Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Door soja onvruchtbaar?
Kiwi:
Hier is trouwens al een draad over soja en hormonen.
Onderwerpen blijven ook terugkomen he. ;)
willem:
--- Citaat van: Sånder op 29 juni 2005, 14:07:13 ---
--- Citaat van: willem op 29 juni 2005, 14:01:40 ---Redeneer je consequent en ook met de onnodige stelligheid dan is soja ineens ook verdacht ongezond.
--- Einde van citaat ---
Op basis van één onderzoek ja. Appels met peren, Willem. :)
--- Einde van citaat ---
Meer onderzoeken zoals Kiwi ook al liet zien. Maar daar gaat het niet om.
Ik zelf heb ook wel de neiging om eerst een ethische kwestie als belangrijk te zien en dan alles wat daaraan ondersteunend kan zijn ga gebruiken. Omdat ik vliegen net zoals Lovelocker te veel een aanslag vind doen op onze natuurlijke hulpbronnen ga ik de lozing van kerosine boven de oceaan ook opkloppen als gegeven.
Ik heb mezelf moeten aanleren om dingen in proporties te blijven zien en het op zichzelf te beoordelen.
Ethische discussie bij melk blijft de belangrijkste insteek, de gezondheidsaspecten kunnen verschillende beoordeeld worden, zoals zeer veel verschillende studies aantonen.
Het vliegtuigvoorbeeld is naast de appels en de peren een perzik die je ook niet kunt vergelijken, maar het gaat ook om de denktrant.
Sander:
--- Citaat van: willem op 29 juni 2005, 14:23:07 ---Meer onderzoeken zoals Kiwi ook al liet zien.
--- Einde van citaat ---
Nee, dat liet Kiwi helemaal niet zien. Kiwi gaf een link naar een thread over één ander mogelijk effect van soja. Eén onderzoek, één effect. Dus geen andere onderzoeken om dat effect te bevestigen. Net als bij het onderzoek van deze thread. Een ander effect, één onderzoek. Vrijwel alle bekende negatieve effecten van zuivel worden inmiddels door meerdere onderzoeken gestaafd.
En ja, ik weet dat het je in feite om wat anders gaat, maar je moet niet gaan suggereren dat een negatief effect van soja dat door één onderzoek wordt gestaafd, hetzelfde 'gewicht' zou moeten hebben een negatief effect van iets anders dat door meerdere onderzoeken wordt gestaafd. En er is overigens héél véél zuivelonderzoek zonder mitsen en maren, in tegenstelling tot wat jij blijkbaar denkt. :)
willem:
--- Citaat van: Sånder op 29 juni 2005, 15:18:11 ---
--- Citaat van: willem op 29 juni 2005, 14:23:07 ---Meer onderzoeken zoals Kiwi ook al liet zien.
--- Einde van citaat ---
Nee, dat liet Kiwi helemaal niet zien. Kiwi gaf een link naar een thread over één ander mogelijk effect van soja. Eén onderzoek, één effect. Dus geen andere onderzoeken om dat effect te bevestigen. Net als bij het onderzoek van deze thread. Een ander effect, één onderzoek. Vrijwel alle bekende negatieve effecten van zuivel worden inmiddels door meerdere onderzoeken gestaafd.
En ja, ik weet dat het je in feite om wat anders gaat, maar je moet niet gaan suggereren dat een negatief effect van soja dat door één onderzoek wordt gestaafd, hetzelfde 'gewicht' zou moeten hebben een negatief effect van iets anders dat door meerdere onderzoeken wordt gestaafd. En er is overigens héél véél zuivelonderzoek zonder mitsen en maren, in tegenstelling tot wat jij blijkbaar denkt. :)
--- Einde van citaat ---
Het kalkonderzoek, ja. Inderdaad geen extra effect bij kalkopname.
Het borstkankeronderzoek heeft alleen maar mitsen en maren. Andere gyneacologische reacties idem. Botbreukonderzoek idem.
Wat betreft soja: er bestaan ook allergische reacties door het eten van soja. Ook veel onderzoek naar gedaan.
Sander:
--- Citaat van: willem op 29 juni 2005, 15:22:23 ---Het kalkonderzoek, ja. Inderdaad geen extra effect bij kalkopname.
Het borstkankeronderzoek heeft alleen maar mitsen en maren. Andere gyneacologische reacties idem. Botbreukonderzoek idem.
--- Einde van citaat ---
:frusty:
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie