Vegatopia Forum

Hoe is het met de zwangeren

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #600 Gepost op: 26 juli 2014, 22:19:19 »
Gut meis, dat klinkt toch best heftig! Hopelijk groeit ze over alles heen. Hoe gaat het met jou? Red je je een beetje?


Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #601 Gepost op: 26 juli 2014, 23:17:55 »
Ja gaat nu stukken beter gelukkig, ze krijgt nu dieetvoeding, Neocate, die is hypo-allergeen, binnen 24 uur had ze veel minder pijn :D
Ze spuugt nu wel meer dan voorheen omdat deze voeding zich minder goed laat indikken maar ben nu overgestapt van Nutriton naar Kruidvat eigen merk johannesbroodpitmeel indikkingsmiddel en vind die van Kruidvat net iets beter werken tot nu toe. En daarnaast probeer ik nog borstvoeding te geven maar dat loopt niet zo goed :( En moet nu dan zelf ook goed opletten dat ik geen melk binnen krijg.
Maar het was heftig, ze krijste echt van de pijn, zelfs met 7 weken in het ziekenhuis gelegen. Ze leek een aanval te hebben met overstrekken en mond open, en na 10 minuten begon ze te huilen. Ze had weer af en toe zoiets heel kort, dus heeft ze ophoging van de Nexium gekregen, nu 2 maal daags en tot nu toe niet meer gehad :D Maar dat doet gewoon ontzettend veel pijn, maagzuur in een verwijdde en beetje ontstoken slokdarm :S

Maar gaat een stuk beter :D Nu als ze huilt is het dreinen en is ze moe, honger, of ze wilt dat ik verder ga met wandelen.
Jah ik red me wel :) Wel vermoeiend maar ja, dat hoort er bij. En lijk alleen maar aan te komen :S Was na de bevalling natuurlijk een paar kilo lichter maar die zitten er weer aan :-[

Met jou ook alles goed? Was al lang niet meer op het forum geweest.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #602 Gepost op: 27 juli 2014, 13:22:45 »
Klopt, we misten je al! Fijn dat ze nu alleen huilt om baby-redenen;).
Met mij gaat alles z'n gangetje :).

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #603 Gepost op: 27 juli 2014, 14:05:10 »
En haar diarree is al weg :D
Alleen jammer dat het erop lijkt dat als je een kind krijgt dat je de helft van alle mensen die je kent verliest :( Maar ja, het zij zo. En hopelijk komt dat toch nog goed.
Fijn dat met jou ook ze gangetje gaat :)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #604 Gepost op: 29 juli 2014, 20:52:30 »
Klinkt wel heel heftig zeg Muis. Het kindje van vrienden van me had ook last van reflux maar lang niet zo ernstig. Ze moest wel aan de medicijnen maar ze is gelukkig nooit opgenomen geweest. Lijkt me ook heel moeilijk om te zien, je kleintje in het ziekenhuis :(

Ik ben inderdaad zwanger, nu bijna 32 weken. Gaat helemaal goed, ik ben er alleen een stuk minder mee bezig dan de eerste keer dus nu lig ik af en toe wakker omdat ik nog van alles moet regelen en doen, maar ik kan me er overdag niet toe zetten. Volgens de verloskundige komt het vanzelf nog, ik hoop het maar :)

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #605 Gepost op: 29 augustus 2014, 16:39:57 »
Ja ze moest opgenomen worden omdat het niet duidelijk was of het reflux was of epilepsie, dat laatste hebben ze niet kunnen uitsluiten maar reflux is zeker. En binnenkort weer ziekenhuisopname. Ja is zeker moeilijk :( Maar ja, was wel "blij" dat ze daar was, en dat alles serieus genomen werd en ze zo goed in de gaten gehouden werd.

Inmiddels ben je al 36 weken? Dat gaat snel he? En weten jullie al of jullie een meisje of jongen krijgen?
En is het nog vanzelf gekomen? Ik denk dat het normaal is ook bij een 2de, bij een eerste is alles nog nieuw en er komen dingen op je af waar je geen weet van had, en nu weet je precies wat je nodig hebt, wat handig is, welke volgorde, hoe het is om een kind te hebben en te verzorgen, etc. Maar met een 2de erbij loop je natuurlijk tegen andere dingen op dan met 1 kindje. En elk kindje is anders. Maar komt allemaal wel goed. Hoe oud is ze nu?


Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #606 Gepost op: 06 maart 2019, 08:16:05 »
Nou, nu mag ik deze draad eens vullen. Hoe is het nu rond 26 weken? Vooral al dik, mijn buik is prominent te zien en het wordt ook onhandig. Rennen gaat niet meer, maar ik doe wel mee aan mijn sportclubje (en vervang veel oefeningen door oefeningen die ik wel kan).

Verder eet ik normaal, maar heb ik de laatste week net wat meer trek. Heb geen gekke cravings, maar probeer goed op te letten op variatie, vitaminen, en calcium. Ik slik een multi voor zwangere vrouwen, omega, D en af en toe B12. Ik heb ook ijzerpillen geslikt omdat ferritinegehalte vrij laag was. HB was op zich wel prima. Volgende week weer bloedprikken.

Ben nooit misselijk geweest, maar heb wel af en toe last van maagzuur, en soort opvliegers en moet ‘s nachts vaak plassen. Voel me verder best goed als ik me een beetje koest hou.

Deze fase is verder wel leuk! De baby beweegt veel en ik ben vrolijk en kan nog veel doen. Ik zie wel een beetje op tegen het verlof en de bevalling. Dat zal wel sowieso in het ziekenhuis zijn (medische indicatie) maar ben daar in goede handen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #607 Gepost op: 05 mei 2019, 20:52:03 »
Ik zou afgelopen donderdag met zwangerschapsverlof gaan, maar in plaats daarvan ben ik vorige week zaterdag al (op Koningsdag) bevallen van onze zoon. Bijna 7 weken te vroeg, maar alles gaat goed! Meer in de Fijne gebeurtenissen-draad.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.336
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #608 Gepost op: 05 mei 2019, 20:55:51 »
Gefeliciteerd! Fijn te lezen dat ondanks de vroege geboorte alles goed gaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #609 Gepost op: 05 mei 2019, 21:30:02 »
Gefeliciteerd!

Offline karl

  • *****
  • 6.282
  • Geslacht: Man
Re: Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #610 Gepost op: 06 mei 2019, 07:38:50 »
Hartelijk gefeliciteerd, Ellen!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #611 Gepost op: 06 mei 2019, 14:11:09 »
Gefeliciteerd met jullie zoon :heart:! Fijn dat alles goed gaat :cheer:

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe is het met de zwangeren
« Reactie #612 Gepost op: 06 mei 2019, 16:45:46 »
Van harte!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken