Vegatopia Forum

Noord-Brabant

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SanderV

Noord-Brabant
« Gepost op: 03 mei 2005, 20:58:49 »
Vorige week donderdag uit eten geweest bij restaurant Het Weeshuys te Geertruydenberg (bij Oosterhout/Breda). Dit restaurant staat heel goed bekend (zeker in de regio) en valt in de categorie "exclusief". Ik heb voordat ik er geweest ben vooral verhalen gehoord van vleeseters, maar ook vegetarisch was geen probleem, had men verzekerd. We hebben 4x het 7-gangen verassingsmenu besteld (inc 7-gangen wijnverassingsassortiment :D ) waarvan 1x vegetarisch. Je kunt ook a la carte eten, maar ik heb geen flauw idee wat alles kost (het schijnt vrij duur te zijn :( ). Ik kan niet precies meer opnoemen wat ik gegeten heb, maar het was zeker verassend. Een kleine greep: geitenkaasjes in verschillende "jasjes", spinazielasagna met groene asperges. Mocht je een keer in de buurt zijn en zin (en geld!) hebben voor een speciaal etentje, ben je (ook als vegetarier) bij Het Weeshuys zeker aan het goede adres!
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2006, 11:02:13 door Sander »

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Noord-Brabant
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2005, 22:49:16 »
Ik at gisteren vanwege het "40jarigwerkjubileum" van mijn paps bij De heeren van Overloon.

***
gemarineerde paddestoeltjes (piedde de....."iets met trompetvormig")
***
amuse van mini uiensoep
***
gemarineerde pompedori tomaten met tomatencompôte op een bedje van sla
***
paddestoelenmix op een bedje van noedels
***
safraanrisotto met een tortentje van gegrilde aubergine en ratatouille en een anti-boise saus
***
rood fruitsoepje met citroensorbetijs

Ik vond het héérlijk  :D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Noord-Brabant
« Reactie #2 Gepost op: 08 oktober 2005, 08:35:28 »
Ik at gisteren vanwege het "40jarigwerkjubileum" van mijn paps bij De heeren van Overloon.

Ik begrijp dat soort restaurants niet. Ze kunnen prima mooie dingen zonder vlees of vis maken, maar als je daar iets van de kaart wilt bestellen dan is het enige (echt waar!) een broodje kaas!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Noord-Brabant
« Reactie #3 Gepost op: 08 oktober 2005, 08:46:43 »
En een uitsmijter kaas! ;)
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Noord-Brabant
« Reactie #4 Gepost op: 08 oktober 2005, 13:48:03 »
Ik at gisteren vanwege het "40jarigwerkjubileum" van mijn paps bij De heeren van Overloon.

Ik begrijp dat soort restaurants niet. Ze kunnen prima mooie dingen zonder vlees of vis maken, maar als je daar iets van de kaart wilt bestellen dan is het enige (echt waar!) een broodje kaas!

Ja waarom niet 1 vegading standaard op de kaart zetten. of op je site zetten: 'heeft u speciale wensen, eet u bijvoorbeeld geen vlees en vis, dan kunt maken wij graag iets speciaals voor u'.  Zelfs dat doen ze dat niet, terwijl ze wel iets prima's kunnen maken. Vreemd.
,,,,فلافل

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Noord-Brabant
« Reactie #5 Gepost op: 09 oktober 2005, 10:17:35 »
Ja zou idd wel goed idee zijn. Er zat ook iemand met gluten intollerantie aan tafel en die kon er ook prima eten.
Tis alleen in een brabants (bijna limburg) dorp dus ze zullen het woord "veganisme" flink moeten mijden om niet eng te klinken. Sowieso is dat wel slim  ;D

Ik moet trouwens nog even kwijt dat ik van de week in Spa (BE) mijn lekkerste vegan pizza ooit at!! Ze hadden de tomatensaus erg vol/rijk/pittig van smaak gemaakt. Ook zaten er heerlijke gegrilde aubergine's en champs op. En helemaal zelf besteld in het frans  8)
Ik miste de kaas voor geen moment!  :D En das toch bijzonder met een pizza buiten de deur.
Ik heb niet naar de ingrediënten van de bodem gevraagd trouwens. Heb met mezelf afgesproken dat ik geen buitenlandse mieren meer neuk.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Noord-Brabant
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2006, 12:09:33 »
Zaterdagavond bedrijfsuitje gehad en gegeten bij Casa Don Arroyo in Rosmalen. Zuid-Amerikaans, maar wel erg divers.

Als voorgerecht had ik een heel lekkere gebonden kokossoep met brood. Lekker pittig en romig.
Mijn hoofdgerecht bestond uit een stoofpotje met verschillende paddestoelen in een sausje. Erg lekkere frietjes erbij.
En een heel lekkere sorbet als toetje.

Het zag er allemaal super uit (ook de vleesgerechten van mijn tafelgenoten) en het was echt veel. Geweldig gegeten!
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Gwennepen

Re:Noord-Brabant
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2007, 08:10:22 »
Gisteren mee uit lunchen genomen door mijn buurvrouw. :D
We aten bij Zus en Zo in Etten-Leur. Een erg gezellige lunchroom om te zitten en ook op de kaart genoeg lekkers voor vegetariërs. Ik had een heerlijke salade met krulsla en veldsla, komkommer, tomaat, wortel, een soort kiemen van leek wel rodekool, walnoten, bolletje van een lekkere aardappelsalade en stokbroodjes met geitenkaas uit de oven. En er was ook nog stokbrood met kruidenboter bij. In die kruidenboter zaten ook nog heel kleine stukjes zongedroogde tomaat.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2007, 08:11:38 door Gwendolyn »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Noord-Brabant
« Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2009, 10:40:07 »
Gisteren bij eetcafe City in Waalwijk. (na een gezellig dagje Efteling).

Er was maar een vegetarisch gerecht op de kaart. Zeg maar de Vegetarische Schotel. Dat was een frittata met allerlei groenten en kaas er boven op (camenbert ofzo). Op zich best aardig. Ik heb ook nog wat van de friet geproefd van de vriendin die niet had gezien dat er paprika opzat (daar is ze allergisch voor, en ze had er niet aangedacht dat het erop kon zitten). Die was goed.

Je kan er heerlijk buitenzitten, op zich een leuke plek.

Gwennepen

Re:Noord-Brabant
« Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2010, 09:19:30 »
Wij aten gisteren bij Mei's Wok hier in E-L. Toen we klaar waren kregen de kids nog een kadootje en een lollie van Mei. Dus ik zei; zeggen jullie eens dankjewel tegen Mei. Waarop twee hoofdjes zich omdraaiden en dankjewel zeiden tegen mij. ;D

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Noord-Brabant
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2011, 17:03:46 »
Ik at vorige week bij de Nieuwe Erf in Diessen (groepsaccomodatie gehuurd door ons bedrijf ivm een teambuilding dag).

De kok had medelijden met mij zei hij en hij had iets verzonnen wat binnen mij dieet past. Een gebakken koolrabiplak, champignons, ananas en bakbanaan. Op verzoek heeft ie het in de keuken gebakken ('t was een BBQ).

Toen ik op dag 1 niks te lunchen had (alleen fruit) had ik de volgende dag een mooie salade gekregen, dat vond ik erg netjes want ik begrijp best dat het niet gemakkelijk is rekening te houden met mijn dieet.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Noord-Brabant
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2014, 12:31:58 »
Vorige week in Bergen op Zoom gegeten bij de Teerkamer, midden op de grote markt. Groentesoep vooraf daarna een pasta met heel veel groente en wat kaas. Enorm veel. Iedereen aan tafel had heel veel, de porties zijn echt enorm.
Wel leuk was dat ze allerlei soorten ijstthee hadden en je kon na het eten nog lekker natafelen, het verandert hier 's avonds van restaurant in een zitcafé.
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Noord-Brabant
« Reactie #12 Gepost op: 19 april 2014, 14:47:42 »
In Helmond, bij de Kanaaldijk zuidwest, hoek Engelseweg (officieel adres is Cacaokade 1) is de oude Cacoafabriek ingericht als eigentijds bouwwerk voor film, theater en meer. Er is een mooi restaurant dat op z'n menulijst van alles heeft dat ook veggie is te krijgen. Ziet er allemaal goed uit. Wellicht een aanradertje, maar er zullen wel weinig gasten zijn. Ik geef daar niks om.Ik kom voor het eten en hoe meer gasten, hoe langer jemoet wachten.
Zo, ik moest dit soort dingen niet terloops maar op deze draad melden, zo instrueerde Selly me.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Noord-Brabant
« Reactie #13 Gepost op: 19 april 2014, 20:21:57 »
In Helmond, bij de Kanaaldijk zuidwest, hoek Engelseweg (officieel adres is Cacaokade 1) is de oude Cacoafabriek ingericht als eigentijds bouwwerk voor film, theater en meer. Er is een mooi restaurant dat op z'n menulijst van alles heeft dat ook veggie is te krijgen. Ziet er allemaal goed uit. Wellicht een aanradertje, maar er zullen wel weinig gasten zijn. Ik geef daar niks om.Ik kom voor het eten en hoe meer gasten, hoe langer jemoet wachten.
Zo, ik moest dit soort dingen niet terloops maar op deze draad melden, zo instrueerde Selly me.


 :D
,,,,فلافل