Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #660 Gepost op: 13 april 2014, 12:16:48 »
Die dingen zijn ook wel echt anders dan de normale dingen van de Vega Slager. Die Teriyaki stukjes hebben wel dezelfde structuur als bijv. de kipstukjes van de vega slager dus misschien zullen die beter bevallen.
Mijn ervaring met die kip/spek/rundvlees reepjes is dat het helpt om ze apart te bakken en pas op het laatst toe te voegen aan de rest van het gerecht, als je ze een tijd mee laat koken worden ze best wel taai en zompig.

Oja, ik had er inderdaad niet echt iets spannends mee gedaan. (Mee laten koken dan weer ook niet.)
Nouja, wie weet durf ik over een tijdje wel voor de herkansing , en zo niet, dan niet, ik heb al die andere artikelen die je noemde ook niet niet eens uitgeprobeerd tenslotte, dus kan nog wel even vooruit (eet niet supervaak vegameukjes anders dan tofu).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #661 Gepost op: 13 april 2014, 14:06:32 »
Die groenten vleesvervangers van de AH plakken ontzettend, vind ze niet echt lekker.

Gisteren een cous-cousburger gegeten. Smaakte rpima, maar vond het wel duur voor een handje cous-cous in een vormpje geperst. Nog steeds niet echt enthousiast van de vegan opties bij de AH dus.

Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #662 Gepost op: 13 april 2014, 22:05:25 »
vond het wel duur voor een handje cous-cous in een vormpje geperst.
Ja hè, ongelofelijk, zeker als je het vergelijkt met de prijs van een goedkope vleeshamburger. Maar ik ben wel lui genoeg om toch af en toe zo'n ding te kopen, en ik ben vast niet de enige. AH bestaat sowieso bij de gratie van onze luiheid.

Die 'groente' wokstukjes vind ik beter te pruimen als ik ze voor het bakken in kleinere stukjes scheur. Dan hebben ze naar verhouding meer knapperige buitenkant en minder zompige binnenkant, maar het blijft behelpen.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #663 Gepost op: 14 april 2014, 10:08:10 »
Ik had gisteren de linzenburger en die was best lekker, maar als ik een burger eet wil ik toch liever iets meer vlezigs en dat was dit helemaal niet. Maar toch wel handig voor af en toe denk ik.

@ Calimero: ze hebben nu ook (kip?)saté salade bij de AH!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #664 Gepost op: 14 april 2014, 12:48:58 »
Ik vind die teriyakistukjes van AH (die van Beeter) harstikke lekker! Even roerbakken en klaar. Jummie.
En ze zijn vegan.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #665 Gepost op: 14 april 2014, 14:05:30 »
@ Calimero: ze hebben nu ook (kip?)saté salade bij de AH!

Oe, da's interessant nieuws!
En gevaarlijk, mogelijk. Eens zien of ik hier niet ernstig aan verslingerd ga raken.

Is dit te vinden in de koeling bij de selleriesalade en de hummus etc?
Ik vermoed dat de AH bij mij om de hoek het niet zal verkopen (daar kwam ik qua Mora saté ook alleen maar drie soorten met dood beest tegen), maar AH Cornelis Troost heeft wel een groot assortiment, daar ga ik binnenkort maar weer eens langs dan. :)

(Sjiiiiiiet, ik wilde dus wat gezonder gaan eten. maar ik wil dit wel graag een keertje uitproberen natuurlijk.)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #666 Gepost op: 14 april 2014, 14:10:53 »
Bij 'mijn' AH staat het in het schap met alle vleesvervangers, en dan helemaal onderaan.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #667 Gepost op: 14 april 2014, 19:32:34 »
Gisteren eens goed bij onze AH gekeken, daar hadden ze de 3 soorten vegetarische salades. Voor 1,89, dat is net zo duur als bij de Jumbo?
Verder zag ik nog vivera sausijzenbroodjes, iemand die al geprobeerd?
Er waren ook twee burgers en twee cordon blues van een merk dat ik nog niet kende, iets van Kolen ofzo?

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #668 Gepost op: 18 april 2014, 08:36:04 »
AH heeft sinds kort ook enkele nieuwe producten.
-AH Groente wokstukjes vegetarisch (vega kip)
-AH Groente roerbakreepjes vegetarisch (vega runderreepjes
-AH Groente maaltijdblokjes vegetarisch (vega gerookt spek)


o en ik zie ook dit net
-Valess Saucijzenbroodje (€1,99, 2 stuks)
www.valess.nl/onze-producten/valess-filet-marrakech.aspx

www.ah.nl/appie/producten/vlees-kip-vis-vega/vega-vleesvervangers?ah_campaign=intern&ah_mchannel=appieweb&ah_source=categoryvleeskipvisvega&ah_linkname=meer-vegetarisch.201411.category&ah_fee=0

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #669 Gepost op: 18 april 2014, 08:44:45 »
In de grote Albert Heijn even gekeken of ik vegasatésalade zag liggen, maar ik zag alleen kipsatésalade. Aangezien die er in minstens zes variëteiten te vinden was, neem ik aan dat ze vast ook wel vega hebben, maar daar moet ik dan misschien een keer even een mannetje voor aanspreken. Onderin het vegameukvak (waarin ik idd ook de teriyakistukjes spotte) lag het in elk geval niet.
Ik heb wel een bakje Mora veggiesaté in de vriezer liggen nu. :)
« Laatst bewerkt op: 18 april 2014, 09:14:55 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #670 Gepost op: 18 april 2014, 11:29:49 »
Albert Heijn zou binnenkort ook Vivera We love nature worstjes moeten verkopen. Het zal mij benieuwen. :)
Groetjes, Antje

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #671 Gepost op: 18 april 2014, 11:46:59 »
Bij mijn AH liggen ze al.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #672 Gepost op: 18 april 2014, 13:11:37 »
Naar de saucijzenbroodjes van Valess ben ik ook benieuwd!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #673 Gepost op: 18 april 2014, 15:25:59 »
Albert Heijn zou binnenkort ook Vivera We love nature worstjes moeten verkopen. Het zal mij benieuwen. :)

Alleen een beperkt aantal AH's heeft ze. Op de site van Vivera staat een lijst. In Almere is het maar één AH die ze heeft, een franchiser. Bij deze AH hebben ze ook de Koolen champignonburgers. Die heb ik ook gelijk meegenomen.

http://www.vivera.com/albert-heijn/
« Laatst bewerkt op: 18 april 2014, 15:31:43 door Monica »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #674 Gepost op: 18 april 2014, 20:51:03 »
Vandaag extra opgelet bij het vegaschap in de relatief grote, maar geen XL zijnde AH in de buurt. Op de saucijzenbroodjes na ligt al het nieuws wat jullie noemen er allemaal geloof ik :D
Niet alles spreekt me aan, ik zou stiekem best een paar producten willen inruilen om die rookworst het hele jaar te kunnen kopen.
Ja, luxeproblemen, ik weet het  :P
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #675 Gepost op: 19 april 2014, 11:43:45 »
Saucijzenbroodjes van Valess heb ik gevonden bij AH XL, Pampusweg 13, 1398 PT Muiden

Het smaakt zeker wel goed. Maar de Saucijzenbroodje van de vegetarische slager blijft de beste.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #676 Gepost op: 19 april 2014, 13:42:32 »
Hier lagen de saucijzenbroodjes wel, maar ik houd niet zo van saucijzenbroodjes. De andere producten lagen er niet.
Wij hebben wel andere etenswaren gekocht, waaronder silken tofu. :)
Groetjes, Antje

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #677 Gepost op: 23 april 2014, 10:48:15 »
De Teriyakistukjes van AH komen uit dezelfde fabriek als de kipstuckjes van DVS (namelijk Beeter).

En ze zijn LEKKER. De kipstuckjes (zonder saus) staan op eenzame hoogte qua structuur en smaak, maar ik moet ervoor omfietsen, dus de teriyakistukjes zijn een goed alternatief.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #678 Gepost op: 23 april 2014, 11:22:29 »
De Valess saucijzenbroodjes zijn best lekker. Hadden voor mij wat pittiger en dikker gemogen. De vegakipkerrie vond ik redelijk, de stukjes 'kip' waren nogal stevig. Geen idee of dat met echte kipkerrie ook zo is?


Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #679 Gepost op: 23 april 2014, 22:28:22 »
Bij Albert Heijn To Go: een blauwe kaassalade met sinaasappeldressing. Volgens mij nieuw. Op de verpakking duidelijk vermeld dat er vegetarisch stremsel in de kaas zit  :D Cool. De salade was vers, fris en lekker. Met o.a. druiven en selderij, walnoot. Zelfs de dressing was oké, niet sinaasappelig, maar ook minder plakkerig dan normaal. De blauwe kaas was niet heel sterk maar dat vond ik niet zo'n probleem.

Ik proefde laatst ook nieuwe salade met soja- of tuinboontjes en rode quinoa (overigens een andere quinoasalade dan waar ik in februari over rapporteerde), die was ook niet verkeerd, wel machtig, maar prima (in een klein bakje). Er zat wel rode ui ofzo in, dat was iets minder. Ik zag ook een nieuwe linzensalade liggen met geitenkaas, maar die zag er niet heel mooi uit, toch ben ik er wel benieuwd naar. Lijkt alsof ze e.e.a. van Exki of Marqt of Marks & Spencer. hebben afgekeken.
« Laatst bewerkt op: 23 april 2014, 22:31:38 door Selly »
,,,,فلافل