Vegatopia Forum

Portugal

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Re:Portugal
« Reactie #60 Gepost op: 30 december 2006, 21:57:09 »
Mooi, dankuwel.

Ik heb er vertrouwen in dat het allemaal goed komt. M'n vrienden die meegaan zijn geen vegetariër maar willen zich desnoods "opofferen". :)

Offline leonoor

  • **
  • 24
  • Geslacht: Vrouw
Restaurants Algarve?
« Reactie #61 Gepost op: 23 januari 2007, 00:40:50 »
In april ga ik naar de Algarve: huisje in Loule-Sao Bras.
Wie heeft goede restaurant-tips?
Vorig jaar hadden we een huisje in de buurt van Tavira, en ik bleek gedoemd tot het eten van omeletten, tot op de laatste dag,een geweldig restaurantje met veel vegetarisch op de kaart....maar dat wordt nu iets te lang rijden. Wie heeft tips voor mij?

Leonoor :)

« Laatst bewerkt op: 24 januari 2007, 10:38:27 door J@n »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #62 Gepost op: 04 september 2007, 13:28:27 »
Ik ben net terug van drie weken Portugal; wat is dat land geweldig voor vegetariers zeg! Sowieso zitten er in Lissabon echt belachelijk veel vegetarische restaurants (waar je vaak een buffet hebt dus je kan zoveel opscheppen als je wilt  :hungry: :bloos:). Er zitten verder heel veel kleine natuurwinkeltjes waar je allerlei lekkere dingen kunt kopen en zelfs in supermarkten hebben ze vaak wel een redelijk aanbod aan vegetarische dingen.
Ik ben in een aantal wat kleinere steden geweest en ook daar zaten soms vegetarische restaurants. Alleen in de kleine dorpjes wordt het wel moeilijker denk ik, maar goed we kookten meestal zelf en het vinden van ingredienten was in ieder geval geen probleem.

Offline leonoor

  • **
  • 24
  • Geslacht: Vrouw
Algarve, natuurvoedingswinkels
« Reactie #63 Gepost op: 01 maart 2008, 18:03:34 »
wie kent Tavira in de Oost-Algarve, en weet of er een (natuurvoedings ?) winkel te vinden is, waar vleesvervangers te koop zijn.
Ik ga een maand op vakantie en elke dag uit eten in een Portugees restaurant is echt niks voor vegetariers!
Tips zijn welkom!

Offline leonoor

  • **
  • 24
  • Geslacht: Vrouw
Algarve vegetarisch restaurant
« Reactie #64 Gepost op: 29 mei 2008, 23:59:18 »
Ik heb een heerlijk vegetarisch restaurant ontdekt in de Oost-Algarve. In Sao Bras de Alportel zit een Belgisch echtpaar dat het restaurant Savoy runt. Zij staat in de keuken en maakt wat je lekker vindt. Hij weet wat lekkere drankjes zijn. Super en een bezoek zeker waard! Er zijn meer goede restaurants waar vegetariers goed terecht kunnen. Je moet ze weten te vinden....

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Portugal
« Reactie #65 Gepost op: 16 maart 2009, 22:59:01 »
Wij gaan in mei naar Lissabon!  8)
Ik heb een (naar het lijkt) superleuk appartement geboekt dat heel dicht bij Restaurante Oriente Chiado is. Dus dat restaurant ga ik zeker uitproberen. Als jullie nog nieuwe tips of ervaringen hebben die nog niet in deze draad staan, dan zijn ze van harte welkom!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #66 Gepost op: 17 maart 2009, 08:44:57 »
Oriente is erg goed. Ik zal mijn vriend even vragen welke andere restaurants de moeite waard zijn want ik ben het alweer vergeten (hij is half portugees).

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Portugal
« Reactie #67 Gepost op: 17 maart 2009, 20:12:34 »
Oriente is erg goed. Ik zal mijn vriend even vragen welke andere restaurants de moeite waard zijn want ik ben het alweer vergeten (hij is half portugees).

Oh tof! Dankjewel!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Portugal
« Reactie #68 Gepost op: 18 maart 2009, 16:52:49 »
Ja die vond ik in 2005 ook erg goed. En het is echt handig met een goede lijst resto´s op zak te gaan want anders is het lastig dingen te vinden.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Portugal
« Reactie #69 Gepost op: 07 mei 2009, 20:57:50 »
Net net net terug van een supervakantie in Lissabon. Wat is het daar leuk zeg en wat zijn de mensen ontzettend aardig!

En vegetarisch uit eten in de stad ging helemaal prima. Met wat hulp van happy cow en de Time Out guide kwamen we er prima uit, zonder gedoe. En nagenoeg iedereen sprak Engels en bood mij aan de kaart te vertalen als ik het Portugees niet begreep.

Wij aten bij:

- Terra. Een helemaal vega restaurant met buffet. Heel aardige mensen en lekker eten voor een keurige prijs. Een echte aanrader! Het is een grote zaak waar je in een mooie tuin heel gezellig kunt zitten.
- Een Indiaas-Nepalees restaurant: Everest Montanha in Rossio. Daar hebben ze veel vegetarische keuze. Ik at een Birjani en die smaakte me goed.
- Dag drie aten we bij Royale Cafe. Daar kun je leuk in de tuin zitten. Jong publiek. Een of twee vegetarische keuzes op de kaart. Lekker eten.
- Een geweldige pizzeria in Barrio Alto. Ik weet helaas de naam niet meer, maar we aten er de beste pizza ooit. Ik denk dat hij zat op de Rua do Norte.
- En de laatste dag aten we bij Oriente. DE aanrader volgens iedereen. Nou, dat is het niet meer!  :-X Ik weet niet wat er gebeurd is daar, maar wij kwamen van een koude kermis thuis. De eigenaar was eng en onvriendelijk (de enige onvriendelijke Portugees die we hebben ontmoet) en het eten was echt echt niet lekker. Totaal smakeloos, oud, droog. Eigenlijk was het gewoon vies! De groenten die er waren die waren totaal kapotgekookt, de seitan was heel erg taai en heel zout, de linzen- en kikkererwtensalades waren gortdroog en smakeloos. Zo jammer en zo zonde van de reputatie. Ik zou het je niet aanraden. Wij waren er na 20 minuten weer weg. En we waren ook de enige gasten (om 20.30 uur 's avonds).

Aanraders wat ons betreft:

Pois, café voor heerlijke broodjes
Café A Brasileira voor heerlijke Bica (espresso) en Pasteis de Belem
Café Vertigo op de Travessa do Carmo. Erg leuk om te lunchen, veel verse sapjes en vega broodjes. En aardige mensen!

Selly had het over Alfaia in Barrio Alto. Daar hebben ze tegenwoordig geen vega eten meer. Maar aan de overkant in de steeg hebben ze een wijnbar waar je heel leuk op straat op krukjes kunt zitten, wijn kunt drinken en kaas kunt eten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Portugal
« Reactie #70 Gepost op: 09 mei 2009, 09:36:52 »
Net net net terug van een supervakantie in Lissabon. Wat is het daar leuk zeg en wat zijn de mensen ontzettend aardig!

Wat stom dat die Oriente zo achteruit is gegaan. Misschien een nieuwe eigenaar ofzo? Waardeloos! En jammer dat Alfaia geen veggie meer heeft. Maar gelukkig heb je weer een hoop nieuwe tips  :)
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #71 Gepost op: 09 mei 2009, 13:20:54 »
Hmm wat stom van Oriente, en wat stom dat ik vergeten ben om je meer tips te geven maar zo te zien is het wel goed gekomen.
Het is overigens niet zo vreemd dat je de enige bent om 20.30, volgens mij gaan ze pas om 20.00 open ook ;)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Portugal
« Reactie #72 Gepost op: 09 mei 2009, 13:29:53 »
Ik had Lotus nog niet genoemd, is van dezelfde Chef als Oriente. Wij vonden het wel wat minder dus als Oriente nu slecht is dan vraag ik me af hoe het met Lotus gesteld is....

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Portugal
« Reactie #73 Gepost op: 09 mei 2009, 15:46:40 »
Hmm wat stom van Oriente, en wat stom dat ik vergeten ben om je meer tips te geven maar zo te zien is het wel goed gekomen.
Het is overigens niet zo vreemd dat je de enige bent om 20.30, volgens mij gaan ze pas om 20.00 open ook ;)

In de andere restaurants waar wij aten zaten we nooit alleen om ca 21.00 en daar zaten naar mijn idee ook locals tussen. Of dan liep het totaal vol terwijl we er net zaten. Da was hier niet het geval.

Toen ik de (vermoedelijke) eigenaar van Oriente vertelde dat ik zulke goede verhalen over zijn restaurant had gehoord (dat was voor ik het eten had gezien en geproefd) reageerde hij heel apart. Niet zo van 'oh wat leuk' of 'I get that a lot' maar meer van 'Oh, eh, mwa, sja'. Haha, nu snap ik waarom! ;-)

wietzevenema

Re:Portugal
« Reactie #74 Gepost op: 07 juni 2010, 12:43:58 »
Net terug van een vakantie in Porto. Heerlijk vlees/visloos gegeten bij Indisch restaurantThali aan de Rua de Fabrica 34, een zijstraat van de Avenida Aliados in het centrum van Porto.
www.thali.com.pt
Schetst onze verbazing dat we in het Nederlands werden ontvangen! De ober/eigenaar had 2 jaar in Nederland  gewerkt.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Portugal
« Reactie #75 Gepost op: 07 juni 2010, 13:05:03 »
Op de een of andere manier krijg ik hier de reclamekriebels van. Iemand die als eerste en enige bericht een uiterst positieve restaurantrecensie plaatst...

Re:Portugal
« Reactie #76 Gepost op: 07 juni 2010, 13:19:28 »
Op de een of andere manier krijg ik hier de reclamekriebels van. Iemand die als eerste en enige bericht een uiterst positieve restaurantrecensie plaatst...

Ach, je komt als vegetariër net terug uit Portugal, en zoekt enthousiast met Google op "vegetarisch eten portugal".
Je klikt "I'm feeling lucky", en rara waar kom je dan uit?
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2010, 13:26:44 door @ñarchist »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Portugal
« Reactie #77 Gepost op: 07 juni 2010, 14:50:37 »
Het is wel zo dat het lastig schijnt te zijn in Porto om veggie eten te krijgen.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Portugal
« Reactie #78 Gepost op: 07 juni 2010, 15:25:09 »
Dat geloof ik direct, maar het gaat mij om de manier waarop.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Portugal
« Reactie #79 Gepost op: 07 juni 2010, 15:32:42 »
Dat geloof ik direct, maar het gaat mij om de manier waarop.

Als je heel enthousiast bent, wil je het waarschijnlijk graag delen (zoals @n aangeeft). Ik en de andere moderators denken daarom dat het geen reclame is.