Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #840 Gepost op: 24 september 2014, 14:41:16 »
Beterschap voor Tommie! :kitty:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #841 Gepost op: 11 oktober 2014, 15:35:03 »
Hij was beter en toen had hij ineens weer iets anders, jeuk en krabben tot er op zijn schoft een kale plek bevindt van zeker 7 x 3 cm. Maar na dat hij daarvoor medicatie had gekregen, begon hij vanmorgen astmatisch te piepen. Dus kreeg hij daar weer een spuitje voor, maar nu is hij daardoor zielig en gedesoriënteerd en draaierig en onrustig. Pfff, zo frustrerend om aan te zien. Ik ben echt al mentaal aan het afscheid nemen, want ik heb het gevoel dat dit het begin van het einde is, hij is tenslotte al 14 jaar.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #842 Gepost op: 12 oktober 2014, 11:37:59 »
 :(

 :pet:

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #843 Gepost op: 12 oktober 2014, 17:28:41 »
Nog geen beterschap helaas. Sinds gisteren heeft hij nauwelijks gegeten, en hij ligt alleen maar de ganse tijd te suffen en te slapen achter mijn naaimachine.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #844 Gepost op: 14 oktober 2014, 07:48:21 »
Ach, dat is naar Joske  :'(

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #845 Gepost op: 15 oktober 2014, 19:25:00 »
Hoe is het nu Joske?

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #846 Gepost op: 16 oktober 2014, 08:48:06 »
Hij eet een beetje, is redelijk actief maar de uitslag is nog niet beter, ondanks medicatie en zalfje. Hij blijft eraan krabben, het ziet er niet uit, schurftig ofzo (al heb ik dat nog nooit gezien). Maar de astma is weg. Straks maar weer eens langs de apotheek, misschien dat die nog een alternatief heeft. Ik heb ook opnieuw de oude kattenbakkorrels gehaald, misschien is het wel door de Cat's Best die ik onlangs kocht.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #847 Gepost op: 16 oktober 2014, 14:06:58 »
Of recent nieuwe vloerbedekking of een tapijtje in huis gehaald of ander merk voer?

Fijn dat het iets beter gaat!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #848 Gepost op: 22 oktober 2014, 14:26:44 »
En toen was het weer helemaal fout, hij gaf heel veel over.
2 bloedonderzoeken en een foto later nu, er is iets op te zien en dus ligt hij nu op de operatietafel voor een kijkoperatie. Maar als het niet te verhelpen is, krijgt hij meteen een spuitje, zo zonder nog afscheid van hem te kunnen nemen, pfff!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #849 Gepost op: 22 oktober 2014, 16:17:24 »
 :(

En?

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #850 Gepost op: 22 oktober 2014, 16:47:31 »
Sterkte Joske.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #851 Gepost op: 22 oktober 2014, 17:51:11 »
Hij stierf al dadelijk door de narcose, achteraf bleek dat hij een tumor had op de alvleesklier. Zo spijtig. De laatste maanden werd hij liever en aanhankelijker, kwam er altijd gezellig bij liggen als we tv keken, we gaan hem zo erg missen...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #852 Gepost op: 22 oktober 2014, 18:37:38 »
Agossie :(. Gelukkig is hem een verdere lijdensweg bespaard gebleven. Veel sterkte gewenst voor jullie! :pet:

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #853 Gepost op: 22 oktober 2014, 19:51:16 »
Wij wonen nu nog in een huurhuis maar binnen enkele maanden verhuizen we naar ons eigen stekje. Nu opperde een vriendin dat ik de huidige bewoners misschien kan vragen of we hem daar al mogen begraven. Ik vind het een beetje raar, maar misschien kan hij in afwachting van de verhuis ook wel in de diepvrieskist van mijn broer blijven, daar moet hij nu ook in tot de volgende ophaling.

Aiko

Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #854 Gepost op: 22 oktober 2014, 20:29:46 »
Kan je geen mooi plekje ergens in het bos vinden? Of een ander mooi plekje waarvan je zeker bent dat daar nooit iemand eens zal rondgraven? Geheid dat in de tuin iemand het ooit nog wel eens tegen gaat komen...

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #855 Gepost op: 23 oktober 2014, 10:42:28 »
Wat verdrietig Joske, wel fijn dat hij geen lange lijdensweg heeft gehad. Qua begraven: ik kies voor mijn katten voor crematie, individueel met een mooi certificaatje (dus niet de destructie), omdat ik niet wil dat iemand hem/haar later tegenkomt bij tuinieren ofzo. Is dat misschien een optie?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #856 Gepost op: 23 oktober 2014, 12:28:39 »
Morgen met mijn poes naar de dierenarts voor verder onderzoek naar nierschade: bloeddruk meting en urine onderzoek. Dan kijken we ook wat we eventueel met medicatie kunnen verbeteren. Ze krijgt sinds dinsdag nierdieet, wat ze erg lekker vindt. Volgens de assistente mag de andere kat ook gewoon mee-eten van het nierdieet, maar dat wil ik morgen ook nog even met de dierenarts overleggen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline MyJade

  • **
  • 55
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #857 Gepost op: 23 oktober 2014, 16:34:54 »
Onze kat miauwde ineens raar. Heel erg vreselijk gejank was het en ze kreeg tegelijkertijd aanvallen die op spastische aanvallen leken. Haar nek vertrok en haar bekje. Ze leek net stoned zo groot waren haar oogjes. Mn ouders zijn nu naar de DA. Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt?

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #858 Gepost op: 23 oktober 2014, 17:08:16 »
Ja, dat herken ik heel goed, en dat is niet goed afgelopen helaas, dat bleek een hersenbloeding te zijn...
MyJade, ik hoop erg voor je dat het met jullie kat wel goed gaat en dat het iets onschuldigers is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:De katten- en poezendraad
« Reactie #859 Gepost op: 23 oktober 2014, 17:10:10 »
Onze kat miauwde ineens raar. Heel erg vreselijk gejank was het en ze kreeg tegelijkertijd aanvallen die op spastische aanvallen leken. Haar nek vertrok en haar bekje. Ze leek net stoned zo groot waren haar oogjes. Mn ouders zijn nu naar de DA. Heeft een van jullie dit ooit meegemaakt?

Mijn kat heeft dit een aantal keren gehad, het leek op een epileptische aanval. Ze miauwde raar, maar het was geen gejank. De aanvallen kwamen vaak in clusters: enkele binnen een paar weken, vervolgens weer een jaar niet. Het gaat nu al ruim een jaar goed en ik heb het idee dat het bij haar aan het voer lag. Ze krijgt nu geen kip meer, maar alleen rund of lamsvlees.

Ze is vorig jaar wel nagekeken, het bloed ook. Alles was goed gelukkig. Toentertijd heb ik wel iets van valium meegekregen, mocht een aanval lang aanhouden. Dan kan er namelijk wel schade optreden. Gelukkig was de echte, intense aanval (stuiptrekkingen) bij haar altijd snel over. Ze had vooral aanvallen van erg vreemd gedrag, met vreemd gemiauw, kwaad spelen. Deze hielden vaak een kwartier aan.

Sterkte!
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2014, 17:12:50 door Hizikigrrrl »