillon natuurlijk, en ik denk dat ik de gefrituurde bloemkool door geroosterde vervang).
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1004 Gepost op: 12 december 2012, 13:21:39 »
Een toekomstige fijne kookgebeurtenis: in het vliegtuig zag ik Heston B. dit maken, en dat wil ik nu ook maken (maar dan met groentebouillon natuurlijk, en ik denk dat ik de gefrituurde bloemkool door geroosterde vervang).

 :kwijl: :yummie:

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1005 Gepost op: 22 december 2012, 19:26:08 »
Ik heb al de hele dag mijn dag niet, het is koud, ik ben chagrijnig en alles is stom. En ik heb vorige week een ijsschep gekocht die volgens mij de ideale maat voor koekjes heeft. Dus ik heb zojuist deze koekjes gebakken. Ik ben weer warm en blij (en het was inderdaad de ideale maat)
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1006 Gepost op: 02 januari 2013, 12:11:31 »
Ik heb bij Dille en Kamille 2 toffe quichevormen gescoord ( deze en deze ) dus nu moet er regelmatig quiche worden gemaakt.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1007 Gepost op: 03 januari 2013, 10:54:29 »
Oeh, die zijn mooi! Ik wist niet eens dat er een webwinkel was van Dille en Kamille, dom natuurlijk, maar ik heb meteen mijn lijstje voor "nog heel heel heel erg nodige keukenspullen" erbij gepakt :-)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1008 Gepost op: 06 januari 2013, 15:15:53 »
Dank voor de atjar-antwoorden. Ik zal het zelf ook eens maken voor manlief, die vindt dat lekker :)

Na 6 weken dit toch maar eens gedaan.  Het resultaat was volgens hem heerlijk!  Hij heeft een halve kilo atjar naar binnen gewerkt :P
Want a sugarcube?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1009 Gepost op: 06 januari 2013, 16:18:59 »
In één keer?  :o

Mijn fijne: net zelf vegan boterhamworst gemaakt. Hij moet nog afkoelen maar volgens mij is het wel geslaagd :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1010 Gepost op: 06 januari 2013, 16:20:05 »


Mijn fijne: net zelf vegan boterhamworst gemaakt. Hij moet nog afkoelen maar volgens mij is het wel geslaagd :)

Wauw, hoe??

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1011 Gepost op: 09 januari 2013, 12:56:34 »
In één keer?  :o

Mijn fijne: net zelf vegan boterhamworst gemaakt. Hij moet nog afkoelen maar volgens mij is het wel geslaagd :)

 :-[ :-[2 keer...


Hebbie un receppie? :D
Want a sugarcube?

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1012 Gepost op: 11 januari 2013, 08:08:36 »
Ik had eergisteren een hele lekkere ratatouille gemaakt, met verse tomaten, courgette, gele paprika, wortel en kikkerwten. Verder alleen peper, zout, thijm, klein teentje knoflook en een beetje paprikapoeder, ik hou van de smaak van de verse groenten dus kruid een ratatouille nooit zo stevig. Had nog de helft over gisteravond, maar natuurlijk net geen zin meer in ratatouille. Ratatouille invriezen is geen succes (de courgette wordt heel eng van structuur), lang bewaren in de koelkast ook niet. Dus een transformatie-truuk, klink vies maar was verdomd lekker:
Ik heb als eerste de kikkererwten eruit geschept. Vervolgens in een aparte pan een uitje en een teen knoflook gefruit met flink wat garam masala en een beetje gewone kerriepoeder, versgemalen chilis en een beetje ketoembar. Daar de ratatouille bij gedaan, even doorgebakken, staafmixer erin tot ik een dikke, gladde saus had, en daar de kikkerwten weer bij gedaan. Het resultaat was een hele kruidige dal waar je de verse tomaat nog steeds heel goed in proefde. Nan brood en raita erbij.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar de vegan boterhamworst van M!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1013 Gepost op: 11 januari 2013, 11:29:36 »
Het was een combinatie van deze en deze. Ik had gelezen dat mensen ze een beetje te flauw vonden, dus ik had wat meer kruiden toegevoegd en in plaats van water had ik bouillon gebruikt. Hij mocht nog wel iets pittiger maar ik vond hem al erg lekker, en de textuur was goed.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1014 Gepost op: 12 januari 2013, 10:55:28 »
Ik ga 'kaas' maken, en ik ben zo benieuwd dat ik bijna niet kan wachten. Helaas moet ik dat wel, want ik moet nog een aantal voorbereidingen treffen. Ik laat nog weten hoe het resultaat is geworden maar ik ben nu al enthousiast!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1015 Gepost op: 12 januari 2013, 11:01:37 »
Ik ga 'kaas' maken, en ik ben zo benieuwd dat ik bijna niet kan wachten. Helaas moet ik dat wel, want ik moet nog een aantal voorbereidingen treffen. Ik laat nog weten hoe het resultaat is geworden maar ik ben nu al enthousiast!

Ohhh wat leuk! Hoop dat het lekker wordt. Notenkaas?
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1016 Gepost op: 12 januari 2013, 11:19:58 »
Cashewnoten inderdaad. Ik heb voor de kerst dit boek gekregen. Bijna iedereen die de recepten heeft gemaakt is lyrisch over het resultaat. Mijn eerste kazen zullen de brie en boursin zijn omdat die vrij snel klaar zijn en ik er geen rare ingrediënten voor nodig heb.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1017 Gepost op: 12 januari 2013, 11:23:20 »


Zo zouden ze er dan uit moeten komen te zien. Dat gaat mij vast niet lukken maar toch  :kwijl:

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1018 Gepost op: 12 januari 2013, 12:26:39 »
Oh wat leuk ben erg benieuwd hoe het wordt! Heb geloof ik ook eerder goede dingen over dat boek gehoord.
,,,,فلافل

Aiko

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1019 Gepost op: 12 januari 2013, 12:27:45 »
[foto]

Zo zouden ze er dan uit moeten komen te zien. Dat gaat mij vast niet lukken maar toch  :kwijl:

Ach, als je de forumkwis hebt gevolgd weet je dat wat je op de foto ziet toch deels nep is!