Mei 25, 2013, 12:30:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kookworkshop Variatie in de Keuken.

Koken Vintage Russische salade - Budgetkoken: Shakshuka - Mueslirepen met kersen en pistachenoten
Producten Muesli, ontbijt om van te smullen - La Veganista - Gespot: gerookte olijfolie
Actueel Niet vergeten: vergeten groente - Kookworkshop Variatie in de Keuken - De Groene Gault & Millau en de beste groentekok 2014
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 463 464 465 [466] 467 468 469 ... 645   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat eten we vandaag?  (gelezen 375883 keer)
1 Lid en 3 gasten bekijken dit topic.
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #9300 Gepost op: Februari 27, 2012, 20:34:18 »

radicchio-risotto,

Honger! Wil jij daar toevallig het recept van opschrijven?
Op zich wel, maar ik denk dat ik dan de Italiaanse puristenpolitie én de Hollandse culisnobmaffia over me heen krijg...

Hm hufters zijn dat.

,,,,فلافل
Dot
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #9301 Gepost op: Februari 27, 2012, 20:40:45 »

Couscoussalade met geroosterde groenten.

Vandaag weer en een gekookt eitje erbij. Sinaasappel toe.

Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan
Maartje!
Dol op lieverkoekjes en heeft Speciale Krachten
Mega-forummer

« Antwoord #9302 Gepost op: Februari 27, 2012, 20:54:18 »

radicchio-risotto,

Op zich wel, maar ik denk dat ik dan de Italiaanse puristenpolitie én de Hollandse culisnobmaffia over me heen krijg...

Hm hufters zijn dat.
Och, sinds ik een Italiaan ontmoette die zijn groenten het liefst doordgekookt en zijn koffie het liefst filter heeft neem ik die eerste groep niet meer zo serieus. En die tweede groep, daar heb ik zelf een pasje van.

This is between me and the vegetable!
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #9303 Gepost op: Februari 27, 2012, 21:23:06 »

radicchio-risotto,

Hm hufters zijn dat.
Och, sinds ik een Italiaan ontmoette die zijn groenten het liefst doordgekookt en zijn koffie het liefst filter heeft neem ik die eerste groep niet meer zo serieus. En die tweede groep, daar heb ik zelf een pasje van.

Maar wat gaat er eigenlijk in dat niet door de beugel kan? Ik zie jou toch geen pot Boursin door de risotto roeren. Om maar wat te noemen.

Trouwens: ik at (omdat wat ik at weinig bleek te zijn) vandaag ook nog een fruitsalade met grapefruit en sinaasappel waar ik ook nog gedroogde vijg, in hele kleine stukje gesneden, in deed. Die combi bleek wonderwel erg lekker.

,,,,فلافل
Maartje!
Mega-forummer

« Antwoord #9304 Gepost op: Februari 27, 2012, 21:52:32 »

Ik roer niet en heb nog nooit opgezocht wat je 'hoort' te doen met radicchio voordat het in de risotto gaat.
En, nee, geen boursin, maar wel een restje ricotta. Dat (dat restje ricotta) is natuurlijk op zich al genoeg om het geheime culisnobmaffiapasje te leren...

Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #9305 Gepost op: Februari 27, 2012, 22:16:15 »

Ik roer niet en heb nog nooit opgezocht wat je 'hoort' te doen met radicchio voordat het in de risotto gaat.
En, nee, geen boursin, maar wel een restje ricotta. Dat (dat restje ricotta) is natuurlijk op zich al genoeg om het geheime culisnobmaffiapasje te leren...

Ik heb bij Italianen gegeten die de raddichio bakten, stoofden en roosterden, dus het lijkt alsof het allemaal mag, maar of het ook hoort, geen idee. Ik vind het heerlijk klinken hoor  Yep!

,,,,فلافل
Maartje!
Mega-forummer

« Antwoord #9306 Gepost op: Februari 27, 2012, 22:17:15 »

En dan had ik ook nog een mini-tarte-tatinnetje toe, om te proberen of dat werkt met harde caramel. Niet helemaal. Heel rot, dat experiment moet dus over...

greet
Super-forummer

« Antwoord #9307 Gepost op: Februari 28, 2012, 12:12:45 »

En dan had ik ook nog een mini-tarte-tatinnetje toe, om te proberen of dat werkt met harde caramel. Niet helemaal. Heel rot, dat experiment moet dus over...
Als je de perfecte tarte-tatin hebt gebakken, houd je ons dan op de hoogte?
Trouwens, was jij niet een van de oprichters van de locale afdeling van culisnobmaffia, samen met Selly?? Dan ben je toch gewoon erelid voor de rest van je leven, behalve als je overloopt naar de smaakpolitie, misschien. Hoewel ik jullie ervan verdenk onder 1 hoedje te spelen.

Vandaag is het gebakken aubergine met feta kaas, en van die griekse pasta. En misschien als ik zin heb nog wat gestoofde gigantes, of iets met paprika maar niet echt kookstemming (wegens deze middag warm eten, en ik doe dat liever 's avonds), dus dat valt af te wachten.
Maartje!
Mega-forummer

« Antwoord #9308 Gepost op: Februari 28, 2012, 12:18:21 »

Ja, ik ben lid, maar desondanks, soms schieten ze voor ik het pasje heb kunnen laten zien...

(Het experiment bestond uit caramel in de vormjes gieten en hard laten worden en daarna pas appel en deeg erop. In de hoop de appel niet tot snot te koken in de hete caramel terwijl het deeg nog niet gaar is. Maar de caramelplak was vrij dik, en die was dus niet helemaal gesmolten. Desondanks was het erg lekker.)

greet
Super-forummer

« Antwoord #9309 Gepost op: Februari 28, 2012, 12:26:35 »

Hmmm, tarte tatin staat op mijn lijstje 'desserts die ik echt wil kunnen maken'. Recentelijk zijn mouilleuxkes, créme brulée en sabayon geschrapt, maar tarte tatin staat er wel nog op.
Gabs
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #9310 Gepost op: Februari 28, 2012, 14:20:38 »

Witte koolsla met nog iets erin... ik denk wortel en bleekselderij en een yoghurtdressing; erbij in ieder geval krieltjes.
trashydiva
Bekende op het forum
**

« Antwoord #9311 Gepost op: Februari 28, 2012, 18:06:24 »

Rijst met iets van paprika, tomaat, courgette etc. Lekker simpel, had het druk...
bambi
Mega-forummer

« Antwoord #9312 Gepost op: Februari 28, 2012, 18:18:57 »

Als je de perfecte tarte-tatin hebt gebakken, houd je ons dan op de hoogte?
Mijn man kan dat! De truc is, koop de juiste schaal die op het vuur én in de oven kan. Het kan ook met peren, en drink er Sauterne bij om het af te maken.

Verder ruikt het hier naar uiensoep.

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
Ligaatje
Bekende op het forum
**

« Antwoord #9313 Gepost op: Februari 28, 2012, 19:30:24 »

Een mini-ovenschoteltje: gebakken groenten van gister met Mexicaanse kruiden, afgedekt met verse plakjes gele courgette. Daarbij restje rodekoolsoep van gister, en een sinaasappel.
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #9314 Gepost op: Februari 28, 2012, 20:45:32 »

Gebakken broccoli, mock abalone, ui, zwartebonensaus en bruine rijst.

,,,,فلافل
Eelco
Administrator
Mega-forummer

Geslacht: Man

eelcoherder
« Antwoord #9315 Gepost op: Februari 28, 2012, 22:22:14 »

Een restje rode kool dat op moest. Erbij een champignon-uirisotto. Prima combi.

This is between me and the vegetable.
greet
Super-forummer

« Antwoord #9316 Gepost op: Februari 28, 2012, 22:33:25 »

Maak jij je zwartebonensaus zelf, en zo ja, hoe, en anders: welk merk gebruik je? Is mijn vriend zijn favoriete saus bij de chinees, en ik heb het geprobeerd, maar die van mij was alle 2 de keren echt slecht...
fem fatale
Forumkenner 2010 en 2012
Mega-forummer

« Antwoord #9317 Gepost op: Februari 28, 2012, 22:40:32 »

Vandaag roti met groenten, gisteren kikkererwten-spinaziecurry met rijst.

Supercalifragilisticexpialidocious!
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #9318 Gepost op: Februari 28, 2012, 23:08:44 »

Maak jij je zwartebonensaus zelf, en zo ja, hoe, en anders: welk merk gebruik je? Is mijn vriend zijn favoriete saus bij de chinees, en ik heb het geprobeerd, maar die van mij was alle 2 de keren echt slecht...

Nee ik mix Lee Kum Kee Black Bean Garlic Sauce (http://eu.lkk.com/en-gb/Products/ConsumerProduct/Convenience%20Sauce/blackbeangarlicsauce) met Lao Ganma chilisaus (http://tokowijzer.nl/2009/02/25/lao-ganma/). Soms nog shaoxing rijstwijn erdoor maar vandaag niet.
« Laatste verandering: Februari 28, 2012, 23:11:33 door Selly » Gelogd

,,,,فلافل
Temari
Super-forummer

« Antwoord #9319 Gepost op: Februari 28, 2012, 23:24:23 »

Ik gooi chilipeper, knoflook, geraspte gember, zwarte bonen, rijstwijn (net als Selly de Shaoxing) en lichte sojasaus in, hoe noem je 't, zo'n hakmolen. Wat doe jij er dan in, Greet?
Pagina's: 1 ... 463 464 465 [466] 467 468 469 ... 645   Omhoog
  Print  

Ga naar: