Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #520 Gepost op: 15 juni 2014, 13:50:05 »
Interessant om te lezen Cornelie  :)


+1:).

Wat zijn die rituelen om de oven etc. te reinigen, als ik vragen mag?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #521 Gepost op: 16 juni 2014, 14:27:14 »
Bedankt voor de tip Cornelie, en interessant om te lezen inderdaad. Het lijkt me alleen wel dat het vegetarische kaas is ipv vegan, als je geen vlees eet dan kun je namelijk toch wel gewoon kaas eten? Er moet dan wel een bepaalde tijd tussen zitten, maar als je vegetarisch eet zou kaas (mist goed gestremd) dus geen probleem hoeven te zijn.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #522 Gepost op: 16 juni 2014, 14:30:09 »
Mijn ervaring met Wagamama is trouwens dat ze heel makkelijk gerechten voor je aanpassen! Ik laat heel vaak ei weg, of ik neem andere noedels omdat degene die bij het gerecht horen met ei zijn bereid. Dat is nog nooit een probleem geweest eigenlijk.

Re:Amsterdam
« Reactie #523 Gepost op: 16 juni 2014, 20:48:29 »
Bedankt voor de tip Cornelie, en interessant om te lezen inderdaad. Het lijkt me alleen wel dat het vegetarische kaas is ipv vegan, als je geen vlees eet dan kun je namelijk toch wel gewoon kaas eten? Er moet dan wel een bepaalde tijd tussen zitten, maar als je vegetarisch eet zou kaas (mist goed gestremd) dus geen probleem hoeven te zijn.
In principe zou dat kunnen inderdaad, maar het punt is dat ze voor dat ene gerecht met kaas dan een tweede keuken (aanrecht, fornuis/oven, afwasmachine etc.) en apart bestek en servies zouden moeten hebben, terwijl ze vegan kaas gewoon in de vleeskeuken kunnen bereiden. Maar goed, ik heb niet gevraagd wat voor kaas het precies is, dus ik weet niet zeker hoe het zit.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2014, 20:52:27 door Cornelie »
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #524 Gepost op: 22 juni 2014, 11:26:44 »
Mijn ervaring met Wagamama is trouwens dat ze heel makkelijk gerechten voor je aanpassen! Ik laat heel vaak ei weg, of ik neem andere noedels omdat degene die bij het gerecht horen met ei zijn bereid. Dat is nog nooit een probleem geweest eigenlijk.

Oh dat is goed te weten. Ik dacht dat altijd superexpliciet op hun kaart stond dat dat niet mocht, dus fijn dat ze toch wel flexibeler zijn. Ik was van de week nog bij Wagamama, maar zal even het Wagamamadraadje opzoeken.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Amsterdam
« Reactie #525 Gepost op: 22 juni 2014, 11:32:57 »
Vorige week bij Bordewijk gegeten.
Lekker: een caponata als amuse, daarna aardappel met truffel en erbij gestoofde zeekraal en lamsoor die heel smakelijk waren. Toen ravioli met ricotta, lekker, maar ik heb er wel eens nog een lekkerdere ravioli gehad. Toen witte asperges met super cantharellensaus met een klein beetje munt en gepocheerd ei. Toe een kaasplankje met o.a. onwijs lekkere Kinderdijkerkaas.
Goede bediening ook weer.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #526 Gepost op: 04 juli 2014, 09:27:46 »
Ik ben ook op zoek naar een restaurant in Amsterdam, omgeving Zuidas/Buitenveldert. Amstelveen mag ook, maar dan wel het liefste het stuk dat tegen Buitenveldert aan ligt. Het is voor een etentje met collega's, liefs niet te duur maar het hoeft ook niet heel goedkoop te zijn. Maar ze moeten wel vegan willen koken.

Wellicht

As http://www.restaurantas.nl/
Jonge Dikkert http://www.restaurantas.nl/
Old School http://www.oldschoolamsterdam.com/

Geen standaard vegan op de kaart, maar ik denk dat ze het wel willen maken.

Het is Old School geworden! Toen ik zag dat het Viva Las Vega's festival daar was heb ik ze meteen gemaild om te vragen of ze iets voor mij zouden willen maken. Dat vonden ze geen probleem, en we vonden het wel toepasselijk om in een oud schoolgebouw te eten. Daar aangekomen bleek de assistent manager ook nog een oud leerling te zijn (van voor mijn tijd, maar mijn collega's kenden haar wel) dus dat maakte het helemaal af.
Vooraf kreeg ik een salade van allerlei groenten: rauwe asperges (groen en wit), venkel, grappige roze ingemaakte wortels en gele bloemkool. De asperges en venkel waren in heel dunne plakjes geschaafd, ik vond het erg lekker.
Als hoofdgerecht kreeg ik een soort risotto van parelgort met rode bietjes en pijnboompitjes. Echt heel lekker en smaakvol, en ook mijn collega's vonden het er erg lekker uitzien. Ik vraag me af of ik zoiets na kan maken, ik ga het in ieder geval proberen.
Toe kreeg ik citroen-basilicum sorbet met aardbeien, dat staat sowieso bij ze op de kaart, ook heel lekker. Erg geslaagd dus!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Amsterdam
« Reactie #527 Gepost op: 07 juli 2014, 23:06:05 »
Op de voorpagina is Ctaste een keer vermeld, maar op het forum niet. Een schaakjournalist schrijft erover: "Nu is er een restaurant dat daarbij goed helpt, het licht is namelijk uit. Mijn eerste opmerking was: dan kan ik de menukaart niet lezen. Geen probleem, want er is geen menukaart. Je mag bij binnenkomst wel vertellen of je een allergie of dieet hebt, of je vegetariër bent of iets niet lust, maar dan moet je afwachten wat je krijgt. En proeven, in het donker. Extra genieten, omdat het alleen om het proeven en ruiken gaat. Na afloop, in een lichte ruimte, krijg je een goed gesprek met de kok over wat je gegeten en gedronken hebt.
Is dit een grap? Nee, beslist niet. In de bediening werken elf blinde obers. Die zijn vanuit de uitkering naar een baan geholpen, zonder subsidie, gewoon betaald door het goedlopende restaurant."

Niks voor mij waarschijnlijk, maar afgezien daarvan klinkt het leuk.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Amsterdam
« Reactie #528 Gepost op: 07 juli 2014, 23:20:36 »
Oja, dat zit hier beneden, kwam ik laatst per ongeluk langs. Zag er alleen niet toegankelijk uit. (Ziet er sowieso niet aanlokkelijk uit, want geen terras en geen ramen enzo.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Amsterdam
« Reactie #529 Gepost op: 07 juli 2014, 23:22:29 »
Op de voorpagina is Ctaste een keer vermeld, maar op het forum niet.
Hmm, ik heb er, toen ze nét open waren, eens gegeten, en toen waren ze nog niet voorbereid op veganisten, of althans ik hoop dat dát het euvel was. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik er wel over had geschreven. Anyway, ik had vantevoren opgebeld om te reserveren en daarbij doorgegeven dat ik veganistisch at en mijn tafelgenoot vegetarisch. Ik kreeg vervolgens geroerbakte krieltjes (smaakten als die uit zo'n zak in de groentenkoeling bij AH) en geroerbakte groenten (smaakten als die uit zo'n zak roerbakmix met champignons van de AH). Het was nog behoorlijk weinig ook (zo'n zakje krieltjes is ook maar 450 g natuurlijk, en mijn tafelgenoot kreeg de andere helft, want die kreeg precies hetzelfde te eten als ik; twee verschillende gerechten anders dan het 'normale' gerecht maken was blijkbaar te ingewikkeld, of onnodig, of wat dan ook). We kregen vast ook nog iets vooraf en iets toe, en betaalden daar veertig euro de man voor.
Ondanks dat we het wel een leuke ervaring vonden om te eten zonder iets te zien, vonden we ons eten echt bij lange na geen veertig euro waard. Maar gezien het feit dat ctaste nog altijd bestaat, hebben ze vast hun vega/-n opties wat verbeterd in de tussentijd. Ik heb echter niet echt meer de behoefte gevoeld er terug te keren om dat uit te proberen (op zich jammer want ik woon er inmiddels echt om de hoek), maar misschien heeft iemand anders hier wel betere ervaringen?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #530 Gepost op: 08 juli 2014, 12:52:30 »
Ik ben daar ook wel benieuwd naar en of iemand nog een ander restaurant weet waar je in het donker kunt eten. Wij willen dit een keer gaan doen met collega's (werkzaam in voedingsmiddelenindustrie, vandaar).
In Nijmegen kon je in het donker eten in het Muzieum maar dit kan niet meer :-(

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Amsterdam
« Reactie #531 Gepost op: 14 juli 2014, 07:53:45 »
Raar, dacht dat ik daar ook ooit iets over geschreven had? Ik heb het als bedrijfsuitje gedaan, het was heel erg lekker en divers, ook een leuke ervaring om echt in het pikkedonker te eten. Er was een geschokte collega die er na afloop achter kwam dat ze konijn had gegeten want dat was zo zielig, en een aantal collega's vonden het geen prettig idee en wilden niet naar binnen, voor hen werd een aparte ruimte geregeld met kaarslicht, dus het is niet voor iedereen even leuk. Voor vegetariers wordt goed gezorgd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #532 Gepost op: 16 juli 2014, 15:44:19 »
Ik betrap me erop dat ik er met mijn allergie erg zenuwachtig over zou zijn!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Amsterdam
« Reactie #533 Gepost op: 16 juli 2014, 15:54:40 »
Ik was ook als vegetarier wel zenuwachtig, de locatie voor het eten die avond was een verrassing en toen ik er achter kwam waar we waren ben ik eerst als een gek gaan googlen op ervaringen van vegetariers :) Ik kan me voorstellen dat als het op allergieen aankomt je nog zenuwachtiger bent. Aan de andere kant denk ik dat het restaurant, juist omdat mensen het eten "op zicht" niet kunnen controleren, extra voorzichtig is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Amsterdam
« Reactie #534 Gepost op: 16 juli 2014, 17:07:14 »
Ik betrap me erop dat ik er met mijn allergie erg zenuwachtig over zou zijn!
Ik durf het ook niet. Ik maak te vaak mee dat mijn bordje net bij mijn tafelgenoot terechtkomt, en als ik het kan zien pak ik het gewoon terug, maar dat zien is dus wel echt essentieel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #535 Gepost op: 17 juli 2014, 21:57:01 »
Zou niks voor mij zijn, ik heb echt een hekel aan eten in het donker want ik wil het gewoon kunnen zien :P

Pinsa's uit geprobeerd om de befaamde pizza's eens te proeven. In 2013 scoorde ze een 11e plek op het wk, waarmee ze de nr 1 van Nl zijn. Hun deeg bestaat gedeeltelijk uit soja- en rijstmeel gek genoeg. We proefden de vegetariano en de parmigiano met vers gegrilde courgette en aubergine, buffelmozzarella en meer. 12 euro voor een pizza vind ik wat prijzig, maar bij deze wel begrijpelijk. Toe deelden we een tiramisu.
Men waarschuwt overigens zelf dat ze niet zo snel zijn en geven een wachttijd van 30-60 minuten, wat bij ons inderdaad ook een uur duurde. In online recensies wordt er nog weleens over geklaagd, maar in zo'n klein tentje kun je gewoon zo een drankje bestellen indien gewenst. Het is niet dat men je negeert ofzo en wij vonden het eerlijk gezegd wel prettig dat er niet in je nek gehijgd wordt om je nog meer te verkopen of de deur uit te krijgen. Met recht een slow foodtentje dus en een aanrader wat ons betreft, ook voor veganisten en indien vooraf gebeld ook glutenvrije mogelijkheden.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re:Amsterdam
« Reactie #536 Gepost op: 18 juli 2014, 15:11:14 »
Hoe kan een pizza nou 30-60 min duren? Hebben ze 40 zitplaatsen en past er maar één pizza tegelijk in de oven of zo? Was de pizza wel extreem lekker dan  ;)

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #537 Gepost op: 18 juli 2014, 21:20:37 »
Heb de ovengrootte niet gecheckt, maar er wordt ook vrolijk afgehaald en ja, wij vonden de pizza's erg lekker  ;)
Zeker als het netjes gecommuniceerd wordt en het eten het wachten waard is, niet zo'n probleem om te wachten vind ik.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #538 Gepost op: 26 juli 2014, 17:32:26 »
Oh dat klinkt goed! Wel een beetje vreemd dat ze zich op hun facebook pagina als vegetarisch/vegan restaurant presenteren maar ze hebben in ieder geval wel veel opties. Binnenkort maar eens proberen dan.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Amsterdam
« Reactie #539 Gepost op: 27 juli 2014, 13:50:09 »
Sindskort zit de "Vegetarische Snackbar" ook op de markt bij het Waterloopplein in Amsterdam.

Ik had hun Vegan Kap Karma gegegeten, het was overheerlijk. Ze verkopen ook hun Vegan Kibbuling, toen ik daar was hadden ze dat helaas niet. Het was in de aanbieding afgelopen vrijdag en zaterdag voor €4,50 per bakje.

Ik wou een foto plaatsen hier, maar ik weet niet hoe.
http://vegetariangeneration.wordpress.com/media/foto-collages/

« Laatst bewerkt op: 27 juli 2014, 13:53:17 door Dennis23 »