Fondue/gourmet

(1/20) > >>

de_veelvraat:
Geen idee of dit onder de kersttopic moet komen, if so, zwier maar daarheen en mijn excuses voor het ongemak.

De kerst komt er weer aan en vastgeroest als mijn familieleden zijn, vieren we dit zoals alle voorbijgaande jaren met fondue. Voor vleeseters is dat gemakkelijk, een simpel uitstapje naar de slager. Maar een vegetariŽr? Vorige keer ben ik bij de natuurwinkel om kleine burgertjes gegaan maar ik zou er dit jaar geen probleem vinden om zelf wat spulletjes te maken die ik in de fonduepot kan dopen. Iemand ideetjes?
-die graankroketjes uit puur vegetarisch, zouden die het houden? zoja, kan iemand me daar het receptje van geven?
-eventueel die bitterballen van vetara uit de diepvries?

zowel kant-en-klare hapjes als door mij te fabriceren ideeŽn zijn welkom!

linz:
Tempura, gepaneerde champignons, krieltjes, falafelballetjes?
Kun je ze niet overtuigen dat gourmetten leuker is? Dan kun je tenminste echt lekkere dingen maken en hoef je je pannetje niet te delen met vleesbereiders...

de_veelvraat:
Goed idee! we hebben hier nog zo'n stelletje staan zelfs.
Tips voor gourmet zijn ook welkom. waarschijnlijk kan zowat alles, als de stukjes tenminste niet te groot zijn zodat ze niet te lang moeten garen maar smakelijke ideetjes zijn steeds welkom.

Selly:
ik vind vleesfondue zoiets raars, dat je dingen aan tafel gaan frituren.
Eet je kaas? Dan zou je misschien voorjezelf een apart kaasfonduepannetje kunnen doen, daar kun je allerlei lekkere groentetjes in dippen.
voor in de normale fondue misschien zelfgemaakte risottobitterballen?

de_veelvraat:
wegens een beperkt aantal fonduepotten worden de vegetariŽrs hoogstwaarschijnlijk aan het gourmetstelletje gekluisterd. mij niet gelaten. tips zijn steeds welkom.

Navigatie

[0] Berichten index

[#] Volgende pagina