Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Bont!
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Dr@iko op 18 augustus 2005, 23:00:01 ---
--- Citaat van: bart op 18 augustus 2005, 22:30:21 ---Nee, Aiko, dan wordt bont goedkoper. Het is namelijk veel goedkoper om in China, waar geen hond zich om dieren bekommert
--- Einde van citaat ---
Daar is misschien verandering in aan het komen.
--- Einde van citaat ---
Optimist!
Je bedoelt op het gebied van dierenrechten in China?
Jij verwacht in China binnenkort voor die zielige nertsjes gelijkwaardige of betere leefomstandigheden dan in de fokkerijen hier en nu?
Al eeuwenlang heerst in die landen een hardere cultuur ten opzichte van dieren.
En ik hoef je er natuurlijk niet op te wijzen wat er zich in China op het gebied van mensenrechten afspeelt.
Daar waar arbeidsvoorwaarden bij wet geregeld zijn, worden ze in de praktijk straffeloos met handen en voeten getreden.
Ik vind dat geen gunstige indicaties voor de toekomst van dierenrechten in China.
Maar waar baseer jij je op? Je gaat met een activisten-clubje bij een McDonalds in China lopen flyeren volgend jaar?
Draek:
Nou er komt ook weer ander leed bij, maar ik las laatst een artikel over dat door de toenemende economie in china dat men huisdieren gaat houden en daardoor ook meer gevoel ontwikkelen voor dieren.
Maar idd zal het niet op korte termijn veel veranderen hoor... het is alleen hopen dat de activisten in china ook meer groeien. Ze zijn er gelukkig wel :)
Kiwi:
De EU werkt aan een importverbod voor honden-en kattenvellen. Dat meldt het Duitse blad Focus. Volgens dierenbeschermingsorganisaties worden in Azië jaarlijks tot twee miljoen honden en katten gevild, waar jassen, autostoelbekleding en kinderspeelgoed van worden gemaakt voor Europa.
Aiko:
Petitie tegen een import van katten- en hondenbont. Andere dieren zie ik zo niet genoemd worden, maar het is in ieder geval iets.
Mariek:
De zus van I. die ook in Belgie op vakantie was (heeft er ook een huisje) is zo'n echte verzamelaar. Ze koopt bijvoorbeeld nooit nieuwe kleding, alles wat ze heeft is 2e hands. Eergisteren liet ze mij haar 'nieuwe' jas zien, een groene trenchcoat met een bontvoering (waarschijnlijk konijn). Gekocht voor 10 euro. En eigenlijk kan ik dat niet eens zo erg vinden... Maar ik wist toch niet precies wat ik er van moest vinden. Die diertjes zijn niet voor haar geslacht, zij is niet op zoek naar een bontjas, maar vindt bij toeval een jas die haar aanstaat en die door iemand anders is afgedankt en waar toevallig bont (niet zichtbaar van de buitenkant) in verwerkt is.
Natuurlijk had ik me er prettiger bij gevoeld als het fakefur was, maar toch vind ik dit niet zo erg als een kakmadam in een bontjas.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie