Broodmachine

<< < (38/149) > >>

Helena:
Experimentje:

Ik ga zo 2 broden bakken:
Eén met een mengsel van 250 gr. speltmeel en 250 gr. kamutmeel    en
één met een mengsel van 250 gr. speltmeel en 250 gr. quinoameel
Daardoorheen natuurlijk de benodigde pitten e.d.

Wie heeft wel eens meer een brood gebakken met quinoa- of kamutmeel, en kan er evt. ook rijstmeel doorheen? En natuurlijk de grote vraag: was het brood  :yummie: of juist  :pukey: ?

Helena:
Het quinoa-mengsel zit nu in de broodmachine. De ingrediënten zijn hetzelfde als het speltbrood-recept dat ik op 8 mei heb geplaatst, behalve dan deze keer 250 gr. speltmeel én 250 gr. quinoameel.
Nog ruim 3 1/2 uur en dan is het brood klaar.

Jullie horen nog of het te eten is!

Helena:
Ja hoor, het is te eten! Het is een heerlijk stevig brood geworden met een lichtbitter nasmaakje. Erg lekker met kaas (heb ik net geprobeerd)!

Morgen ga ik een brood bakken met 250 gr. spelt- en 250 gr. kamutmeel. Als dat net zo lekker wordt....!

Annemieke:
Twee vraagjes:

1. Is het goedkoper (de aanschafkosten er niet bijgerekend)  om zelf brood te maken?
2. Maakt zo'n ding veel herrie?

Apraxia:
Citaat van: Annemieke op Mei 13, 2003, 12:10:27

Twee vraagjes:

1. Is het goedkoper (de aanschafkosten er niet bijgerekend)  om zelf brood te maken?
2. Maakt zo'n ding veel herrie?

Goedkoper zal het op lange termijn best zijn. Heb het nooit uitgerekent. Tis gewoon handig dat je als je alle ingredienten in huis hebt, je altijd brood hebt. Dus als je ziek bent of nachtdienst hebt bijv. Die shit wat erin moet heb je toch altijd in een vooraadje thuis, ik tenminste.

Hij maakt slechts bij het kneden een beetje herrie. Hij schudt dan op en neer. Dat duurt niet zo lang. De mijne staat in de keuken en ik word er 's nachts soms wel wakker van. Ik slaap licht en ik heb geen deuren in mijn huis dus dat telt wel mee.

Navigatie

[0] Berichten index

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina