Vegetarisch - voor iedereen > Mensen

Zou jij vlees klaar maken voor een ander?

<< < (25/52) > >>

Selly:

--- Citaat van: Anya op 27 april 2005, 15:57:45 ---zou ik persoonlijk mijn kind (als ik kinderen zou willen, dus) nooit iets geven dat BSE kon overdragen. Voor zover ik weet, is dat dus (niet-biologisch?) vlees en mogelijk ook gelatine. Daarnaast zijn er ook nog de hoge antibioticaconcentraties en zo.

--- Einde van citaat ---

Ik dacht dat BSE ook via melk en kaas kon worden overgedragen? Is er iemand die dat weet?

Draek:

--- Citaat van: Selly op 27 april 2005, 22:53:52 ---
--- Citaat van: Anya op 27 april 2005, 15:57:45 ---zou ik persoonlijk mijn kind (als ik kinderen zou willen, dus) nooit iets geven dat BSE kon overdragen. Voor zover ik weet, is dat dus (niet-biologisch?) vlees en mogelijk ook gelatine. Daarnaast zijn er ook nog de hoge antibioticaconcentraties en zo.

--- Einde van citaat ---

Ik dacht dat BSE ook via melk en kaas kon worden overgedragen? Is er iemand die dat weet?

--- Einde van citaat ---

 :o oh..dan kan ik misschien toch besmet zijn geraakt. Als dat zo is tenminste. Daarnaast als er nog niet iets over bekend is, dan kan dat altijd nog opeens ontdekt worden.

Selly:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 27 april 2005, 23:11:54 ---
--- Citaat van: Selly op 27 april 2005, 22:53:52 ---
Ik dacht dat BSE ook via melk en kaas kon worden overgedragen? Is er iemand die dat weet?

--- Einde van citaat ---

 :o oh..dan kan ik misschien toch besmet zijn geraakt. Als dat zo is tenminste. Daarnaast als er nog niet iets over bekend is, dan kan dat altijd nog opeens ontdekt worden.

--- Einde van citaat ---

Ik weet dat helemaal niet zeker hoor (vandaar dat ik het vroeg), via google is het vast wel te vinden, en iig als het al kan is de kans erg klein en kun je er nu toch niks meer aan doen. Niet zo veel reden om te  :o  :)

Draek:
http://www.lto.nl/dossiers/bse/BSEmaatrEU.htm

Staat dat de BSE-prionen (eiwitten oid) nooit in melk zijn aangetroffen...

Echter lees ik hier:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=349

Dat ze het gegeven dat melk van besmette koeien geen BSE veroorzaakt bij dieren (muizen) hebben getest. Kortom lijkt het me nog niet echt zeker. Straks krijg ik BSE.... en een veganist met BSE is niet grappig...

Mariek:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 28 april 2005, 01:02:05 ---.... en een veganist met BSE is niet grappig...

--- Einde van citaat ---

Je bedoelt hopelijk Creutzfeld-Jacob, want ik zie nu in mijn gedachten een dolle Draakje door een wei rennen ;) Ik kan die beelden van die dolle koeien trouwens niet uitstaan, die ze altijd laten zien als het weer over BSE gaat. Een vieze boerderij, de koeien onder het stront, dat vind ik haast nog erger dan de rare bokkensprongen die ze maken...

Ik weet niet meer wie het zei, over dat de controle wel eens kon verslappen, maar volgens mij kan dat niet. BSE wordt geconstateerd door de kop van de koe te splijten en de hersenen te bekijken. Voor zover ik weet tast BSE de hersenen zodanig aan dat het niet over het hoofd (ahum) te zien is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie