Vegetarisch - special interests > Restaurants

Samtosa - Den Bosch

<< < (5/17) > >>

Ezzie:
Afgelopen vrijdag naar Samtosa geweest. Het was ´wel aardig´ maar het lijkt wel of ik in een ander restaurant ben geweest, gezien de blije kreten hier...

Als voorgerecht nam ik een gedroogde tomatenpasteitje met een sausje. Was ´wel lekker´ wel een érg geconcentreerde tomatensmaak. Mijn partner nam paddenstoelenknödels, dat was wel lekker, maar niet echt spannend van smaak ofzo. Als hoofdgerecht nam ik een geitenkaastimbaaltje, dat was echt héél erg lekker! Parner nam een terrine van twee soorten groenten met seitangehakt erin. Ik heb ervan geproeft en ik vond het niet lekker. Het oranje gedeelte was veel te sterk gekruid met iets van anijszaad, het groene smaakte muffig. Nee, was echt niet lekker. Als dessert namen we allebei dropijs met sterrenmixsaus. Dat was een teleurstelling! Het smaakte heel sterk naar salmiak (niet naar drop) en de saus viel compleet in het niets vergeleken de sterke smaak van het ijs. Jammer. We vonden Kop van ´t land hier in Dordrecht echt veeeeel beter en lekkerder.

Wat er nog bij kwam was dat de ober (een donkere jongen, toch niet dat stuk waar sommigen het hier over hebben??) iemand was die onduidelijk sprak, geen gevoel voor humor had en de hele avond bijna in de keuken bleef zodat ik wel heel erg dorst had op een gegeven moment. Hij kwakte een amuse op tafel zonder te zeggen wat het was en het hoofdgerecht van dit seizoen daar vertelde hij ook uit zichzelf niets over. Het leek wel of hij er geen zin in had. Ik had ook gevraagd wat voor sappen ze hadden, nou dat hadden ze niet meer zei hij. Een uur later hoor ik een andere serveerster vertellen bij een andere tafel dat ze jus ´d orange en appelsap hadden. Hmpff. We hebben betaald zonder fooi en gaan er niet weer naar terug. De rekening was 70 euro en dat vind ik aardig flink voor een avondje matig eten en dat op mijn verjaaaaaardag  :'(

Ezzie

PS de eerlijkheid gebied met om te zeggen dat we wel erg hoge verwachtingen hadden gezien de verhalen hier. En ik ben in het dagelijks leven een aardig goede amateurkok met redelijk veel restaurantervaring (als eter, niet als kok hoor) op hoog niveau. Als ik weet wat er kán in de vegetarische keuken, dan vond ik dit een teleurstelling. En ook vergeleken Kop van ´t land want daar vraag ik me bij iedere hap af ´hoe hebben ze het gedaan??´ en bij Samtosa was dat niet zo.

Call 'em Boer:
Ja het kan niet altijd feest zijn :). Overigens heeft Samtosa wel vaker minder goede recensies gekregen. Zelf heb ik er evenwel nog geen slechte ervaringen opgedaan.

Yessica:
Quote:
Op 2002-08-26 12:10, schreef Ezzie:
Als voorgerecht nam ik een gedroogde tomatenpasteitje met een sausje. Was ´wel lekker´ wel een érg geconcentreerde tomatensmaak.


Mijn date had deze ook op en was er wel over te spreken. Ik heb wel een hapje geproefd, maar niet genoeg om er over te kunnen oordelen.

Quote:
Mijn partner nam paddenstoelenknödels, dat was wel lekker, maar niet echt spannend van smaak ofzo.


Die had ik dus als voorgerecht en ik vond het heerlijk!

Quote:
Parner nam een terrine van twee soorten groenten met seitangehakt erin. Ik heb ervan geproeft en ik vond het niet lekker. Het oranje gedeelte was veel te sterk gekruid met iets van anijszaad, het groene smaakte muffig. Nee, was echt niet lekker.


Mee eens. Ik heb hier ook van geproefd en vond het ook niet lekker, maar ik houd ook absoluut niet van anijs. (Bah, als ik vroeger verkouden was kreeg ik ook altijd anijsmelk en daar heb ik nu nog trauma's van.)

Quote:
Als dessert namen we allebei dropijs met sterrenmixsaus. Dat was een teleurstelling!


Tip, probeer volgende keer de tiramisu eens!

Quote:
Wat er nog bij kwam was dat de ober (een donkere jongen, toch niet dat stuk waar sommigen het hier over hebben??)...


Ik weet nog steeds niet over wie ze het hebben. Bij Samtosa trouwens ook niet

Quote:
...iemand was die onduidelijk sprak, geen gevoel voor humor had en de hele avond bijna in de keuken bleef zodat ik wel heel erg dorst had op een gegeven moment. Hij kwakte een amuse op tafel zonder te zeggen wat het was en het hoofdgerecht van dit seizoen daar vertelde hij ook uit zichzelf niets over. Het leek wel of hij er geen zin in had.


Je hebt het waarschijnlijk over Dennis, dat is de eigenaar. Zoals jij hem omschrijft, zo ken ik hem eigenlijk niet. Maar ik zal hem dit eens laten lezen. Misschien herkent hij zichzelf er wel in. Normaal is hij juist wel begaan met de klanten en wil hij graag weten hoe het eten bevalt.

Quote:
PS de eerlijkheid gebied met om te zeggen dat we wel erg hoge verwachtingen hadden gezien de verhalen hier.

Ik heb in een andere thread toevallig ook gezegd dat ik deze kaart de minst spannende vond. Het was een beetje veilig. Vorige keer stond er bijvoorbeeld een japanse zeeschotel op de kaart en dat waren gevulde noribladeren met iets wat erg op zalm en tonijn lijkt. Heerlijk, en je vraagt je inderdaad af hoe ze het doen. De Afrikaanse rijsttafel is ook erg verrassend, of de Bermuda-driehoek, maar dat spannende miste ik nu dus ook.

Ach ja, volgende keer beter. Jammer dat je op je verjaardag niet een betere ervaring had

momo:
heb gisteren voor het eerst in samtosa gegeten en eerlijk, het was fantastisch :) :) :)

de geglaceerde samtosa-rookburger en de dimsums hebben we uitgeprobeerd -echt suppppppper!! meestal denk ik in een restaurant vaak oh, dat kan ik ook maken en mischien zelfs lekkerder maar hier zou ik niet weten wat ze hebben gedaan... amazing!

als toetje natuurlijk de tiramisu uitgeprobeerd - geen twijfel mogelijk :)

minpuntje vond ik wel dat het niet een bepaald sfeervol/gezellig restaurant is, eerder een beetje stijf en er werkte een jongen in de bediening die erg stuntelig en zelfs ontwetend aan het werk was, we vroegen bijvoorbeeld naar wat de dagschotel was en toen zei hij "shoarma-schotel", toen we vroegen of hij er iets meer over wilde zeggen zei hij "nee weet ik niet dit is wat me verteld is..."   ???

Yessica:
Ik ben afgelopen woensdag bij Samtosa geweest met een collega (heel de bank moest de volgende dag aanhoren hoe geweldig ze gegeten had) en mijn collega had ook voor de weekspecialiteit gekozen. Dat was afgelopen woensdag dus een rijstschotel met paddestoelen en notensaus en geconfijte prei met bramen(saus).

Was errug lekker!

Uit betrouwbare bron vernomen; over 3 weken is er weer een nieuwe kaart!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie