Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Eerder dood door afvallen?
Aiko:
--- Citaat van: Christiaan op 05 juli 2005, 12:44:52 ---Ha! Betrapt! Jij kijkt stiekum naar Tell-Sell reclames!
--- Einde van citaat ---
Ik ontken deze aantijging met kracht!
Maar ik geef toe, het klinkt wel een beetje eng, de sleutel tot een leven met vitaliteit...
Kiwi:
--- Citaat van: nicky_too op 05 juli 2005, 12:31:57 ---Anyway, ik geloof er geen ruk van.
--- Einde van citaat ---
Ik geloof het ook niet zo eigenlijk. Ik denk dat wat Aiko zegt wel klopt, je kunt beter altijd iets te licht zijn dan iets te zwaar. En als je (veel) te zwaar bent is het wel beter om dat stabiel te blijven dan om te gaan jojo-en (afvallen, aankomen, afvallen, aankomen, ect.). Want dan krijgt je lichaam keer op keer een klap te verwerken.
Maar als je te zwaar bent, je valt af en je blijft vervolgens op dat gewicht is dat volgens mij ook gezonder dan te zwaar blijven.
willem:
Het lastigste voor mensen met een BMI van boven de 25 is om én te bewegen én minder calorieën te eten én ook nog daarbij een gezond samengestelde voeding te hebben.
Midden in de range vasthouden is gemakkelijker dan er naar terug als je te veel hebt. Maar de stelling of je beter een beetje te weinig dan een beetje te veel kunt hebben, kan ik niet zo maar onderschrijven. Bij iets hoger gewicht heb je ook meer weerstand als je ineens ziek wordt.
Kiwi:
--- Citaat van: willem op 05 juli 2005, 13:52:14 ---Bij iets hoger gewicht heb je ook meer weerstand als je ineens ziek wordt.
--- Einde van citaat ---
Maar om voor die extra reserves nu jarenlang meer gewicht meesjouwen lijkt me ook niet goed voor je. O.a. je gewrichten hebben het zwaarder te verduren, en vooral je hart moet veel harder werken voor hetzelfde resultaat.
bambi:
Als je veel afvalt, zouden er ook gifstoffen vrij komen.
maar dat zou ook zweverig geblaat van mijn moeder kunnen zijn
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie