Vegetarisch - voor iedereen > Vegetarische producten

Biologische winkels

(1/12) > >>

koekje:
Hier in de omgeving zijn een aantal biologische winkels, sommigen van een keten, andere niet. Meestal ga ik naar de Natuurwinkel, want die is het dichtste bij. Maar op het Beukenplein zit Ekodis, op de Vijzelgracht of -straat Organics for you en op de Weteringschans Biomarkt, die zijn ook niet te ver weg en vanuit hier makkelijk bereikbaar het OV.

Nu had ik al het idee om binnenkort eens een bezoekje te brengen aan Ekodis, want daar schijnen ze wel lavendelhoning en poedersuiker in zak te hebben, itt de Natuurwinkel hier om de hoek.

Hebben al die verschillende biowinkels eigenlijk allemaal een duidelijk verschil in assortiment, zodat het voor mij de moeite is om er eens naartoe te gaan? Of is het eigenlijk allemaal veel van hetzelfde?

Ik vind biologische winkels wel heel leuk, boodschappen doen sowieso, maar daar helemaal. Ik krijg er altijd extra zin in koken van en ook altijd honger  :)

@rno:
Een aantal jaren geleden hadden we een natuurwinkel op een prachtige locatie midden in het centrum. Toen verhuisde de winkel een paar honderd meter verderop, naar een minder aantrekkelijke locatie. En enkele maanden later was de winkel weg.

Nu moeten we naar een industrieterrein. Maar je kan daar in ieder geval (gratis) parkeren.

Ook een reformwinkel is uit het centrum "weggepest". Mooie locatie, redelijke prijs. Vervolgens wordt het gebied afgebroken om plaats te maken voor een flitsend dure locatie. Voor de winkel is echter geen plaats meer. En nergens anders is het nog betaalbaar.

Maartje!:
Maar het woord 'reformwinkel' suggereert ook dat het niet de plek is die Koekje zoekt. Tenzij ze de geur van rijstwafels mist.

Ookeenseenanderenaam:

--- Citaat van: @rno op 19 maart 2010, 19:57:02 ---Ook een reformwinkel is uit het centrum "weggepest". Mooie locatie, redelijke prijs. Vervolgens wordt het gebied afgebroken om plaats te maken voor een flitsend dure locatie. Voor de winkel is echter geen plaats meer. En nergens anders is het nog betaalbaar.

--- Einde van citaat ---

In Den Haag zit sinds een jaar of twee de EkoPlaza in het centrum, in de grote kelderruimte van de nieuwbouw-bioscoop. Nu zal EkoPlaza wel eerder een grote keten zijn dan een 'reformwinkeltje', maar er is daar in ieder geval ruimte voor eko en / of bio.

koekje:
Ik ben vandaag dan eindelijk bij Ekodis geweest, want ik was in de buurt.
Het viel een beetje tegen. De verpakkingen van 30 eieren voor weinig geld waren nergens te bekennen, net als de poedersuiker in zak. Ze hadden er wel lavendelhoning en lekker appelsap (nergens een keurmerk dat het bio/eko of demeter is te zien op de fles).
De winkel zelf was rommelig en viezig en niet helemaal logisch ingedeeld. Ondank dat het er niet heel erg naar rijstwafels rook, heb ik wel het idee dat het meer een reformwinkel of Marokkaanse buurtsuper is dan een biologische winkel. De webshop met bezorgservice is wel erg handig voor als het nog eens heel hard gaat sneeuwen of ik anderzijds met de pootjes omhoog lig en de deur niet uitkan.
Ik denk dat de dingen die ik van de biologische winkel normaliter haal, gewoon bij de dichtsbijzijnde natuurwinkel blijf halen. En lavendelhoning dan daar.

Binnenkort eens naar Biomarkt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie