Vegetarisch - voor iedereen > Koken

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

<< < (477/548) > >>

Eelco:

--- Citaat van: fem fatale op 12 april 2014, 18:22:48 ---Ik heb rode kool in mijn groententas gevonden...

--- Einde van citaat ---
Deze rodekoolsalade van Annemieke wellicht? http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11928-rodekoolsalade-met-pistachenootjes

Gabs:
Ha, wilde net gaan vragen wat ik met mijn overgebleven halve rode kool kon maken... Van het weekend was het al rodekoolsla, dus nu graag een warm gerecht. Iemand een leuk idee?

Bast:
Staat nog steeds op het te-doen-lijstje hier: Rajasthaanse pompoen, bietjes en rode kool.

M.:

--- Citaat van: Bast op 04 april 2014, 00:26:27 ---Venkelsalade, Indiase aardappelsalade of in wortel-appelsalade?

@M.
Ben benieuwd van welk merk je het nu hebt en hoe je het qua smaak vindt?

--- Einde van citaat ---

Een beetje laat antwoord maar gisteren pas uitgeprobeerd. Hij is erg sterk, echt enorm zwavelig. Ik had een beetje door de veganaise gedaan (deed ik met de vorige ook) en de smaak (en geur) zijn enorm aanwezig. Wel goed op zich maar ik moet er gewoon een stuk minder van gebruiken dus. Het merk is East End, het zit in een blauw zakje.

Antje:
En toen vroeg mijn moeder net aan de telefoon: hoe smaken linzen eigenlijk? :) Dus ik deelde blij met hoe ik denk dat ze smaken. En ik vertelde direct maar dat er allerlei soorten zijn. Direct heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om ze aanstaande zondag, als ze hier zijn, iets met linzen aan te bieden. Dat vond ze wel een goed idee. Het zou wel fijn zijn als ik het daarna ook zelf kan maken, zei ze.

Meer informatie. Mijn moeder is niet zo van de producten/menu's die ze niet kent of waarvan ze denkt dat die te scherp zijn. Ze is wel heel creatief binnen de ingrediënten die ze wel kent. Ze wil ook best wat proberen als ze ergens anders is, maar thuis ligt dat anders. Ik probeer wel eens ergens enthousiast over te zijn en door een recept voor haar te maken heb ik haar bijvoorbeeld aan de aubergines gekregen.

Nu had ze dus iets gelezen over linzen en ze had met de buurvrouw erover gesproken en ze had maar bedacht dat ze het maar eens moest proberen. En dat vind ik een uitstekend idee. Vooralsnog denk ik om haar (en mijn broers en mijn schoonouders - die vrijwel overal voor in zijn-) onze eigen linzensoep aan te bieden en een pasta gerecht zoals deze te maken. Of anders een bekende soep en alleen het hoofdgerecht met linzen. Of een linzensalade met iets van tomaat.

Maar wellicht hebben jullie veel betere ideeën. Kom maar op met die linzen recepten. ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie