Juni 19, 2013, 10:12:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Gespot: Hooimadam

Koken Een pikant gekruid vegetarisch broodje - Preiquiche - Preisoep met bieslookbloemen
Producten Gespot: Hooimadam - Gespot: Frozzypack Lunchbox - Gespot: Something Lovely from Larisse’s Kitchen
Actueel EVA maakt het plantaardig in Gent - Variatie in de Keuken: verslag workshop in de Librije - Onoff spices! nu helemaal vegetarisch + winactie
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 469 470 471 [472] 473 474 475 ... 655   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat eten we vandaag?  (gelezen 408505 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
Bast
Super-forummer

« Antwoord #9420 Gepost op: Maart 11, 2012, 15:51:03 »

Ga zo jalapenopepers vullen met een feta-achtige kaas en kruiden, daarna even in azijn laten trekken. Daarbij komen gebakken maiskolven met Franse piment d'espelletboter. En dan een restje groene curry met rijst.

Sin chile, no tiene chiste!
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #9421 Gepost op: Maart 11, 2012, 17:52:58 »

Jummie!
dorinka
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #9422 Gepost op: Maart 11, 2012, 19:55:51 »

Falafel. (van geweekte kikkererwten, koriander, komijn knoflook en wat zout een massa gepureerd, waarvan balletjes gedraaid werden, die in een laag olie in een koekenpannetje werden gebakken) in pitabroodjes met yoghurt en sla.

Zo.
fem fatale
Forumkenner 2010 en 2012
Mega-forummer

« Antwoord #9423 Gepost op: Maart 11, 2012, 20:21:14 »

Gnocchi met boerenkoolpesto (die uit het hollandse kerstmenu).

edit: maar er zit geen kaas in, maar sojaroom, sojayoghurt en gist.

Supercalifragilisticexpialidocious!
niewied

Geslacht: Man

« Antwoord #9424 Gepost op: Maart 11, 2012, 20:58:07 »

We consumeren vandaag, zeg maar, hedendaags Nederlands op de TV, zeg maar, waar ik, zeg maar, een mevrouw zie en hoor praten, die zeg maar, om de twee zinnen, zeg maar, zegt, zeg maar. Vreselijk hoor, zeg maar. Nu ook nog zo schrijven en dan is de debilisatie compleet.

Vandaag: zuurkool gebakken met ui, knoflook, gember en wat cranberries, gerold in bladerdeeg en toen in de oven.
Daarbij rodekoolsalade waar mijn vrouw nog karweizaadjes doorheen deed nadat ik die kool gister had gemarineerd. En bitterballen van de vegetarische slager.
Glaasje banyuls toe.

Straks naar Van Dis kijken. Die spreekt nog goed Nederlands, maar wel erg bekakt, maar dat doet hij expres.
« Laatste verandering: Maart 11, 2012, 23:25:41 door niewied » Gelogd

NW: hoogste tijd voor spijs en drank
bambi
Mega-forummer

« Antwoord #9425 Gepost op: Maart 11, 2012, 21:04:18 »

Pasta met ei en parmezaanse kaas erdoor, gegrilde tomaatjes en wat rucola.

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #9426 Gepost op: Maart 11, 2012, 21:35:31 »

Ik at zeg maar een soort van andijviestamppot met yoghurt, bieslook, kerstomaatjes en erbij vegaspekjes en geroosterde pitten.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Gnoe
Bekende op het forum
**

Gnoe Graasland graasland
« Antwoord #9427 Gepost op: Maart 11, 2012, 21:38:30 »

Wij eten hier vanavond noedels met geroerbakte groente, tahoe en shimeji paddestoelen (pad thai-style). NOm. Smiley
niewied

« Antwoord #9428 Gepost op: Maart 11, 2012, 23:27:38 »

Ik at zeg maar een soort van andijviestamppot met yoghurt, bieslook, kerstomaatjes en erbij vegaspekjes en geroosterde pitten.

Hahaha, zeg maar. Geen soort van pindasaus erbij?  Smiley Smiley Cheesy

haantje
Mega-forummer

« Antwoord #9429 Gepost op: Maart 11, 2012, 23:39:58 »

Een soort van pindasaus hoort bij zeg maar spruiten  Wink

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Eelco
Administrator
Mega-forummer

eelcoherder
« Antwoord #9430 Gepost op: Maart 12, 2012, 01:48:24 »

Wij hadden zeg maar weer eens pizza wegens lekker. Zonder pindasaus, want zonder spruiten. Wel met mozzarella.

This is between me and the vegetable.
Bast
Super-forummer

« Antwoord #9431 Gepost op: Maart 12, 2012, 12:07:51 »

Zeg maar zonder mosterd ook?

Lunch wordt een gepofte aardappel met weer die lekkere pepertjesboter en groentekoekjes met courgette, wortel, lenteuitjes, een flinke collectie groene kruiden en restje van de jalapenovulling en het laatste restje feta-achtige kaas.

Slog@ñ
Mega-forummer

« Antwoord #9432 Gepost op: Maart 12, 2012, 12:11:32 »

Wij hadden zeg maar weer eens pizza wegens lekker. Zonder pindasaus, want zonder spruiten. Wel met mozzarella.

Toevallig, dat hadden wij zeg maar ook.

Ding, Dong The Witch Is Dead
niewied

« Antwoord #9433 Gepost op: Maart 12, 2012, 13:11:50 »

Zo, dank voor de reacties. Heel lang geleden woonde ik in een hotel. De ober had een ander stopwoord: dus. "Het brood is op, dus." U hoort wel welke tijd dat was. Brood op, dat kon toen gewoon. Maar dat dus?
En het huidige zeg maar is in de plaats gekomen van het vroegere "zal ik maar zeggen", uitgesproken "als sakmasegge".   Hoe was dat in Vlaanderenland, heer Karl?

Vandaag: er zijn nog twee gevulde vol au vents/choucroute over, mijn vrouw zegt: aardappelen en er is ook nog rode koolsalade. Daar komt dan nog iets eiwitachtigs bij, eens kijken straks. Zo flansen we ons door het leven. Morgen naar Alexander Calders mobiles kijken in Den Haag. Gisteren de Pont met Wei Wei z'n miljoenen zonnebloempitten, met de hand geschilderd. Mijn ontwerp: flessen zonnebloemolie erbij. Zo blijven we bij het eten.
« Laatste verandering: Maart 12, 2012, 13:14:52 door niewied » Gelogd

LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #9434 Gepost op: Maart 12, 2012, 19:50:51 »

Doet me denken dat in de jaren 90 in de Plak ook wel eens regelmatig op was. Zoals de rijst. Rijst is toch niet zo snel op? Maar goed, dat heb ik nu al niet meer meegemaakt sinds mijn eerste studiejaar en dat is nu wel een tijd geleden.

Gisteren was de kumpir ook op in het tentje waar we zaten. Maar de ober vond het ook maar raar, waarom wilde we alleen een aardappel. "Ehm, je hebt het toch ook op de kaart staan?"

Even later at mijn vriendin mantı en ik (omdat ze mantı daar niet vega hadden): Gözleme. Ik wilde graag met spinazie, maar dat was, eh op. Dus gokte ik maar wat en kreeg ik met witte kaas. Smaakte goed.

Vandaag heb ik gekookt restjes groente (spruitjes, aubergine) opgemaakt in een nasi met sojabrokjes (meegegeven door mijn vriend aan die vriendin).
bambi
Mega-forummer

« Antwoord #9435 Gepost op: Maart 12, 2012, 21:33:03 »

Pasta, gedroogde paddo en zure room, erbij gegrilde courgette.

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
fem fatale
Forumkenner 2010 en 2012
Mega-forummer

« Antwoord #9436 Gepost op: Maart 12, 2012, 21:42:02 »

Deze met wat couscous. Alleen levert Albert geen harissa, dus moest ik iets anders doen met de sojayoghurt. Ik had wel gembersiroop (hiervan) en koriander in huis, dus heb ik dat door de yoghurt gedaan.

Supercalifragilisticexpialidocious!
Maartje!
Dol op lieverkoekjes en heeft Speciale Krachten
Mega-forummer

« Antwoord #9437 Gepost op: Maart 12, 2012, 21:45:43 »

Risotto met geroosterde bietjes en halloumi. En een beetje geroosterde bloemkool.

This is between me and the vegetable!
Bast
Super-forummer

« Antwoord #9438 Gepost op: Maart 13, 2012, 11:41:26 »

Wegens een rotdag op werk moest er hier comfort food op tafel komen en die keuze was wat moeilijk. Maar ja, waarom kiezen? Het werd een ratjetoe, ook met het oog op restjes. Farfalle met een beetje zoetzure saus van tomaten, uitje, knoflook, bleekselderij, wortel, prei, groene paprika, ketjap, zwarte peper, gember, zwarte bonen, ananas, cheddar, parmesan, oude kaas, chipotletabasco en verse koriander. Toe thee met stroopwafeltjes en een glimlach.

haantje
Mega-forummer

« Antwoord #9439 Gepost op: Maart 13, 2012, 19:07:36 »

Wegens drukke dag op het werk had ik nog een boterham kaas over. Die heb ik dus net bij mij bak aangeklede bak ijsbergsla gegeten.

Pagina's: 1 ... 469 470 471 [472] 473 474 475 ... 655   Omhoog
  Print  

Ga naar: