Vegatopia Forum

De Bolhoed - Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
De Bolhoed - Amsterdam
« Gepost op: 13 maart 2004, 12:39:04 »
Een blik op de menukaart van De Bolhoed doet het ergste vrezen. Na de term 'Graan van de dag', volkoren tortilla's en anders engs rijst het vermoeden dat we hier te maken hebben met een restaurant dat alle slechte vooroordelen over vegetarisch eten bevestigd. De angstaanjagend gezond uitziende koeken op de bar zien eruit alsof je een dag nodig hebt om ze uit te kunnen poepen. Maar, laten we ons niet door vooroordelen laten leiden; we gaan het eten proeven:

Voorgerecht:
Enorme bak tortillachips met een klein bakje matige guacemole. Ik had het liever andersom gezien.

Hoofdgerecht:
Mijn gnocchi met aubergine en tomaat zijn zonder opgaaf van redenen veranderd in een grauwe soep van gnochi met goedkope poederkaas en champignons. Tafelgenoot heeft gekozen voor de veganistische dagschotel, met smerige boontjes, zompige tempeh en diverse groenten, waar ze weer wel over te spreken is.
Dieptepunt is de salade bij de gnocchi. Geen dressing, maar een ondefinieerbare grauwbeige kwak die alleen maar zout smaakt, verstopt onder van dat bejaardenschaamhaar, alfalfa. Rauwe rodekool en vezelige winterpeen zorgen ervoor dat er aan de term 'konijnenvoer' echt niet te ontkomen valt.

Kortom: niet slecht genoeg voor de blacklist, maar zeker niet goed genoeg voor een tweede bezoek.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2005, 09:53:02 door Sånde® »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2004, 13:54:13 »
Dat klinkt niet goed. Dat klinkt helemaal niet goed, mag ik wel zeggen. Ik heb er zelf weleens lekker gegeten, maar ik kan me wel wat voorstellen bij het beschreven volkoren karakter van een en ander. ;)
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2004, 13:54:38 door J@n »

ellen

Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2004, 11:35:02 »
Heb er een paar jaar geleden gegeten. Vond het toen wel goed. Kreeg het eten met alle geweld niet op en omdat ik perse een toetje (enorm stuk chocoladecake) wilde heb ik me bij een optreden van een bevriend metalbandje de hele avond topzwaar gevoeld.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2004, 12:40:59 »
Ik vind het juist een geweldig restaurant, vooral de veganistische dagmaaltijd vind ik heerlijk. Ik heb weleens te horen gekregen dat het nogal afhankelijk is van wie er die dag staat te koken dus misschien heb je gewoon pech gehad met de kok bart?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2004, 16:31:49 »
ik snap niet zo goed waarom ze al een jaar of 5 minimaal ongeveer hetzelfde menu hebben. Dat nodigt niet echt uit er vaak te eten.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2004, 18:34:15 »
ik eet ook altijd die dagmaaltijd, die is wel altijd verschillend en ik vind hem hele lekker meestal.
Ik ben veganist dus moet zowieso niet zoveel van het menu hebben maar kan me voorstellen dat je het als vegetarier wat saai gaat vinden.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2004, 19:38:42 »
Ik vind het juist een geweldig restaurant, vooral de veganistische dagmaaltijd vind ik heerlijk. Ik heb weleens te horen gekregen dat het nogal afhankelijk is van wie er die dag staat te koken dus misschien heb je gewoon pech gehad met de kok bart?

Ik zou liever zeggen dat zìj pech hadden met de kok :devil: . Elke maaltijd die ik in Ekko heb gehad was beter, en daar wordt ook steeds door andere koks gekookt, en kost een maaltijd een derde van wat ik hier betaal.
Oh well.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

AnneH

Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2004, 19:59:21 »
Dit is een heel gaaf vega restaurantje in Amsterdam! Als je van lekker eten houdt moet je het daar eens een keer uitchecken!!  :yummie: :yummie:
« Laatst bewerkt op: 01 september 2004, 08:29:15 door AnneH »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #8 Gepost op: 02 september 2004, 21:13:37 »
Ik ga er ook graag. Voor de sfeer en de hummus!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Di.

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: 02 februari 2005, 20:50:35 »
Gister geweest en het vegan dagmenu genomen. Ik vond het erg lekker en het was heel veel (ik heb een erg grote eetlust dus dat is heel goed).


Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

death threat

Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2005, 01:24:14 »
Ik vond het lekker en gezzelig :). niks mis mee.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #11 Gepost op: 22 april 2005, 18:59:05 »
Goh, wat een gemengde reacties over de Bolhoed! Ik heb er een keer gegeten en dat was duf eten. Maaarrrrr ik ga er wel af en toe Brownies halen, want die zijn super!

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #12 Gepost op: 28 juli 2005, 16:03:37 »
Gisteren in De Bolhoed gegeten. De veganistische dagschotel was erg lekker.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #13 Gepost op: 08 november 2005, 12:17:47 »
Ik ga vanavond bij "de Bolhoed" in A*dam eten.

edit: het was lekker en ik heb nu een stuk vegan choco/aardbeientaart in de koelkast liggen  :D
« Laatst bewerkt op: 09 november 2005, 12:02:35 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #14 Gepost op: 30 juni 2006, 14:21:18 »


En ik at ook laatst weer eens bij De Bolhoed en dat was ook lekker. Een zeer goed gevulde Burito. Ik word vooral altijd erg blij van hun brownies...

Gisteren wou ik ook bij De bolhoed eten. Altijd lekker.
Ik was zo gelukkig een plaatsje buiten te veroveren. Lekker in het zonnetje, beetje lezen, beetje wachten, nog een beetje wachten.
Ach!meisje wil toch eens kijken, kaart gevraagd, gekregen, beetje wachten, nog een beetje wachten, beetje heel erg lang wachten, zonnetje weg, klant weg. Jammer.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:De Bolhoed - Amsterdam
« Reactie #15 Gepost op: 04 oktober 2010, 09:20:45 »
Gisteren in de Bolhoed in Amsterdam. Had de veganistische dagschotel. Heel prima, niet zo heel bijzonder.