Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland - Londen
« Reactie #320 Gepost op: 02 juli 2013, 16:48:19 »
Grappig: waar moet je zijn als je in Londen trek hebt in curry (of andere trefwoorden, of in andere steden)
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Engeland - Londen
« Reactie #321 Gepost op: 02 juli 2013, 17:14:46 »
Leuk.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #322 Gepost op: 15 september 2013, 18:00:07 »
Ik zit relaxed in een luie fauteuil bij Dishoom in Shoreditch (bedankt voor de tip Selly!) met een Kingfisher biertje. Ik heb de black bean dahl en de panir besteld, ben erg benieuwd!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #323 Gepost op: 15 september 2013, 18:38:26 »
Het is erg lekker. Niet zo spicy, maar wel goed van smaak. De dahl mogen ze van mij in emmers serveren, of in een trog, in plaats van in die kleine kommen :-)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #324 Gepost op: 15 september 2013, 18:39:19 »
Super!
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #325 Gepost op: 24 september 2013, 10:08:56 »
Ik ben later die week nog bij Dishoom geweest met collega's. Dit keer niet gegeten in de buitenruimte met comfortabele fauteuils, maar binnen op de benedenverdieping waar de keuken zit, het is daar ook erg ruim. Je zit tussen de voorraad (meel, suiker, blikken olie) en je kunt live meekijken hoe de nan en chapatis gemaakt worden. Volgens een collega was het de beste curry die hij in jaren gegeten had in Londen, dus dat zegt wel wat.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #326 Gepost op: 06 februari 2014, 16:49:35 »
In Londen is er een keten van "gourmet" burger restaurants, Hache burger. Ze hebben er ook vegetarische burgers, wat natuurlijk altijd positief is. Ik at er de falafelburger, en die viel nogal tegen. Erg dik, had wat langer in het frituurvet mogen liggen, en had vooral wat kruiden kunnen gebruiken. Het leek meer op een burger van geprakte gare kikkererwten dan op falafel. Brrr.... met moeite de helft weg kunnen krijgen.

Volgende keer maar weer naar Dishoom  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #327 Gepost op: 24 februari 2014, 21:27:09 »
Ben er (nog) niet geweest, maar kwam online Andina tegen, een nieuw Peruviaans resto in Shoreditch, met de veggie opties duidelijk weergegeven en ze hebben zelfs een vega ceviche. En ontbijt en lunch naast diner en zo te zien ook lekkere drankjes http://andinalondon.com/
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #328 Gepost op: 13 maart 2014, 10:35:17 »
Ik heb Andina uitgeprobeerd, bedankt voor de tip Selly!  :D

Het is een tent die hip publiek trekt, veel baarden en Apple laptops op tafel. Het was afgeladen om kwart over zes, we hadden gereserveerd en dat was nodig ook, want zelfs de bar zat vol met etende mensen. Het menu bestaat uit veel kleine gerechten, ze adviseren ongeveer 3 per persoon te bestellen. We startten met een Pisco Sour, een soort scroppino, als aperitiefje. Daarna aten we onder andere de salade met kaas en boontjes, quinoa kroket-balletjes, tamalito (een soort couscous van quinoa in blad verpakt), yuca (lijkt op gefrituurde aardappel), en als toetje deelden we pompoen-donuts en een soort tompoezen met gewelde rozijnen.

Het eten was lekker, het is allemaal erg gezond (behalve de toetjes, maar die zijn extra lekker om het gebrek aan gezond te compenseren), en dat is fijn want je kunt er mensen mee naar toe nemen die een beetje op hun gewicht letten, en als je op reis bent is het altijd fijn om ergens te eten waar er nog vitaminen in het eten zitten. Ik vond de porties wel klein, we waren per persoon 30 pond kwijt exclusief drankjes en ik zat niet echt erg vol, dat vind ik wel pittig geprijsd, ook voor Londen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #329 Gepost op: 16 maart 2014, 21:01:37 »
Ik heb Andina uitgeprobeerd, bedankt voor de tip Selly!  :D

 :D
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland/Londen
« Reactie #330 Gepost op: 17 april 2014, 09:35:24 »
Woensdag hebben we nog geluncht bij Carnevale. Ik nam daar een soep van de dag (eeuhmmmm, wat was dat ook alweer... tomaat?) en L. de gegrilde haloumi met spinazie en geroosterde tomaat. Leuk, nu heb ik ook eens haloumi geproefd, was voor het eerst.
Gisteren bij Carnevale gegeten, leuk om te zien dat het er in 2008 ook al lekker was calimero :D
We hadden een bordje mezze om te delen als voorafje, met lekker rokerige baba ganoush, humus, tzatziki, couscoussalade en nog wat sla en gegrillde paprika. Erbij twee soorten zelfgebakken brood, dit was op zich al erg vullend. Haloumi staat nog steeds op het menu, dit keer met een curry, mijn gezelschap had dit als hoofdgerecht, ik had falafel op een soort bedje van stevige ratatouille. Ik vind de porties veel te groot, het was erg lekker maar ik kwam net halverwege, tot verdriet van de serveerster die zich zorgen maakte of ik het wel ECHT lekker vond. Jammer genoeg geen ruimte meer voor een toetje, wel voor een kopje verse muntthee met slechts drie mini-blaadjes munt. Ik ga er zeker nog een keertje eten, maar dan ga ik voor een voorafje en een toetje.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #331 Gepost op: 17 april 2014, 21:42:37 »
Ha, leuk dat je weer in Londen bent Sam!
En jammer dat je je portie niet op kreeg bij Carnevale. :-X Ben wel benieuwd waar je verder nog bent beland!

Vroegâh hield ik altijd erg van de National Portait Gallery, maar sinds Bowies zelfportret daar niet meer hangt is die niet meer wat-ie geweest is.

Ik heb er echt superlang over gedaan een online plaatje hiervan te vinden, maar vorig jaar lukte dat eindelijk! :D Het hielp ook niet erg dat het bewuste schilderij uiteindelijk helemaal geen zelfportret bleek te zijn. :cheer_eerie:
En ik was dus vorig jaar ook weer een paar keer in Londen, en toen ik er de eerste keer was en eindelijk gewapend met de bewuste foto naar het NPG-personeel toog, hing het er alweer een paar jaar volgens de bewuste medewerker! Maar ik kon het nergens vinden, en bij nog meer navraag bleek het net de week ervoor weer te zijn weggehaald om plaats te maken voor een of andere expositie. Die tot na mijn tweede bezoek duurde. :(
Hoe dan ook, ik blijf dit dus echt een heel gaaf portret vinden. :D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland/Londen
« Reactie #332 Gepost op: 18 april 2014, 10:51:00 »
Ha, leuk dat je weer in Londen bent Sam!
En jammer dat je je portie niet op kreeg bij Carnevale. :-X Ben wel benieuwd waar je verder nog bent beland!
Verder nergens geweest, was er maar twee dagen voor werk, gelukkig zit Carnevale op loopafstand van waar ik regelmatig moet zijn dus ik ga er beslist nog eens een keertje naar toe!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #333 Gepost op: 17 juni 2014, 10:24:40 »
Een verrassing ontdekt in Londen, in Islington, buiten de toeristische routes maar zeker de moeite waard voor wie van traditionele pubs houdt:
The Baring pub. Ik liep er binnen voor een biertje, want ze promoten real ale en hebben bijzondere bieren, maar toen ik op de menukaart keek was ik aangenaam verrast: ze hebben allemaal traditionele engelse pubfood gerechten, maar van elk gerecht ook een vegetarische versie. Dit varieert van vegetarische fish en chips,  bangers en mash tot vegetarische haggis! Ik had de veggie fish and chips: plakken haloumi in beslag gefrituurd, met erbij gefrituurde aardappel partjes, mushy peas, tartaarsaus en salade. Er liggen boeken, er staan spelletjes, er is een terras in de tuin. Als je in Londen bent en weg wilt van de toeristische locaties, en van traditionele engelse maaltijden houdt is dit beslist een aanrader.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland - Londen
« Reactie #334 Gepost op: 17 juni 2014, 10:35:17 »
Leuke tip! Vooral omdat ik eenmaal in Londen vaak ook in Islington beland.
Informatieve site ook. ;)
MENU TEXT TO BE INSERTED HERE ;D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Engeland - Londen
« Reactie #335 Gepost op: 17 juni 2014, 10:41:53 »
Maar hun pubquiz lijkt wel makkelijk. Alleen bij vraag 7 twijfel ik nog!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland - Londen
« Reactie #336 Gepost op: 17 juni 2014, 11:14:24 »
Maar hun pubquiz lijkt wel makkelijk. Alleen bij vraag 7 twijfel ik nog!
ook  ;D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #337 Gepost op: 17 juni 2014, 12:21:10 »
Nou, dan moeten jullie maar eens pubquizzen in Londen zou ik zeggen :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Engeland - Londen
« Reactie #338 Gepost op: 03 november 2014, 19:25:16 »
Was afgelopen weekend in Brighton, wat een toffe stad!

Het is bezaaid met hipsters en hippies en dito winkeltjes en koffietentjes. Donderdagavond aten we bij Terre a terre en dat is echt een leuke zaak. We namen een soort voordeel tapasmenu, maar dat was erg leuk omdat je dan allemaal kleine gerechtjes kreeg en dus veel kon proeven. Erg lekker en relaxte bediening.

edit: Heb dit maar bij Londen gezet, omdat het zo dichtbij is.
« Laatst bewerkt op: 03 november 2014, 19:28:35 door LL de Ling »

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #339 Gepost op: 04 november 2014, 11:26:40 »
Was afgelopen weekend in Brighton, wat een toffe stad!

(...)

edit: Heb dit maar bij Londen gezet, omdat het zo dichtbij is.
:heehee: Dat is een beetje net zoiets als Rotterdam maar bij Amsterdam voegen, omdat het zo dichtbij is.

Ik ben er al een tijd niet geweest maar vond Brighton vroeger ook wel relaxed, misschien moet ik er ook maar weer eens naar toe na deze recensie!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light