Vegatopia Forum

Zelf sap persen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #100 Gepost op: 15 augustus 2009, 19:04:12 »
op de markt in rotterdam vandaag een kistje  :o frambozen (lees 12!! doosjes) gekocht voor zeer weinig.. (lees 3 euro )damnn wat komt daar een sap uit en lekker  :-[
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #101 Gepost op: 15 augustus 2009, 22:11:02 »
Hier kost 1 doosje 3 euro!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!?

In de allerhande stonden allerlei receptjes voor frambozen, of heb je ze allemaal tot sap vernietigd?

Aiko

Re:Zelf sap persen
« Reactie #102 Gepost op: 15 augustus 2009, 22:56:07 »
Hier kost 1 doosje 3 euro!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!?

Persoonlijk lijkt mij dat erg eng, zulk goedkoop fruit. Zeker iets delicaats als frambozen, daar zal toch wel het een en ander aan spul gebruikt zijn om ze voorspoediger te laten rijpen, te conserveren na het plukken en om ze te laten glimmen om het in grote hoeveelheden maar verkoop te houden?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Zelf sap persen
« Reactie #103 Gepost op: 15 augustus 2009, 23:15:17 »
Nou ja, ze heeft het dus om 7 uur 's avonds gepost en niet om half 10 's ochtends. Dan kan ze het nog om half 5 gekocht hebben omdat de kraam er van af wou omdat het het weekend niet ging overleven.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #104 Gepost op: 16 augustus 2009, 14:02:19 »
idd we hebben ze om 5 voor 4 gekocht en toen was meneer los.

boosjes die over waren van de sap omdat we dachten die eten we morgen los op hebben het dus idd ook niet overleefd. (warmte en een autoritje vinden ze echt niet leuk)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #105 Gepost op: 16 augustus 2009, 14:03:52 »
Lijntje heb je nog peren over?  :angel:
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #106 Gepost op: 16 augustus 2009, 14:26:20 »
zal zo wat voor je rapen  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

kee2

Re:Zelf sap persen
« Reactie #107 Gepost op: 16 augustus 2009, 22:19:21 »
Hallo allemaal,

Zit hier met genot deze topic te lezen. Ik heb zelf ook al een jaar ofzo een Philips sapcentrifuge in de kast staan, maar gebruik hem zelden. Als ik dit zo lees, krijg ik toch wel weer zijn om 'm tevoorschijn te toveren.
Maar 1 vraagje: hoe lang bewaren jullie het sap? Ik lees namelijk in een bericht dat het sap 's avonds wordt geperst, zodat het de volgende dag meegenomen kan worden naar het werk. Ik dacht dat je het sap altijd meteen moest opdrinken?
Want ik kan wel een liter sap persen, maar dat krijg ik natuurlijk nooit in 1 keer weggestouwd.

Dank alvast.
Groetjes, Geeske

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #108 Gepost op: 16 augustus 2009, 22:25:45 »
Hoi Geeske,
Het allergezondst is meteen opdrinken, maar het kan geen kwaad het de volgende dag op te drinken hoor.
Wel even afgedekt bewaren, maar ik bewaar van die glazen smoothieflesjes om mn eigen sapjes in te gieten.

Anders kun je het ook invriezen, dat doe ik ook wel eens.
Of gewoon wat minder maken ;)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Zelf sap persen
« Reactie #109 Gepost op: 16 augustus 2009, 23:17:43 »
Het allergezondst is meteen opdrinken, maar het kan geen kwaad het de volgende dag op te drinken hoor.

Inderdaad. En één de vitaminen die het snelst verdwijnen is vitamine C.  Maar vitamine C is  - o.a omdat het in veel producten als bewaarmiddel wordt gebruikt - een zeer zeldzaam verschijnsel in België en Nederland, dus wat verlies op dat gebied is niet zo erg.

Re:Zelf sap persen
« Reactie #110 Gepost op: 16 augustus 2009, 23:19:49 »
Tekort? Gebrek? Deficiëntie?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Zelf sap persen
« Reactie #111 Gepost op: 16 augustus 2009, 23:56:38 »
Tekort? Gebrek? Deficiëntie?

Oeps, maar inderdaad één van die drie.  :bloos:

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #112 Gepost op: 24 augustus 2009, 19:18:32 »
Ik had vandaag appel/sinaasappel/perziksap. Erg lekker. Maar ergens las ik dat je de perziken er heel in kunt doen; dit raad ik af want die pit over die zeef maakt wel zo'n klereherrie.

Schanulleke

Re:Zelf sap persen
« Reactie #113 Gepost op: 04 november 2009, 16:43:13 »
Ik kan deze week een wereld aan appelsap persen. Ik heb namelijk een zak bio-elstar-appels gewonnen bij de biowinkel! ;D Er was een soort feestweek aan de gang in de winkel (geen idee waarom, maar dat terzijde) en alle klanten mochten na het afrekenen een zwieper geven aan een draaiend rad. Zo ook Schanulleke. In sommige vakjes stond een plaatje van een product dat je kon winnen (o.a. appelmoes, eieren, pannenkoekenmeel). Er waren ook vakjes met 'Helaas...' erop en een paar vakjes met 'Doos met verrassing'. Ik gaf dus een flinke zwieper en ging er al vanuit dat ik niks zou winnen (hoezo doemdenker?), maar... blijft dat rad me daar niet steken bij 'Doos met verrassing'? :cheer: Er stonden allemaal identieke dozen met onbekende inhoud waarvan ik er eentje aan mocht wijzen. Nou, ik heb de eerste de beste gepakt en die bleek nog best zwaar te wezen. En dat was dus een zak biologische Elstars van anderhalve kilo. Schanulleke blij blij blij! Ik heb nu genoeg appels voor een weeshuis, want ik had net mijn fruittas afgerekend en daar zaten ook appels in. Mocht ik dus onzin gaan uitkramen op dit forum, dan weten jullie dat ik onder invloed ben van appelsap. :dansen:

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #114 Gepost op: 04 november 2009, 20:57:33 »
Even tussendoor een leuk verhaal geinspireerd op het voorgaande; toen mijn opa en zijn broer nog jonge jongetjes waren (en nog leefden), zijn ze ernstig verbrand geraakt. Zodoende zaten ze beiden van top tot teen in het verband, met alleen gaten voor mond en ogen. Ze konden niet kauwen dus kregen ze appelsap, die ze in de vensterbank neerzette. Waar de zon op scheen. Dat ging gisten.

Vervolgens zijn ze stomdronken van de appelsap (het kan dus, schanulleke) en als mummies 'verkleed' over de kinderafdeling van het ziekenhuis gaan 'spoken'.
M'n opa kon altijd zo fijn lachen als hij dat verhaal vertelde.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Zelf sap persen
« Reactie #115 Gepost op: 04 november 2009, 21:57:03 »
Ter inspiratie een hele mooie.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #116 Gepost op: 02 december 2009, 12:50:57 »
Ik merk dat ie al een maand ongebruikt op mijn kast staat stof te vangen  :(
Dat kan natuurlijk niet &alleen appel of peren appel-sap vind ik niet spannend genoeg...

iemand wel eens manderijntjes geprobeerd?? of iemand nog andere seizoenstips??
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #117 Gepost op: 02 december 2009, 15:24:26 »
Mandarijntjessap is heel lekker.
Misschien inderdaad een seizoensdrankje mixen. Ga ik even over nadenken wat daar allemaal in zou kunnen.

(Gesapcentrigfugeerde stoofpeertjes  ;D )
Wellicht een gat in de markt, maar ik ga het niet proberen.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #118 Gepost op: 02 december 2009, 15:32:24 »
hmmm eens kijken wat lijn bedenken kan... net een fles peren-appel-frambozensap op van de appie.. en blijft t gek vinden dat daar pitjes inzitten.. die horen er niet in  :-\
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zelf sap persen
« Reactie #119 Gepost op: 02 december 2009, 15:34:38 »
Owwhh die is zo lekker.
Nooit last gehad van de pitjes, komt van de frambozen ofzo. Wacht, nee dat kan niet. Hmmmm.