Vegatopia Forum

Pasen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #120 Gepost op: 08 maart 2010, 20:30:34 »
woeizzzz omdat we samen in een huisje zitten kan ik lekker uit mijn bol gaan  ;D
jeeeee nu al zin in :) enige nadeel is dat ik geen oventje heb :(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #121 Gepost op: 09 maart 2010, 00:54:52 »
3 kilo piepers?
:)


Bedankt voor het recept, misschien deze week even proefdraaien.

Ja, 3 kilo. Het is voor ongeveer 8 personen/porties.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #122 Gepost op: 10 maart 2010, 20:33:59 »
Echt?? Jeetje. Ik heb het wel eens voor 2 personen gemaakt en gebruikte dan 2 aardappels. Dit is wel een heel andere verhouding dan!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #123 Gepost op: 10 maart 2010, 21:08:51 »
Ik bedoel wel 3 kilo ongeschilde natuurlijk. En ik heb ze gestampt na het koken met de stamper. Ik reken altijd wel in grote eters, dus het kan ook zijn dat hij voor 10-12 personen is. Neem gerust de helft van alle ingredienten.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #124 Gepost op: 10 maart 2010, 21:27:22 »
ik bedenk me ineens dat een heleboel lekkere ontbijt-ideetjes helemaal niet gaan zonder oven  :-\ ik ben normaal wel van t zelf lekkere broodjes bakken of een taartje ofzo... zo stom helemaal niet bij stil gestaan..

dus wordt t toch een sappie (maar ga niet de centrifuge meenemen dus ws uit pak of fles) fruitsalade en pannenkoekjes ofzo.. en matzes natuurlijk  ;D
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2010, 12:28:06 door lijntje »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #125 Gepost op: 13 maart 2010, 14:59:08 »
Dit is de versie zonder rauwe ei (dus met mayonaise etc uit pot). Als je dat voor yoghurt oid wil vervangen, kan dat natuurlijk ook.
Huzarensalade

Hier is ook nog een lekkere huzarensalade van Piek, en hier is zelfs een vega huzarensaladedraad!
,,,,فلافل

OMGponies

Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #126 Gepost op: 18 april 2011, 02:48:09 »
Nog eens een schopje want het is weer bijna zover.
Omdat mijn familie zo graag pasen viert heb ik belooft een paasbrood te bakken. Het recept van Vegatopia werkt perfect en gebruik ik elke kerst en pasen met steeds weer wat kleine variaties. Maar nu mijn neefje twee is (jippie, nee-fase!) wil ik hem (en de rest van de familie) verassen met iets leuks en lekkers. Iemand zoete ideeen?
 Deze link had ik al gevonden: http://www.craftster.org/blog/foodie-friday-cake-pops-and-bakerella/
Maar geen idee hoe je die kuikentjes maakt. Misschien van marsepein? en dan zelf kleuren?
Andere zoete creatieve ideeen zijn ook meer dan welkom!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #127 Gepost op: 18 april 2011, 10:02:29 »
Is ie zo vervelend dat je m verassen wilt?

OMGponies

Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #128 Gepost op: 18 april 2011, 22:54:45 »
Hihi, ik zie het nu ook. Nee zo erg is die nee-fase nu ook weer niet. Ik bedoelde natuurlijk: verrassen met twee keer R. ;)

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #129 Gepost op: 18 april 2011, 23:06:04 »
Ik maakte vorig weekend een soort Gifflar (kandij-kaneelkoekjes van Ikea) maar dan samen in een taartvorm, het lijkt op een brioche (met pudding, rozijnen, abrikozenconfituur en glazuur). Ik herinner me dat ik ooit een recept zag van een brioche met geitenkaas en honing, dus ik denk dat ik me daaraan ga wagen. En natuurlijk eieren gekookt in uienschillen (ik ben al enkele weken de schillen aan het bijhouden daarvoor). Iemand dit ooit met rode ajuin geprobeerd? Zou dit een ander kleurtje geven?

Offline ~Bianca~

  • **
  • 31
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #130 Gepost op: 23 april 2011, 11:34:46 »
Deze link had ik al gevonden: http://www.craftster.org/blog/foodie-friday-cake-pops-and-bakerella/
Maar geen idee hoe je die kuikentjes maakt. Misschien van marsepein? en dan zelf kleuren?
Andere zoete creatieve ideeen zijn ook meer dan welkom!

Je maakt die cakepops van cake en frosting, met een laagje gele chocolade eromheen (zelf te maken door witte chocolade geel te kleuren). Hier staat het recept: http://www.bakerella.com/spring-chickens/.

Andere leuke, vegetarische en relatief gezonde ideeën kun je hier vinden: http://mynewroots.blogspot.com/2011/02/chocolate-fudge-and-self-love.html. Of op www.greenkitchenstories.com.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Paasmenu's
« Reactie #131 Gepost op: 18 maart 2012, 21:18:05 »
Gek genoeg kon ik geen Paas-topic vinden, en mijn moeder was zwaar teleurgesteld dat er geen speciale paasmenu's op de voorpagina stonden (zij hoopte op een special zoals met Kerst).

We moeten het dus blijkbaar zelf gaan bedenken, maar een beetje inspiratie is nooit weg. Wat eten jullie met Pasen?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Basje

  • **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasmenu's
« Reactie #132 Gepost op: 19 maart 2012, 17:34:09 »
Met pasen eet ik graag Hot Cross Buns, en andere lekkere zoete broodjes. Verder liefst een beetje simpel eten, met zoveel mogelijk verse voorjaarsgroenten: vorig jaar hadden we nieuwe aardappels, groene asperges en broccoli in een salade met romige dressing, en nog een tweede salade met verse spinazie en een aantal groene plantjes uit de tuin, veldsla en jonge slaplantjes enzo. Groene soepjes vind ik ook heel geschikt, spinazie- of doperwt soep.

Pasen viel vorig jaar heel laat, ik vraag me af of er dit jaar al asperges te krijgen zijn!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Paasmenu's
« Reactie #133 Gepost op: 19 maart 2012, 19:03:54 »
Er is een Paastontbijttopic: http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,9481.0.html

En de 1e Hollandse witte asperges liggen nu al bij de groothandel, dus met pasen zeker (hoewel ze er eerder wel eens met koninginnedag nog niet waren, dus hoe dat precies werkt weet ik niet: kas-asperge?).

Iets met dragon is ook leuk.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Paasmenu's
« Reactie #134 Gepost op: 19 maart 2012, 19:06:51 »
Deze knoflooksoep lijkt me ook wel lekker met Pasen
http://kokenvoormijndochter.nl/2012/03/19/verse-knoflooksoep/
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Paasmenu's
« Reactie #135 Gepost op: 19 maart 2012, 21:44:06 »
En de 1e Hollandse witte asperges liggen nu al bij de groothandel, dus met pasen zeker (hoewel ze er eerder wel eens met koninginnedag nog niet waren, dus hoe dat precies werkt weet ik niet: kas-asperge?).
Soms is de lente eerder dan anders. Zo leuk, dat hier nog meer stadskindjes rondlopen :)
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Paasmenu's
« Reactie #136 Gepost op: 20 maart 2012, 18:15:33 »
En de 1e Hollandse witte asperges liggen nu al bij de groothandel, dus met pasen zeker (hoewel ze er eerder wel eens met koninginnedag nog niet waren, dus hoe dat precies werkt weet ik niet: kas-asperge?).
Soms is de lente eerder dan anders. Zo leuk, dat hier nog meer stadskindjes rondlopen :)

Ja en er zijn ook regionale verschillen (in Limburg kunnen ze weken eerder zijn dan in Drente) (en hé ik groeide op met 17 jaar lang Brabantse asperges hoor)(maar dat stad is idd leuk) maar het was iets met tunnels, verwarmde tunnels ofzo. Die er nu zijn, zijn nog niet uit de echte volle onverwarmde grond. Ofzo.
Ze schijnen bij Kweker te liggen en er goed uit te zien (die verwarmde dus).
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Paasmenu's
« Reactie #137 Gepost op: 02 april 2012, 15:00:40 »
Geen menu, wel een cartoon: a vegan easter ;D
http://www.cagle.com/2010/03/vegan-easter/

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #138 Gepost op: 28 maart 2013, 18:21:33 »
Al laat, maar toch: zondag gaat F. tegen de vriend van mijn zus een loopwedstrijdje doen naar aanleiding van een weddenschap, en ik wil daarna graag eten maken voor de aanwezigen. Ik zag al een boer die Belgische asperges aanprijsde, en ben aan het denken om ze klaar te maken als hoofdgerecht met wat aardappeltjes, en ervoor allerlei hapjes te geven. Maar ik ben nog inspiratie aan het opdoen.
Doen jullie iets bijzonders?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Paasontbijtjes inspiratie
« Reactie #139 Gepost op: 16 april 2014, 22:11:22 »
Zijn de paasmenu's al klaar bij jullie?

Eieren verven met behulp van bloemen en uienschillen.

Sin chile, no tiene chiste!