Vegatopia Forum

Cafe Kadijk - Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #20 Gepost op: 03 augustus 2011, 09:30:26 »
O, wat grappig, als L niet met Orontes op de proppen was gekomen, waren we gisteren daar ook gaan eten!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #21 Gepost op: 18 augustus 2012, 10:52:17 »
Gister bij Kadijk, de hele avond op het terras gezeten. Heerlijk! Eerst kwam er emping en toen at ik tofu/tempeh-sateh, met heel lekkere pinda- en ketjapsaus, gado gado, atjar en lekkere rijst en hele goeie seroendeng (14,50 kostte het). En nog meer emping. Aardige bediening ook. En ze hebben nog steeds Betjemanthee.
En er zat een Maartje-look-a-like op het terras.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #22 Gepost op: 18 augustus 2012, 11:37:13 »
Maar ik was het niet, ik had een fietstochtje naar een niet nader te noemen woonwarenhuis en schrokte daarna bij Toscana een pizza calzone (mét extra gorgonzola) naar binnen.
This is between me and the vegetable!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: 03 maart 2013, 00:20:11 »
's avonds naar kadijk. Heel vriendelijke mensen, leuke kat, een lekker glaasje rosé, en een gigantisch bord eten. Goed dat ik veel honger had, anders had ik het niet opgekregen. Nu heb ik enkel wat rijst laten liggen... Allemaal heel zwaar, wel.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2013, 19:38:12 door Selly »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #24 Gepost op: 29 juli 2013, 19:43:50 »
Gister bij Kadijk.
Ik had flink honger, dus nam weer eens een vega Indisch bordje (dat vind ik normaal te veel). Erg lekker: vrij veel eiwit-dinges: heel pittige tofu, gebakken zoetige tempeh, een gekookt eitje, nog een quorn- of lupineachtig iets met wat kerrie, en tofu/tempé saté, verder een bakje groenten (knapperige groenten als peultjes, mini maiskolfjes maar ook leuke paddenstoeltjes) in een aromatische kerriesaus en komkommeratjar, goede rijst, lekkere seroendeng, emping. Het viel me op dat op het niet-vega bordje gado gado zat, dus ik vond het gek dat het vega bordje dat niet ook had (ipv de groenten in kerriesaus) maar vond die groenten in kerriesaus erg lekker, dus geen klachten. Ik dacht dat het bordje 17,50 was, maar op de online menukaart staat 18,50.
Bediening was oké.

We zaten op het terras, eerst op de vaste stoeltjes heel dicht bij de deur, maar daar rook het een beetje naar riool, dus zodra er plek was vlug
bij een tafeltje iets verderop.

Edit: hé het gadogadoverhaal was in 2009 ook al zo las ik. Hm.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2013, 19:46:43 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #25 Gepost op: 02 augustus 2013, 15:42:06 »
Gister bij Kadijk.
Ik had flink honger, dus nam weer eens een vega Indisch bordje (dat vind ik normaal te veel). Erg lekker: vrij veel eiwit-dinges: heel pittige tofu, gebakken zoetige tempeh, een gekookt eitje, nog een quorn- of lupineachtig iets met wat kerrie, en tofu/tempé saté, verder een bakje groenten (knapperige groenten als peultjes, mini maiskolfjes maar ook leuke paddenstoeltjes) in een aromatische kerriesaus en komkommeratjar, goede rijst, lekkere seroendeng, emping. Het viel me op dat op het niet-vega bordje gado gado zat, dus ik vond het gek dat het vega bordje dat niet ook had (ipv de groenten in kerriesaus) maar vond die groenten in kerriesaus erg lekker, dus geen klachten. Ik dacht dat het bordje 17,50 was, maar op de online menukaart staat 18,50.
Bediening was oké.

We zaten op het terras, eerst op de vaste stoeltjes heel dicht bij de deur, maar daar rook het een beetje naar riool, dus zodra er plek was vlug
bij een tafeltje iets verderop.

Edit: hé het gadogadoverhaal was in 2009 ook al zo las ik. Hm.

Misschien komt het doordat er ook niet vega kroepoek zit bij "gado gado"? In kroepoek zit meestal vis in. Verder ben ik niet bekend met deze tentje. Is wel inderdaad raar, als ze dit niet 100% vega klaar hebben gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2013, 15:45:06 door Dennis23 »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #26 Gepost op: 02 augustus 2013, 16:03:27 »
Gister bij Kadijk.
Ik had flink honger, dus nam weer eens een vega Indisch bordje (dat vind ik normaal te veel). Erg lekker: vrij veel eiwit-dinges: heel pittige tofu, gebakken zoetige tempeh, een gekookt eitje, nog een quorn- of lupineachtig iets met wat kerrie, en tofu/tempé saté, verder een bakje groenten (knapperige groenten als peultjes, mini maiskolfjes maar ook leuke paddenstoeltjes) in een aromatische kerriesaus en komkommeratjar, goede rijst, lekkere seroendeng, emping. Het viel me op dat op het niet-vega bordje gado gado zat, dus ik vond het gek dat het vega bordje dat niet ook had (ipv de groenten in kerriesaus) maar vond die groenten in kerriesaus erg lekker, dus geen klachten. Ik dacht dat het bordje 17,50 was, maar op de online menukaart staat 18,50.
Bediening was oké.

We zaten op het terras, eerst op de vaste stoeltjes heel dicht bij de deur, maar daar rook het een beetje naar riool, dus zodra er plek was vlug
bij een tafeltje iets verderop.

Edit: hé het gadogadoverhaal was in 2009 ook al zo las ik. Hm.

Misschien komt het doordat er ook niet vega kroepoek zit bij "gado gado"? In kroepoek zit meestal vis in. Verder ben ik niet bekend met deze tentje. Is wel inderdaad raar, als ze dit niet 100% vega klaar hebben gemaakt.

Ha nee, althans, het mooie is juist dat ze altijd emping over de vegaschotel mikken, en garnalenkroepoek over de niet-vega schotels. Maar misschien zit er trassi in de pindasaus van de gado gado als die niet in het vegabordje wordt geserveerd. Komt in elk geval zorgvuldig over.
Ik heb bij een wel vegaschotel ook wel eens wel gado gado gehad daar, maar dat was meer gado-gado-achtig, ze wisselen sowieso wel met hun recepten.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #27 Gepost op: 22 oktober 2014, 15:12:34 »
Wou altijd al eens naar Kadijk, en gisteren was ik jarig, dus mocht ik kiezen wat ik wilde. :)

Lekker gegeten. Wel dom geweest om voor het Indisch bordje nog een hapje vooraf te nemen, dus het was veel te veel. Lekker IPA-bier van het Ei erbij.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #28 Gepost op: 23 oktober 2014, 10:37:40 »
Wou altijd al eens naar Kadijk, en gisteren was ik jarig, dus mocht ik kiezen wat ik wilde. :)

Lekker gegeten. Wel dom geweest om voor het Indisch bordje nog een hapje vooraf te nemen, dus het was veel te veel. Lekker IPA-bier van het Ei erbij.

oe lekker!
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #29 Gepost op: 23 oktober 2014, 18:37:16 »
Oe, het is brouwerij het IJ, ik was in de war omdat ze ook Paasij hebben ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Cafe Kadijk - Amsterdam
« Reactie #30 Gepost op: 11 juli 2015, 17:25:56 »
Gisteren een Indisch bordje gegeten bij café Kadijk. Lekker hoor.  :yummie: Weer dezelfde elementen als in 2013. En ze hadden Vedett Wit.
,,,,فلافل